امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

گام بعدی، تعیین ابعاد اعمال وسواسی است، در چه موقعیت‌هایی این اعمال ظاهر می‌شود و چند وقت یک بار کودک مورد هجوم افکار وسواسی است که در این خصوص توصیه شده فهرستی از علائم وسواسی بیمار را مطابق با گفته‌های خودش تهیه کنیم. گروه دیگری از رفتار درمانگران که روش‌های خود را بر پایه دیدگاه شناخت درمانی استوار کرده‌اند نیز برای درمان اختلال وسواس در کودکان سعی می‌کنند ابتدا به کودک بیاموزند چگونه می‌تواند احساسات و افکارش را درباره فکر و عملی که انجام می‌دهد، تغییر دهد.

برای مثال، اگر کودکی وسواس دست شستن دارد، از او می‌خواهند دست‌هایش را کثیف کند و بکوشد بدون آن که چندین بار دست‌هایش را بشوید به بازی خود ادامه دهد و فقط در انتهای بازی دستش را بشوید. در این روش تغییر نگرش کودک درباره کثیفی و آلودگی مدنظر است. روش‌های درمان رفتاری، زمانی که اعضای خانواده هم درگیر حل مشکل شوند، بهترین شیوه درمان محسوب می‌شود.

در مورد دارو درمانی می‌توان گفت دارو، یک جادو نیست که فورا علائم وسواسی را به طور کامل زائل گرداند، ولی به هر حال کودکان پس از مصرف دارو حس می‌کنند که هجوم افکار وسواسی‌شان به مراتب کمتر شده و احساس نیاز به تکرار اعمال و آداب وسواسی کم‌کم رنگ باخته است.

زندگی کودک خود را به عنوان یک باغچه در نظر بگیرید. افکار و اعمال وسواسی به عنوان علف‌های هرز تمام شاخ و برگ و ریشه درختان باغچه را گرفته و هر لحظه به رشد و نمو خود ادامه می‌دهند.

به منظور قلع و قمع کردن آنها به طرق مختلف از قبیل هرس کردن (دارو درمانی)‌ یا کاشتن درختان جدید (از قبیل افزایش فعالیت‌ها و کارهای مورد علاقه بیمار)‌ و از همه مهم‌تر تغییر شیوه‌های طرز تلقی اقدام کنید.

یکی از روش‌هایی که احتمال رشد و نمو مجدد علف‌های هرز را از میان می‌برد، این است که وقتی آنها را هرس می‌کنید باید از ریشه قطع کنید نه این که فقط شاخ و برگ‌های ظاهری و رویی آنها را از میان ببرید. قسمت‌هایی از وسواس ممکن است در زندگی کودک شما به صورت خیلی ظریف باقی بمانند. بکوشید روی آنها کار و به طور کامل آنها را از ریشه نابود کنید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه