امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

برای پاسخ به سوال سواپ چیست؟ ابتدا باید بدانیم توکن سواپ دارای دو تعریف در حوزه ارزهای دیجیتال است. اولین مورد به معنی تبادل فوری یک رمزارز با ارز دیگر، بدون نیاز به استفاده از پول فیات در صرافی‌هاست. این تعریف شامل عملکرد پلتفرم‌هایی مانند Changelly،Shapeshift وAirswap است.

تعریف دوم مبادله توکن، حول مهاجرت پروژه‌ها یا پلتفرم‌ها از یک بلاک چین به بلاکچین دیگر و الزامات تعویض توکن است که غالبا با تغییر زنجیره همراه است. در این حالت، یک پروژه به دلایلی انتخاب کرده است که شبکه عملیاتی خود را به بلاکچین دیگری به منظور ایجاد استانداردهای منحصر به فرد توکن تغییر دهد.

به همین ترتیب، تیم توسعه باید زمینه را برای سرمایه‌گذاران و کاربران فراهم کند تا توکن بومی پروژه را با رمز ارز دیگری که با شبکه جدید بلاک چین سازگار است، تعویض کنند. این فرآیند را توکن سواپ یا تعویض توکن می‌نامیم.

کارایی توکن سواپ

توکن سواپ یا تبدیل توکن، یکی از با ارزش‌ترین نوآوری‌ها در فضای ارز دیجیتال است و طرفداران بسیار زیادی میان معامله‌گران، بخصوص معامله‌گران ایرانی دارد. اولین و مهم‌ترین دلیل آن نیز کاهش کارمزد و افزایش سرعت در انجام فرایند تبدیل توکن است.

تعویض توکن چگونه کار می کند؟

برای توضیح این مفهوم، ما بر اولین تعریف مبادله توکن تمرکز خواهیم کرد. همانطور که پیش تر اشاره شد، این مستلزم استفاده از خدمات یکپارچه مبادله کریپتو به کریپتو است نه رویکرد اغلب کم‌هزینه و طولانی تبدیل یک دارایی دیجیتال به فیات قبل از استفاده بعدی از فیات برای خرید سکه مورد نظرتان. در بیشتر موارد، این راه حل دروازه آسان تری را برای ارزهای دیجیتال با ارزش بازار پایین فراهم می کند.

به عنوان مثال، اگر کوین COMP خود را به ZIL بخواهید مبادله کنید، به احتمال زیاد متوجه می شوید که صرافی‌هایی که جفت COMP/ZIL را ارائه می‌کنند بسیار کم هستند. به این ترتیب، ممکن است مجبور شوید ابتدا توکن های COMP خود را با ارزهای فیات یا سایر کوین ها(برای مثالBTC، ETH یاUSDT) مبادله کنید. از آنجا می توانید کوین های محبوب یا فیات را مستقیماً به ZIL تبدیل کنید.

شما موافقت خواهید کرد که این فرآیند طولانی گران قیمت است. برای انجام چنین معامله ای، باید حداقل بیش از یک بار کارمزد تراکنش بپردازید. همچنین، ارزیابی اینکه چگونه نوسانات قیمت می تواند بر سودآوری شما تأثیر بگذارد، غیرممکن است چرا که قیمت دارایی های کریپتو اغلب بی ثبات است. بنابراین، رویکرد ذکر شده در بالا می تواند دستیابی به قیمت مورد نظر شما را دشوار کند و ریسک معاملات شمارا بالا ببرد.

با توجه به این مشکالات، صرافی ها، کیف پول ها و سایر پلتفرم ها شروع به فعال کردن قابلیت مبادله فوری کردند. با این کار، کاربران می توانند مستقیماً یک دارایی رمزنگاری شده را با دیگری مبادله کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مبلغی را که می خواهید مبادله کنید و جفت معاملاتی مورد نظر خود را وارد کنید و سرویس تعویض توکن فوراً سکه شما را پردازش و تبدیل کند. با این شکل از تراکنش، فقط یک بار باید کارمزد تراکنش را پرداخت کنید.

بهترین پلتفرم های سواپ

  • UNISWAP
  • SUSHISWAP
  • PANCAKESWAP
  • و …

نکات مهم در سواپ کردن

یکی از مواردی که در سواپ باید به آن توجه کرد این است که با توجه به رشد سرویس‌های خدمات مبادله، انجام بررسی‌های لازم قبل از انتخاب یکی از آنها اهمیت زیادی دارد. مواردی که باید به آنها توجه کرد عبارت‌اند از: در دسترس بودن مجموعه گسترده‌ای از جفت ارزهای دیجیتال، قدرت امنیتی پلتفرم و سرعت مبادله ارزها. توجه داشته باشید که سرعت بالا احتمال افت را از بین می‌برد. افت(Slippage) زمانی اتفاق می‌افتد که قبل از نهایی شدن تراکنش، تعداد ارز دیجیتال A که در ازای یک ارز دیجیتال دیگر دریافت می‌کنید، (در نتیجه تغییرات قیمت) به‌شدت کاهش یابد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه