امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

image0001.jpg

نزدیک به 10 سال از شروع فعالیت ارز های دیجیتال و عمومی شدن آن ها می گذرد و اکنون این بازار بیشتر از هر زمان دیگری کاربر دارد و شاید بتوان گفت کمتر کسی پیدا می شود که حداقل یکبار نام ارز دیجیتال و یا بیت کوین را نشنیده باشد. بیت کوین ارز دیجیتالی است که در سال 2008 عرضه شد و تا چندین سال زیر یک دلار قیمت داشت و اکنون نزدیک به 10 هزار دلار قیمت دارد. همین افزایش قیمت بسیار زیاد در این مدت باعث شده است تا بسیاری افسوس این را بخورند که چرا در آن زمان بیت کوین نخریدند تا الان میلیاردر باشند. اما موضوعی که در ادامه می خواهیم به آن بپردازیم مربوط به قیمت بیت کوین نیست، می خواهیم ببینیم ارزش گذاری بر روی یک ارز دیجیتال به چه صورت انجام می شود و چرا باید از برخی از پروژه های ارز دیجیتال دوری کرد.

 

یک شبه پولدار شوید!

همان طور که پیش تر خواندید ارزش مانند بیت کوین در کمتر از 10 سال توانست سود بسیار زیادی را برای دارندگانش فراهم کند و همین امر باعث شده است تا پای کلاهبرداران نیز به این صنعت باز شود. اما کلاهبرداران این صنعت از چه روشی استفاده می کنند و چرا می گوییم این پروژه ها کلاهبرداری هستند؟

روش های کلاهبرداری در ارز دیجیتال کم نیستند، روش هایی مانند ارسال سکه تقلبی و یا استفاده از اطلاعات هویتی توسط صرافی های غیر معتبر و بسیاری روش های دیگر وجود دارد که همگی بسیار رایج هستند. اما در این جا می خواهیم به سه پروژه جدید اشاره کنیم که جدیدا مخصوصا در بین کاربران ایرانی نامشان زیاد شنیده می شود. پروژه های ارز دیجیتال پی Pi Network و کینگ مانی Kingmoney و دگ کوین Dagcoin پروژه های ارز دیجیتالی هستند که تقریبا در تمام گروه ها و کانال های ارز دیجیتالی نام آن ها برده شده است. البته برای کسانی که در این پروژه ها شرکت کرده اند و این ارز ها را نگهداری می کنند، نه تنها این پروژه های کلاهبرداری نیستند بلکه باعث یک شبه پولدار شدنشان نیز می شود و قرار است همه ما افسوس این را بخوریم که چرا ما در این پروژه ها شرکت نکردیم!

اما بیاید برخی دلایل را با هم بررسی کنیم که چرا می گوییم این پروژه ها یک جای کارشان ایراد دارد.

image0003.jpg

چرا الان؟

همان طور که گفتیم از عمر محبوب ترین ارز دیجیتال 10 سال می گذرد و در این 10 سال بیشتر از 2000 ارز دیجیتال به بازار معرفی شده اند که البته بسیاری از آن ها اکنون وجود ندارند. اما چرا این پروژه ها الان شروع به کار کرده اند و این تبلیغات گسترده را به راه انداخته اند؟ دلیل آن را با کمی بررسی می توان فهمید. دلیل آن وضع اقتصادی کشور است. اگر نگاهی به سایت این پروژه ها بیاندازید اکثر کاربران این ارز ها از کشور های جهان سوم هستند که در صدر آن ها نیز ایرانیان قرار دارند. اگر به سایت CoinMarletCap نگاهی داشته باشید می توانید لیست ارز های دیجیتال را بر اساس رتبه و ارزش و معاملاتی که دارند مشاهده کنید. به لیست 100 ارز اول بازار نگاه کنید. تبلیغ چند تا از آن ها را دیده اید؟ کدام این ارز ها به شما وعده پولدار شدن یک شبه را داده اند؟ شما هیچ ارز دیجیتال معتبری را پیدا نخواهید کرد که همچین وعده ای به شما بدهد. در هیچ کجای سایت بیت کوین، اتریوم یا هر ارز معتبر دیگری به شما وعده افزایش قیمت داده نشده است. درواقع اصلا افزایش قیمت دست سازندگان و مدیران یک ارز نیست. ارزش ارز های دیجیتال به روش دیگری تعیین می شود که در ادامه به شما خواهیم گفت.

پروژه هایی که از آن ها نام بردیم همگی کلاهبرداری هستند و در بهترین حالت حتی اگر چیزی از شما نگیرند چیزی هم به شما نمی دهند. دقت کنید که این بهترین حالت است!

image0005.jpg

عرضه، تقاضا و صرافی

حال می خواهیم دو عامل مهم در قیمت گذاری هر ارز دیجیتال را به شما بگوییم. عامل اول صرافی است. یک ارز دیجیتال برای این که بتواند معامله شود باید در صرافی قرار بگیرد. درواقع شما باید بتوانید ارزی را که دارید به کسی بفروشید. این که شما یک ارز دیجیتال را از سایت اصلی آن بخرید اصلا به این معنی نیست که می توانید آن را به همان سایت بفروشید. خرید و فروش وظیفه صرافی است و تا زمانی که ارزی در صرافی قرار نگیرد نمی توان آن را خرید و فروش کرد.

اگر کمی به بازار توجه داشته باشید می بینید که هنگامی که ارز های جدید در صرافی های معتبر قرار می گیرند یا به اصطلاح لیست می شوند اکثرا افزایش قیمت پیدا می کنند. دلیل آن این است که این ارز حالا رسما یک ارز دیجیتال است که امکان خرید و فروش دارد و از مرحله اول ارزش گذاری با موفقیت عبور کرده است.

عامل دوم که مهمترین عامل در ارزش گذاری یک ارز است میزان عرضه و تقاضا است. این میزان تعادل میان عرضه و تقاضا است که ارزش اصلی یک ارز را تعیین می کند نه گفته ی صاحبان آن ارز. الان میلیون ها کاربر هستند که ارز دیجیتال پای را نگهداری می کنند و منتظر هستند تا روزی این ارز در یک صرافی قرار گیرد و با فروش آن پولدار شوند! اما برای این کار اول باید متقاضی باشد، آن هم به مقدار بسیار زیاد. الان میلیون ها کاربر این ارز را دارند و اکثرا می خواهند به محض آزاد شدن ارزشان را بفروشند. حال کمی فکر کنید، اگر میلیون ها کاربر بخواهند میلیون ها سکه را در مدت کوتاهی بفروشند، یعنی عرضه بسیار بیشتر از تقاضا باشد قیمت زیاد خواهد شد یا کم؟

این ها ساده ترین دلایلی بود که با کمی فکر به آن ها می توان فهمید چرا پروژه ایی مانند ارز دیجیتال پای، کینگ مانی و دگ کوین نمی توانند ارز های موفق و آینده داری باشند. پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید به این بازار وارد شوید سرمایه خود را به خطر نیندازید و مستقیم به سراغ ارز های اول مارکت بروید. این ارز ها حداقلش این است که کاربران زیادی دارند و یک سابقه چندین ساله درخشان از خودشان به جا گذاشته اند.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه