امروز سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

معامله‌گری بازار فارکس هستید و از استراتژی مدیریت ریسک در فارکس هیچ اطلاعی ندارید؟ با این حساب حساب معاملاتی شما هیچ امیدی برای موفقیت ندارد و شما در حال درجا زدن در معاملات این بازار خواهید بود. جالب است که کمتر کسی را می توانیم در ایران پیدا کنیم که تریدر بازار فارکس باشد و دارای یک استراتژی مدیریت ریسک در فارکس نیز بوده و با توجه به استراتژی معاملاتی و مدیریت ریسک خود ولی بازار فعالیت کند.

بسیاری از کاربران نمی‌دانند که از چه سبک‌ها و روش‌هایی باید برای کاهش ریسک معاملات خود در بازار استفاده کنند و خیلی‌ها بدون توجه به این نکات فقط در حال فشار دادن دکمه‌های خرید و فروش در متاتریدر هستند. دقیقا به همین دلیل است که آمارها نشان می‌دهد که کمتر از دو درصد تریدر‌های ایرانی در بازار فارکس موفق به رسیدن به سود در یک بازه زمانی یک ساله شده‌اند و بقیه تریدرهای ایرانی یا ایمیل کال مارجین روبه‌رو شده و یا اینکه در ضرر‌های بسیار سنگینی مواجه هستند. در چند خط آینده درباره استراتژی مدیریت ریسک در فارکس کمی تخصصی و کاربردی صحبت خواهیم کرد.

بهترین استراتژی مدیریت ریسک در فارکس

کنترل ریسک در بازار فارکس باعث می‌شود تا شما بتوانید زیان‌های خود را مخصوصاً در شروع ورود به این بازار به حداقل میزان ممکن برسانید و از طرف دیگر شرایطی را فراهم آورید تا سودهای شما کم‌کم روند رو به رشدی به خود بگیرد. البته قصد نداریم مانند بسیاری دیگر از مقالات اینترنتی درباره بهترین استراتژی مدیریت ریسک در فارکس به صورت کاملاً شعاری با شما صحبت کنیم و به جای آن سعی داریم تا چند روش کاملاً کاربردی را با شما در میان بگذاریم که استفاده از آنها می‌تواند روی روند و قدرت معاملاتی شما تاثیر مستقیم داشته باشد.

سود ماهانه 10 درصد دارایی

شاید باور نکنید اما داشتن همین دیدگاه ساده برای بسیاری از تریدر‌ها در بازار فارکس بسیار دشوار است و اکثر معامله‌گران بدون داشتن استراتژی مدیریت ریسک در فارکس به دنبال رسیدن به سود‌های چند صد برابری نسبت به ارزش اولیه دارایی خود در بازار هستند. دقیقا وقتی که شما با یک حساب 100 دلاری به دنبال رسیدن به سود ده هزار دلاری در یک بازه زمانی یک ماه هستید کنترل خود را روی مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک خود در بازار از دست خواهید داد و از همین جا است که اولین جرقه کال مارجین شدن شما در بازار رقم میخورد.

حداکثر ضرر هر معامله 2 درصد

در پوزیشن‌های معاملاتی خود حتماً باید حداکثر ضرر ممکن را در نظر بگیرید و پیشنهاد ما حتی برای افراد حرفه‌ای 2 درصد در هر معامله است. با این حساب اگر شما به دنبال ورود به معامله هستید که حداکثر ضرر ناشی از آن بیش از 2 درصد باشد چنین معامله‌ای برای شما به هیچ وجه مناسب نخواهد بود و استراتژی مدیریت ریسک در فارکس این اجازه را به شما نمی دهد. دقت داشته باشید که حداکثر ضرر در هر معامله حتماً بایستی به صورت منطقی تعیین شود و قرار نیست شما برای هر معامله خود 50 درصد از دارایی اولیه خود را هزینه کنید.

ترید کم با ریوارد به ریسک بالا

مدیریت ریسک و سرمایه در ارز دیجیتال و فارکس بدون در نظر گرفتن ریوارد به ریسک مناسب نمی‌تواند موفقیت چندانی را برای شما به دنبال داشته باشد. هر چقدر شما با ریوارد به ریسک‌های بالاتری وارد معامله شوید و در نهایت این استراتژی را به صورت طولانی مدت ادامه دهید موفقیت شما تقریباً می‌تواند تضمین شده باشد. به عنوان مثال اگر شما دائماً با ریوارد به ریسک 6 معامله کنید، با هر یک بار رسیدن به سود حتی تا 5 بار انجام معاملات زیان آور نیز برای شما قابل پوشش خواهد بود در حالی که داشتن یک استراتژی معاملاتی کاملاً معمولی وین ریت 50 درصد را برای شما به دنبال دارد و می‌تواند سود قابل قبولی را در طولانی مدت برای شما رقم بزند.

ترید با لاتیج منطقی

دوره فارکس اگر به صورت کاملاً کاربردی پشت سر گذاشته شده باشد معامله‌گر حتماً باید بداند که معاملات خود را با چه حجمی انجام دهد و این موضوع را نیز می‌توانیم یکی از نکات مهم در استراتژی مدیریت ریسک در فارکس بدانیم. اگر شما با حجم‌های منطقی در بازار معامله کنید هر چند ممکن است سود شما نسبت به کسانی که با ریسک بالا در بازار در حال معامله هستند کم شود اما در نهایت و در طولانی مدت این شما هستید که برنده میدان خواهید شد.

دور شدن از حجم معاملات منطقی دقیقا همان قدمی است که منجر به شکست‌های بسیار بزرگ شده و در نهایت حساب شما را کامل مارجین می‌نماید. در صورتی که در زمان انتخاب حجم معاملات در بازار فارکس شک و تردید در دل دارید و وسوسه می‌شوید که حجم معاملات بالاتری را برای خود در نظر بگیرید در واقع هنوز قدرت کامل و کافی بر روی احساسات خود نداشته و همین موضوع می‌تواند در آینده تبدیل به یک سم بزرگ در فرایند معاملات شما در این بازار باشد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه