امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

الهه بدرلو

گزارش پایان نامه

موضوع تحقیق: مدیریت دانش در رسیدن به اهداف سازمان

نام محقق: محمد نوروزی

این تحقیق در135 صفحه و در 5 فصل با ضمیمه جداول، نمودارها و پرسشنامه تهیه شده است.

فصل اول کلیات تحقیق است که شامل مقدمه،چکیده، بیان مسئله و موضوع، اهمیت وضرورت انجام تحقیق، چارچوب نظری تحقیق، اهداف تحقیق، فرضیات تحقیق، واژگان و اصطلاحات تخصصی.

متدولوژی این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گرد آوری اطلاعات تحقیق، توصیفی از شاخه همبستگی است.

واژگان کلیدی: دانش، مدیریت دانش، پیاده سازی

فصل دوم تحقیق که در مورد مرروری بر ادبیات موضوع و پیشینه تحقیق است.که در ابتدای فصل تعاریفی از مفهوم داده، اطلاعات و دانش را آورده،و در ادامه بر حسب آنچه کارل اسویبی، یکی از مشاوران عمده مدیریت دانش مطرح کرده است، دانش پژوهانی که تلاش می کردند دانش را تعریف کنند به دو گروه تقسیم می کند،و بعد تعریفی از دانش ازنظرهوبر (Huber,1991:101) و نوناکا (Nonaka,1994:18) را اورده، و در اخر فصل نظری از پیتر دراکر که نیز معتقد است که تنها (یا حداقل مهم‌ترین) منبع ثروت در جامعه فرا سرمایه‌داری، دانش و اطلاعات است (Drucker , 1999).او سه تغییر اساسی دانش را در خلال قرن بیستم بشرح جدول ذیل تشریح نموده است.

فصل سوم روش تحقیق هست که در ابتدا مقدمه ای از روش تحقیق بیان کرده و بعد روش تحقیق که پژوهش حاضر بر اساس هدف کاربردی و بر اساس ماهیت و روش توصیفی – همبستگی است. و در ادامه در مورد قلمرو تحقیق صحبت شده که قلمرو تحقیق را به 3 قسمت تقسیم کرده، 1 قلمرو زمانی، 2 قلمرو مکانی،3 و قلمرو موضوعی. در ادامه این فصل متغییرهای را تعریف کرده است.

ابزار و گرداوری داده ها: اطلاعات بدست آمده در این تحقیق از طریق مصاحبه، پرسشنامه، ومطالعات کتابخانه ای و جمع آوری داده های میدانی در صنعت و بانک مربوطه بدست آمده.

جامعه آماری این پژوهش شامل 31 نفر اعم از اعضای هیئت مدیره، مدیران، معاونین و برخی از کارشناسان خبره دفتر مرکزی بیمه پاسارگاد می باشد. نمونه گیری به روش ترکیبی (نمونه گیری تصادفی طبقه ای و نمونه گیری خوشه ای) انجام شده که زیر مجموعه ای از نمونه گیری احتمالی می باشد. با توجه به جدول مورگان بین 28نفر پرسشنامه توزیع گردید.

حجم نمونه و روش اندازه گیری:

نمونه گیری به روش ترکیبی (نمونه گیری تصادفی طبقه ای و نمونه گیری خوشه ای) انجام شده که زیر مجموعه ای از نمونه گیری احتمالی می باشد.

ویژگی های فنی ابزار اندازه گیری:

روایی: منظور از روایی، اصطلاحی است که به هدفی که آزمون برای تحقق بخشیدن به آن درست شده است، اشاره دارد و آزمودنی دارای روایی است که برای اندازه گیری آنچه مورد نظر است، مناسب باشد. روایی نشان دهنده این است که ابعاد و عناصر یک مفهوم تا چه حد تحت پوشش قرار گرفته است، به عبارت دیگر آزمودنی دارای روایی است که برای اندازه گیری آنچه مورد نظر است، مناسب باشد.

پایایی: پایایی یکی از ویژگی های فنی ابزار اندازه گیری است و با این امر سر و کار دارد که ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی بدست می دهد، با استفاده از داده های بدست آمده از این پرسش نامه ها به کمک نرم افزار آماری SPSS میزان پایایی به دو روش انجام پذیرفت یک روش آلفای کرونباخ و دوم روش تصنیف.

فصل چهارم پیاده سازی است که در مورد تجزیه و تحلیل داده ها آزمون فرضیه های پطوهش است.

فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادات است که در آن محدودت ها و مشکلات تحقیق،بررسی نتایج حاصل از تحقیقات گذشته، بررسی نتایج حاصل از یافته های تحقیق، نتیجه گیری از فرضیات پژوهش و در آخر پیشنهاداتی را بیان کرده است.

منابع این پژوهش شامل 35 منبع فارسی 3 پایان نامه فارسی و 19 منبع انگلیسی است.

که ضمیمه این پژوهش پرسشنامه وجود دارد که شامل 41 سوال است.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه