امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

الروند (Elrond) یک شبکه بلاکچین جدید است که‌ از طریق مکانیسم الگوریتم اثبات سهام به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کند.

ارز دیجیتال الروند

در ابتدای کار، ارز الروند با توکن ERD شروع به کار کرد که یک توکن ERC-20است و تحت بلاک چین اتریوم فعال است. اما با راه‌اندازی شبکه اصلی Elrond، فرآیند انتقال ERD (ERC-20) به EGLD (mainnet) آغاز شده است. EGLD رمزارز اختصاصی شبکه الروند است و تمام توکن‌هایERD به تدریج به توکن‌های EGLD تبدیل می‌شوند.

الروند با ارز دیجیتال EGLD که در سال 2019 معرفی شد، خود را به‌ عنوان یک پلتفرم بلاک چین مقیاس پذیر، سریع و امن برای برنامه‌های توزیع شده، موارد استفاده سازمانی و اقتصاد جدید اینترنت معرفی می‌کند. این پلتفرم مدعی است می‌تواند با بهبود سرعت، مقیاس، هزینه و تجربه کاربری در بلاک چین،بر مشکل مقیاس پذیری غلبه کند.

رویکردی که الروند برای افزایش توان عملیاتی یا تراکنش کل شبکه در هر ثانیه به کار می‌برد روش مقیاس بندی به نام شاردینگ حالت انطباقی (Adaptive State Sharding) است. همچنین الروند رویکرد جدید اجماعی به نام اثبات امن سهام (SPoS) را معرفی می‌کند.

بنیان گذاران و تیم ارز دیجیتال الروند

الروند در اواخر سال 2017 توسط بنیامین (Beniamin) و لوسیان مینکو (Lucian Mincu) همراه با لوسیان تودیا(Lucian Todea) تأسیس شد.

قبل از این پروژه، برادران مینکو یک صندوق سرمایه‌گذاری دارایی دیجیتال به نام متاچین کپیتال (MetaChain Capital) وICO Market Data را تأسیس کرده بودند که برای جمع آوری اطلاعات مربوط به عرضه اولیه سکه بود. تودیا موسس و مدیرعامل سایت بررسی و دانلود نرم افزار Soft32 و شریک برنامه پرداخت موبایلmobilPay است.

از ژوئن سال 2021، تیم الروند با حضور 27 توسعه دهنده، طراح و مهندس از شرکت‌های اینتل، مایکروسافت، ITNT وSoft32 تشکیل شد. همچنین این پلتفرم هفت مشاور از شرکت‌هایی مثل گوگل، ناسا، اتریوم و متخصص هایی از دانشگاه جورج میسون (GMU) و دانشگاه ایلینوی (UI) در تیم خود دارد. در میان این مشاورها می‌توانیم به دو مؤسس City of Zion وNEX به نام‌های فابیو کانسین (Fabio Canesin) و ایتن فست (Ethan Fast) اشاره کنیم.

الروند تنها شبکه‌ای نیست که سعی دارد مشکل سه گانه مقیاس پذیری را حل کند. پروژه‌های مشابهی که به آینده ارزهای دیجیتال امن و مقیاس پذیر روی آورده‌اند شامل برنامه‌های محبوب‌تری مثل اتریوم و الگورند (Algorand) می‌شوند.

شبکه ارز دیجیتال الروند

شبیه‌سازی‌های اولیه و نتایج تست نت (testnet) نشان می‌دهد که سرعت عملکرد این شبکه از متوسط سرعت شبکه ویزا هم بیشتر است و در مقایسه با بلاکچین‌های موجود، سرعت بلاکچین الروند سرعتی 1000 برابر را نشان می‌دهد. همچنین شبکه ارز دیجیتالElrond هزینه‌های ذخیره‌سازی را برای داده‌های بلندمدت کاهش می‌دهد. Elrond معاملات جهانی بدون مرز را امکان‌پذیر می‌کند و عملکرد آن در جهت توسعه اقتصاد تحت وب است.

الروند یک بلاکچین عمومی است که ازقرارداد های هوشمند پشتیبانی می‌کند. این یعنی توسعه‌دهنده‌های برنامه‌های غیرمتمرکز، می‌توانند برنامه‌های خود را روی بلاک چین Elrond ایجاد کنند.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه