امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

پرستار سالمند: سالمند هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی و روانی نیاز به توجه و مراقبت دارند. اما متأسفانه شرایط زندگی پرمشغله و پردغدغه امروزی ایجاب می کند که تمامی اعضای خانواده بیشتر ساعات شبانه روز را در خارج از منزل  و در پی رسیدگی به امور روزمره بگذرانند. چنین خانواده هایی که زمان کافی برای رسیدگی به سالمند خود را ندارند و یا از تجربه و توانایی کافی در این زمینه برخوردار نیستند بدون شک نیاز به یک پرستار سالمند در منزل دارند.

خدمات پرستاری سالمند چه کمکی می کند و چرا اهمیت دارد؟

مراقبت و پرستاری سالمند مجموعه با آموزش های تخصصی در این حوزه از لحاظ روحی و جسمی خانه را برای سالمند و دیگر اعضای خانواده امن و آرامش بخش نگه می دارند.
محیط خانه یادآور لحظات گذشته سالمند می باشد.
سالمندان وابستگی شدیدی به خانواده و وسایل شخصی خود دارند،با احترام مانع آسیب روحی به سالمند می شود.
از لحاظ بهداشتی و سلامتی و بیماری های واگیردار محیط خانه بسیار پاک تر و امن تر از بیمارستان ها و فضاهای جمعی دیگرست.
دیدار و دورهمی های دوستانه و خانوادگی در محیط امن خانه نسبت به سرای سالمندان بسیار روحیه بخش تر است.
بودن در کنار وسایل شخصی و آگاهی از فضای خانه (مخصوصأ سالمندان آلزایمری) به آنها آرامش می دهد.
حفظ استقلال سالمند در منزل خویش و عدم احساس سربار بودن برای فرزندان.

هزینه‌های پرستار سالمند در منزل چقدر است؟

باید بدانیم که هزینه پرستار در منزل با نرخ‌های گوناگونی محاسبه می‌شود. هزینه پرداختی به پرستار بر اساس نوع خدماتی که به سالمند بیمار ارائه می‌شود و شیف‌های کاری مشخص می‌شود. این مراقبت‌ها در قالب‌های مراقبت ساعتی، روزانه و شبانه روزی ارائه می‌شود. با توجه به شرایط کاری و شیفت کار میزان دستمزد پرستار مشخص می‌شود.

  • هزینه پرستار برای فعالیت‌های شبانه روزی
  • هزینه پرستار به صورت روزانه
  • هزینه مراقب به صورت مقطعی

لازم به ذکر است اگر سالمند ما دچار بیماری خاصی نباشد و به اصطلاح سالمند سالم باشد نرخ این خدمات به گونه ی دیگری محاسبه خواهد شد و اگر سالمند دچار بیماری مزمن و یا حادی باشد با توجه به تخصص پرستار اعزامی هزینه تغییر خواهد کرد.

وظایف پرستار سالمند در منزل

پرستار سالمند به شخصی گفته می‌شود که بصورت کلی وظیفه نگهداری، مراقبت و انجام امور شخصی سالمند در منزل را به عهده دارد. پرستاران سالمند از نظر تخصص و تحصیلات به چند دسته: مراقب و نگهدار، بهیار، پرستار طبقه‌بندی می ‌شوند که با توجه به شرایط جسمانی سالمند می‌توانند به وی خدمات ارائه کنند. بطور مثال اگر پدر و مادر عزیز شما به لحاظ جسمانی در سلامت هستند و صرفا برای انجام امور شخصی و منزل خود نیاز به کمک و همراهی دارند، مراقب سالمند به خوبی از عهده انجام چنین اموری برخواهد آمد. اما گاها سالمند در منزل مشکلات فیزیکی دارد که نیازمند مراقبت‌های پرستاری در منزل است. در اینصورت نیاز به یک بهیار و یا پرستار متخصص در منزل بوده تا امور درمانی و پزشکی ایشان را در خانه به انجام رساند.

در زمان استخدام مراقب سالمند باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

به عنوان یک کارفرما در زمان استخدام مراقب باید تمام مراحل را در زمینه بررسی شرایط و فرد معرفی شده از مرکز مراقبتی در منزل انجام دهید.

گاها افراد اقدام به استخدام مراقبینی می کنند که بدون وابستگی سازمانی و کاملا مستقل عمل می کنند. این موضوع به دلایل امنیتی می تواند برای سالمند خطرآفرین باشد.

با مراقب جلسه حضوری مصاحبه برگزار کنید. طی جلسه توانمندی های مراقب را ارزیابی کنید. توجه کنید که مراقب کاملا به وظایف کاری خود اشراف داشته باشد.

مراقب باید تجربه کاری مراقبت از سالمند را داشته باشد.

فواید استفاده از پرستار سالمند چیست؟

سلامتی در دوران سالمندی یک دغدغه مهم به شمار می‌آید. معمولا اکثر سالمندان بسته به سبک زندگی که در جوانی داشته‌اند و یا تغذیه و ژنتیک ممکن است دچار بیماری‌های مزمن جسمی و یا روحی روانی شوند. بسیاری از بیماری‌‌ها که معمولاً در کهنسالی بروز می‌کنند مانند آلزایمر و پارکینسون سالمند بیمار را از انجام کار‌های روزانه و زندگی معمول خود بازداشته و در این هنگام فرد نیازمند مراقبت و بهره بردن از پرستار سالمند است.

به طور سنتی افراد وقتی به دوران کهنسالی می‌رسند و نیازمند مراقبت هستند با فرزندان و خانواده درجه اول خود زندگی کرده و این افراد مراقبت از سالمند را بر عهده می‌گیرند.

در بسیاری از موارد فرزندان قادر به نگهداری از والدین سالمند خود نیستند در این صور ت یکی از راه‌هایی که برای اینکار می‌توان استفاده کرد استخدام پرستار سالمند است. استخدام پرستار سالمند برای زمانی که در خانه حضور نداریم و سالمند تنهاست بسیار مفید است.

در نگهداری از سالمند باید نکات بسیار زیادی لحاظ شود. اول اینکه این افراد از بدن فرسوده ای برخوردارند و انواع بیماری‌ها ممکن است در آن‌‌ها بروز کند بنابراین توجه و دقت به سلامتی جسمی و روحی فرد سالمند بسیار حیاتی است.

پرستار سالمند

خدمات پزشکی در منزل

تغذیه در افراد کهنسال نقش بسیار مشخص تری خواهد داشت. افراد کهنسالی که تغذیه مناسبی دارند و از همه گروه‌های مواد غذایی به صورت متعادل استفاده می‌کنند سلامتی جسمی و روحی بیشتری خواهند داشت.

نکته بعدی ورزش در سالمندان است. ورزش سالمندان مانع از پیری زودرس در افراد شده و کهنسالی با کیفیت تری خواهند داشت. ورزش باعث سرعت گرفتن جریان خون در بدن می‌شود. افزایش سرعت گردش خون باعث اکسیژن رسانی بهتر به همه سلول‌های بدن شده و در نهایت مانع از انواع بیماری‌ها و رخوت ناشی از سن و سال می‌شود.

تمام نکاتی که در بالا به آن‌‌ها اشاره شدند نیازمند نظارت، راهنمایی و کمک شخصی است که از سالمند نگهداری می‌کند. این کار در واقع در بسیاری از مواقع که سالمند قادر به انجام امور روزمره خود نیست کاری وقت گیر و تخصصی است.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه