امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

پرستار سالمند

افراد سالمند هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی و روانی نیاز به توجه و مراقبت زیادی دارند چرا که معمولا از بیماری های شایع در دوران سالمندی رنج می برند و احتمالا  نسبت به گذشته حساس تر شده اند به همین دلیل مراقبت از آنها نیاز به صبر، حوصله، زمان و انرژی بیشتری دارند.

مراقبت از افراد مسن خانواده موضوعی بسیار چالش برانگیز است، مخصوصا اگر همه اعضای خانواده شاغل باشند یا به مدرسه و دانشگاه بروند. در چنین شرایطی که زمان، تجربه و توانایی کافی برای مراقبت از عزیز سالمندتان ندارید بدون شک استخدام پرستار سالمند بهترین راه حل است.

وظایف پرستار سالمند در منزل

برخی از خدمات مراقبتی و پرستاری سالمندان موسسه مهرگان نو

پرستار سالمند به شخصی گفته می‌شود که بصورت کلی وظیفه نگهداری، مراقبت و انجام امور شخصی سالمند در منزل را به عهده دارد. پرستاران سالمند از نظر تخصص و تحصیلات به چند دسته: مراقب و نگهدار، بهیار، پرستار طبقه‌بندی می ‌شوند که با توجه به شرایط جسمانی سالمند می‌توانند به وی خدمات ارائه کنند. بطور مثال اگر پدر و مادر عزیز شما به لحاظ جسمانی در سلامت هستند و صرفا برای انجام امور شخصی و منزل خود نیاز به کمک و همراهی دارند، مراقب سالمند به خوبی از عهده انجام چنین اموری برخواهد آمد. اما گاها سالمند در منزل مشکلات فیزیکی دارد که نیازمند مراقبت‌های پرستاری در منزل است. در اینصورت نیاز به یک بهیار و یا پرستار متخصص در منزل بوده تا امور درمانی و پزشکی ایشان را در خانه به انجام رساند.

خدمات پرستاری در منزل

شرح وظایف پرستار سالمند در منزل

این دسته از خدمات از جانب سالمندان بر اساس نیاز و وضعیت سلامتی آن‌ها مورد استقبال قرار گرفته است. پرستار حرفه‌ای طبق دستور پزشک خدمات را در منزل ارائه می‌دهد.

شرح وظایف پرستار سالمند در منزل:

  • اجرای دستورات پزشکی
  • تزریق انسولین
  • گاواژ و لاواژ
  • مراقبت از زخم
  • مراقبت از سوندپرستار سالمند در حال نگهداری از سالمند
  • تعویض پانسمان
  • سرم تراپی
  • تزریقات وریدی و عضلانی طبق دستور پزشک
  • کنترل درد
  • پیشگیری از عفونت
  • مانیتور فشار خون، قند خون، ضربان قلب، دمای بدن و تعداد تنفس
  • حفظ ارتباط با پزشک سالمند و گزارش تغییرات سلامتی و تغییرات نسخه دارویی سالمند و اجرای آن

استخدام پرستار سالمند

اگر تصمیم گرفته اید با استخدام پرستار سالمند در منزل آرامش، امنیت و استقلال عزیز سالمندتان را در خانه حفظ کنید بهتر است در هنگام استخدام پرستار سالمند به چند نکته مهم توجه کنید. چراکه پرستار فردی است که ساعات زیادی از روز و حتی شب را در کنار سالمندتان میگذراند بنابراین باید از فیلترهای بسیاری گذرانده شده و ارزیابی شود تا بتوانید سالمنداتان را با خیال راحت و بدون هیچ نگرانی به او بسپارید.

در هنگام استخدام پرستار سالمند مدارک و سابقه پرستار را بررسی کنید. زیرا ممکن است مهارت و تجربه لازم در نگهداری از سالمند شما را نداشته باشد. حتی اگر شخصی را از شرکت های پرستاری استخدام می کنید باز هم سوابق کاری او را بررسی کنید شما می توانید برای آگاهی از کیفیت کار پرستار با کارفرماهای قبلی او تماس بگیرید.
وظایف پرستار سالمند را تعیین کنید. پیشنهاد می کنیم در هنگام استخدام پرستار سالمند در منزل وظایف پرستار را مشخص کنید. برخی از افراد ممکن است تمایلی به انجام کار هایی غیر از مراقبت های بهداشتی نداشته باشند.
ساعات کاری پرستار را مشخص کنید. اگر نیاز به پرستار شبانه روزی سالمند دارید این نکته را در همان مرحله استخدام پرستار با او در میان بگذارید.
به پرستار جایگزین فکر کنید. ممکن است پرستاری که استخدام کرده اید مریض شود و یا مشکلی برای او پیش بیاید که نتواند برای مدتی از عزیز سالمندتان مراقبت کند.
نادیده گرفتن هر یک از این نکات می تواند در آینده شما و سالمندتان را با یکسری چالش ها و مشکلات روبه رو کند.

گاها این مراحل استخدام پرستار سالمند زمان بر خواهد بود و شما در این راه خسته خواهید شد، مرکز خدمات پرستاری آسانیسم این دشواری ها را راحت کرده است و شما با خیال راحت می توانید تنها با یک بار ثبت سفارش یا تماس با ما، از چندین موسسه قیمت دریافت نمایید و مطمئن باشید که موسسات همکار ما دارای مجوز وزارت بهداشت می باشند و همچنین تمام افرادی که برای شما ارسال می شوند دارای تاییدیه های زیر می باشند که از مراقبان دریافت می شود:

  • دریافت عدم سو پیشینه
  • دریافت عدم اعتیاد
  • دریافت اصل یکی از مدارک شناسایی
  • دریافت سفته 20 میلیون تومانی که پشت آن را یک ضامن معتبر امضا کرده است.

مراقبت‌های درمانی

در بخش مراقبت‌های درمانی نیروی ارسال شده، پرستار سالمند حرفه ای و یا پزشک و یا سایر خدمات پزشکی تخصصی درمانی است. در اینگونه موارد فردی که اعزام می‌شود به صورت موقت و برای مثلا تزریق سرم یا تعویض پانسمان به محل رفته و کار دیگری غیر از موارد درمانی انجام نمی‌دهد.

پرستار مراقبتی

در برخی موارد سالمند به صورت تنها زندگی می‌کند و در طول روز کسی نیست تا از وی نگهداری کند. کار‌هایی مثل دستشویی رفتن، طبخ غذا، امور شخصی و رسیدگی به نظافت و امور منزل در این دسته قرار می‌گیرند و پرستار سالمند اعزامی، این کارها را انجام می دهد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه