امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

در ادامه به بررسی و پاسخ به سوالات: تتر چیست؟ و کارمزد انتقال تتر چیست؟ می پردازیم

تتر یک رمزارز است که ارزش‌گذاری آن بر اساس ارز‌ فیات صورت می گیرد و آن را معادل ارز‌های فیات در شبکه بلاکچین می توان دانست. این ارز دیجیتال یک استیبل کوین (Stable coin) است و با نماد USDT در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. این یعنی قیمت این ارز دیجیتال همیشه نزدیک به 1 دلار است.

تا قبل از اینکه tether وارد بازار کریپتو شود، معامله‌گران همیشه در معرض نوسانات شدید بازار بودند و سرمایه آنها مرتبا با خطر روبه ‌رو بود. درنتیجه معامله‌گران برای مدیریت دارایی و حفظ سود خود، مجبور بودند سرمایه‌های خود را دائم از کریپتو به پول ملی و از پول ملی به کریپتو تبدیل کنند که این کار هم نیازمند پرداخت کارمزدهای کلان به صرافی‌ها بود.

از سوی دیگر، معاملات رمزارز ها با همدیگر هم زیاد راحت نبود، چون این معاملات تنها بین دوجفت‌ارز شکل می‌گرفت که قیمت هر دو در حال نوسان بود. پیدایشteher و استیبل کوین‌های پس از آن، این مشکل را برای معامله گران حل کرد. حالا تریدرهای ارزهای دیجیتال، بی آنکه لازم باشد سرمایه خود را از صرافی خارج کنند، آن را به tether تبدیل و در صورت نیاز، دوباره ارزهای دیجیتال مد نظرشان را با استفاده از تتر خریداری می کنند.

انتقال ارزدیجیتال تتر

تتر، یک توکن است. یعنی بلاک چین اختصاصی ندارد و تراکنش‌های آن روی شبکه‌های بلاک چین دیگر ثبت می‌شود. پشتوانه تمامی تتر‌های عرضه‌شده بر روی این بلاک چین‌ها، دلار امریکا است و مدیریت آنها برعهده بنیاد تتر است. بنابراین ارزش همه توکن‌های تتر با یکدیگر یکسان است. در حقیقت بنیاد تتر برای اسان سازی معاملات، روی تعداد زیادی از شبکه‌های ارز دیجیتال تتر عرضه کرده است. این بستگی به کاربر و صرافی دارد که چه نوع تتری را انتخاب کند.

کارمزد های انتقال تتر

امنیUSDT، اولین نوع USDT و در بستر شبکه بیت‌کوین ایجاد شد؛ اما به دلیل هزینه‌های بالای انجام تراکنش‌ها در بلاکچین بیت‌ کوین، هزینه‌های انتقال این تتر، بالا است. کارمزد انتقال Omni در زمان‌های مختلف متغیر است، اما در حال حاضر کارمزد انتقالOmni در صرافی بایننس 12 دلار تتر است و ممکن است این مقدار در آینده تغییر کند. برای رفع این مشکل و کاهش هزینه‌های انتقال، USDT-ERC20 مبتنی بر اتریوم ایجاد شد. در این شبکه، هزینه‌های انتقال بسیار کاهش و سرعت انتقال بسیار افزایش یافت. این نوع تتر (USDT) در اکثر کیف‌ پول‌ها و صرافی‌های آنلاین قابل استفاده است. البته در زمان حال، کارمزد انتقال (USDT) ERC-20 نیز نسبتاً بالا و در صرافی بایننس، چیزی حدود 3 تتر است. تتر دیگر USDT-TRON یا همان USDT-TRC20 مبتنی بر بلاکچین ترون و بسیار سریع‌تر است. کارمزد در این شبکه یا بسیار پایین است یا صفر است. تنها اشکال این تتر پشتیبانی نشدن آن توسط همه کیف پول ها است. در حال حاضر کارمزد انتقال مبتنی بر ترون در صرافی بایننس صفر است.

نکنه مهمی که باید بدانید این است که آدرس این تترها با یکدیگر متفاوت است و اگر می‌خواهید تترهای خود را به یک کیف پول دیجیتالی انتقال دهید، اول باید بدانید که از کدام‌یک از انواع تتر (USDT) استفاده می‌کنید؛چرا که هیچ کدام از انواع تتر با هم یکسان نیستند و نمی‌توانید آنها را به آدرس‌های یکدیگر ارسال کنید.

کمترین کارمزد

پیش تر گفتیم که ارز تتر بر روی شبکه های بلاکچینی مختلفی ایجاد و راه اندازی شده است که معروف ترین آنها اتریوم، شبکه ترون، و شبکه امنی می باشد. ولی ارز تتر بر روی بلاکچین های مختلفی راه اندازی شده است و هر بلاکچین مشخصات مخصوص خود را دارد، به طوری که نمی توان گفت کدامیک از این بلاکچین ها از بقیه بهتر یا بدتر است. هر بلاکچین مقداری کارمزد برای منتقل کردن تتر دریافت می کند. همچنین هر کدام شرایط خاص خود را برای تایید تراکنش ها دارد و برای همین ارز تتر بر روی شبکه های گوناگونی انتشار یافته است و کارمزد ها متفاوت هستند.
موضوع کارمزد انتقال را می توان از طریق صرافی های مختلف بررسی کرد. صرافی بایننس بخش های withdraw و Deposit یا همان برداشت و واریز را بر روی شبکه هایی مثل شبکه بایننس چِین با استاندارد BEP2، شبکه بایننس اسمارت چِین با استاندارد BEP20، شبکه ترون با استاندارد TRC20 و شبکه اتریوم با استاندارد ERC20، تعریف کرده است. البته شبکه اُمنی که شبکه موازی با شبکه اتریوم است نیز در صرافی بایننس وجود دارد ولی در حال حاضر به علت کندی شبکه و کارمزد بسیار زیاد آن را مسدود کرده است.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه