امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

انواع کندل های ژاپنی در بازار مالی

کندل های ژاپنی یکی از روش های تحلیل تکنیکال قدیمی و معروف هستند که برای بررسی رفتار قیمت ها در بازار مالی استفاده می شوند. کندل های ژاپنی از چهار عنصر اصلی تشکیل شده اند: باز شدن، بسته شدن، حداکثر و حداقل. این چهار عنصر با هم یک شکل هندسی را می سازند که به آن کندل می گویند. کندل های ژاپنی به رنگ های مختلف نشان داده می شوند که نشان دهنده جهت قیمت در بازه زمانی مورد نظر است. به طور کلی، کندل های سبز نشان دهنده صعود قیمت و کندل های قرمز نشان دهنده نزول قیمت هستند.

کندل های ژاپنی به تنهایی معانی مختلفی را می توانند منتقل کنند، اما وقتی در کنار هم قرار بگیرند، الگوهای خاصی را تشکیل می دهند که به تحلیلگران کمک می کنند تا نقاط ورود و خروج مناسب را پیدا کنند. برخی از این الگوها عبارتند از: الگوهای تغییر روند، الگوهای ادامه روند، الگوهای نشان دهنده نقطه حمایت و مقاومت و غیره. در این پست به برخی از این الگوها و نحوه شناسایی و استفاده از آنها خواهیم پرداخت.

اگر قیمت بسته شدن بالاتر از قیمت باز شدن باشد، بادی سبز رنگ خواهد بود و نشان دهنده صعود قیمت است. اگر قیمت بسته شدن پایین تر از قیمت باز شدن باشد، بادی قرمز رنگ خواهد بود و نشان دهنده نزول قیمت است. در بالا و پایین بادی نیز خطوط نازکی وجود دارند که به آن ها سایه (shadow) گفته می شود. سایه ها نشان دهنده حداکثر و حداقل قیمت در یک دوره زمانی مشخص هستند.

با توجه به شکل و اندازه بادی و سایه ها، کندل های ژاپنی به چندین دسته تقسیم می شوند که هر کدام نشان دهنده رویداد خاصی در بازار هستند. برخی از این دسته ها عبارتند از:

- کندل های ماروبوزو (Marubozu): این کندل ها فقط بادی دارند و سایه ندارند. این نشان دهنده قدرت بالای خریداران یا فروشندگان در بازار است. اگر کندل سبز باشد، به آن ماروبوزو صعودی (Bullish Marubozu) گفته می شود و اگر کندل قرمز باشد، به آن ماروبوزو نزولی (Bearish Marubozu) گفته می شود.
- کندل های دوجی (Doji): این ک

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه