امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

بسیاری از افراد تازه وارد بعد از ورود به دنیای ارز دیجیتال دچار ابهاماتی می‌شوند که نمی‌دانند چگونه آن‌ها را برطرف کنند.

این ابهامات گاهی به‌اندازه‌ای بزرگ می‌شوند که فرد را به اشتباهات بزرگی می‌اندازند. در این موارد افراد باید با یک کارشناس ارز دیجیتال مشورت کنند.

از طرفی می‌توانند یک دوره جامع ارزهای دیجیتال تهیه کرده و با استفاده از آن به ابهامات خود پایان دهند. از جمله مواردی که بیشتر افراد در رابطه با آن دچار ابهام می‌شوند خدمات احراز هویت بایننس، زمان خرید یا فروش ارز و نقطه ورود و خروج به خرید یا فروش یک ارز است.

در این موارد فرد با ابهام روبرو می‌شود و نمی‌داند انجام کدام کار ضرورت دارد. بنابراین ممکن است با مشکلات فراوانی برخورد کند و کل سرمایه خود را از دست دهد.

از آن جایی که تازه واردان زیادی در بازارهای ارز دیجیتال مشغول به کار هستند، بنابراین تصمیم گرفتیم تا درباره ابهامات موجود در این بازار صحبت کنیم. بنابراین تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

فرستادن ارزها به آدرس اشتباه

این سوال برای بسیاری از کاربران ارز دیجیتال پیش می‌آید در صورتی که ارزهایمان را به یک آدرس اشتباهی بفرستیم، چه اتفاقی رخ می‌دهد. جواب این سوال بستگی زیادی به صرافی دارد که کاربر آن هستید.

کاربران در بعضی از صرافی‌ها با پرداخت کارمزد می‌توانند ارزهای خود را برگردانند، این در حالی است که در بیشتر صرافی‌ها چنین امکانی وجود ندارد و کاربر نمی‌تواند توکن‌های از دست رفته خود را بازگرداند.

در ادامه به سیاست دو صرافی بزرگ در این رابطه می‌پردازیم. 

صرافی OKEx

این صرافی به کاربران خود می‌گوید در هنگام ارسال سکه‌ها به آدرس مورد نظر، باید چندین مرتبه آدرس را مورد بررسی قرار دهند تا اشتباهی صورت نپذیرد.

با این حال این صرافی امکان بازیابی ارزهای دیجیتالی را می‌دهد که به آدرس اشتباهی فرستاده شده‌اند.

صرافی بایننس

بایننس یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های دنیا است که بیشترین حجم معاملات ارزی در آن انجام می‌شود. به هر حال این صرافی هیچ مسئولیتی در قبال فرستاده شدن ارزها به آدرس اشتباه به عهده نمی‌گیرد و می‌گوید ما نمی‌دانیم چه کسی مالک آدرس مقصد است، در نتیجه هیچ راهی برای بازیابی توکن‌ها وجود نخواهد داشت.

پلتفرم بایننس به افراد توصیه می‌کند در صورتی که صاحب آدرس اشتباه را می‌شناسید با او تماس بگیرید و درباره سکه‌های خود با او مذاکره کنید. البته این کار ممکن است بی‌حاصل باشد، زیرا احتمال پس گرفتن ارزهای دیجیتال شما بسیار کم است.

از آن جایی که هر صرافی سیاست متفاوتی را در این باره در پیش می‌گیرد، بنابراین بهتر است در زمان انتقال ارزهایتان آدرس را کپی و پیست کنید و از تایپ به‌صورت دستی بپرهیزید. زیرا معمولا آدرس‌ها پیچیده و طولانی هستند و همین موضوع باعث اشتباه نوشتن آدرس می‌شود.

در انتها بعد از اضافه کردن آدرس نیز بهتر است یک بار دیگر آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید درست است.

مشکلاتی که در زمینه برداشت دارایی‌ها به‌وجود می‌آید

این مشکل همیشگی است و حتی صرافی‌های بزرگ نیز از وجود چنین خطری در امان نیستند. صرافی BitFinex یکی از صرافی‌های بزرگ و محبوب در زمینه ارزهای دیجیتال است. 

با این که این صرافی از نظر حجم معاملات در رتبه بالایی قرار دارد، اما تعدادی از کاربران آن اعلام کرده‌اند که در هنگام برداشت ارز فیات از این سرویس با تاخیرهای بسیار طولانی روبرو شده‌اند.

بنابراین بسیاری از افراد با ارسال درخواست‌های مکرر از این صرافی تقاضا کردند درباره چگونگی انجام کار خود با شفافیت بیشتری توضیح دهد تا از نگرانی کاربران کاسته شود.

در زمانی که کاربران انتقاد زیادی به نحوه عملکرد BitFenix داشتند، صرافی دیگری به نام Mt.Gox با حملات سایبری روبرو شد و تمام دارایی کاربران را از دست داد و اعلام ورشکستگی کرد. 

در نتیجه اعتراض کاربران به صرافی BitFenix افزایش یافت و دیگر صرافی‌ها نیز از این موضوع درس عبرت گرفتند. بنابراین جزئیاتی را در رابطه با نحوه مدیریت پول، دارایی‌های اندوخته خود و به‌روزرسانی‌های فوری حجم معاملات با کاربران در میان گذاشتند.

در بعضی از موارد مشکلات مربوط به برداشت ارتباطی با پلتفرم صرافی ندارد و این بانک‌ها و موسسات مالی هستند که تراکنش‌های صرافی‌ها را به‌صورت عمدی مصدود می‌کنند. 

به این دلیل این کار انجام می‌شود که صرافی‌ها می‌توانند با تراکنش‌های خود مجوز فعالیت این موسسات و بانک‌ها را به خطر بیاندازند و آن‌ها را مجبور کنند تا با قانون‌گذاران درگیر شوند و جریمه‌هایی با مبالغ سنگین بپردازند.

تراکنش‌های تایید نشده

گاهی بسیاری از افراد با خود می‌پرسند، آیا ممکن است تراکنش‌های من تایید نشده باقی بمانند؟ این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که تراکنش‌ها در یک بلاک مشخص قرار نگیرند.

این مورد ممکن است برای ارز بیت کوین بلافاصله بعد از تراکنش پیش بیاید، زیرا کمی طول می‌کشد تا یک تراکنش در یک بلاک لحاظ شود.

کارمزدها نیز در این روند تاثیر بسیار زیادی دارند. هر چه کارمزد تراکنش کمتر باشد، اولویت تراکنش در شبکه نیز پایین‌تر می‌‌آید. در نتیجه فرد باید مدت زمان طولانی‌تری منتظر بماند.

این دسته از مشکلات در زمانی که شبکه صرافی شلوغ باشد، شدیدتر نیز خواهند شد. گاهی افراد در این موارد به‌صورت اتفاقی دچار اشتباه می‌شوند و ارزهای خود را دوبار خرج می‌کنند. 

البته نیازی نیست در این مواقع نگران باشید، زیرا تا به اولین تراکنش شما رسیدگی نشود، تراکنش‌های بعدی مورد بررسی قرار نمی‌گیرند و تایید نخواهند شد.

اصولا بهتر است در چنین زمان‌هایی کمی صبور باشید، زیرا ممکن است انتقال تراکنش تا چندین هفته طول بکشد و در صورتی که تراکنش گیر کند، ارزها به کیف پول منبع باز خواهند گشت. 

زمانی که ارزها به کیف پول برگشتند، می‌توانید برای انتقال آن‌ها از کارمزد بالاتری استفاده کنید تا مطمئن شوید انتقال ارزها در پلتفرم صرافی در اولویت قرار می‌گیرند و با سرعت بیشتری به آدرس مقصد منتقل می‌شوند.

قرار گرفتن ارزها در بلاک یتیم

یکی از مواردی که برای بسیاری از کاربران ارزهای دیجیتال ابهام به‌وجود آورده است، سرنوشت ارزهایی خواهد بود که در یک بلاک یتیم قرار می‌گیرند.

بلاک‌های یتیم تایید شده و معتبر هستند، اما اگر مشکل زمانی و تاخیر به‌وجود بیاید، از سمت شبکه پذیرش نمی‌شوند، در نتیجه رها خواهند شد.

این اتفاق بیشتر در شبکه بیت کوین و در زمانی رخ می‌دهد که دو ماینر به‌صورت تصادفی و همزمان یک بلاک را تولید می‌کنند. در این موارد تنها یک بلاک پیروز می‌شود و آن بلاکی است که اثبات کار بیشتری داشته باشد.

هکرها هم می‌توانند برای برگرداندن تراکنش‌ها، بلاک‌های یتیم بسازند. زمانی که سرمایه شما در یک بلاک یتیم قرار گرفت، بهترین راه‌حل منتظر ماندن برای بازیابی آن است. تراکنش شما دوباره در صف انتظار گذاشته می‌شود و در بلاک بعدی قرار می‌گیرد.

فراموش کردن مموها یا برچسب‌های مقصد

در صورت فراموش کردن مموها یا برچسب‌های مقصد، ابتدا باید ببینید کیف پول شما از کدام نوع است. بعضی از کیف پول‌ها در صورتی که این اطلاعات نباشند، تراکنشی را انجام نمی‌دهند و بعضی دیگر در صورت نبود برچسب‌های مقصد یا مموها تراکنش‌ها را انجام می‌دهند.

استفاده از اطلاعات غلط یا فراموش کردن اطلاعات فاجعه‌آفرین نخواهد بود. برای بیان این جمله دو صرافی را مثال می‌زنیم تا بدانید تحت چنین شرایطی این دو صرافی چه کاری انجام خواهند داد.

در زمانی که چنین اتفاقاتی رخ دهند، صرافی بایننس کمک کننده است. البته شرط کمک این صرافی این خواهد بود که به حد خاصی از تایید در این صرافی رسیده باشید تا بتوانید جزئیات حساب، برچسب‌ها و مموهایی که قصد ثبت آن‌ها را داشتید به ثبت برسانید.

علاوه بر این لازم است یک ویدئو بارگذاری کنید و به صرافی نشان دهید درخواست شما صحیح است. رسیدگی بایننس به این درخواست‌ها ممکن است کمی طول بکشد.

دیگر صرافی‌ها مانند DragonEX نیز سیاستی مشابه با بایننس دارند و لازم است تا جزئیات تراکنش خود را با استفاده از ویدئویی به آن‌ها اثبات کنید. در این ویدئو باید به حساب خود و جایی بروید که تراکنش در آن رخ داده است.

ابهامات زیادی برای کاربران ارز دیجیتال رخ می‌دهد و ما فقط به تعدادی از آن‌ها اشاره کردیم برای این که افراد درگیر چنین مواردی نشوند، ابتدا باید با یک کارشناس ارز دیجیتال صحبت کنند این کارشناس می‌تواند در باره خدمات احراز هویت بایننس نیز به شما مشاوره دهد.

از طرفی خرید دوره جامع ارزهای دیجیتال نیز می‌تواند بسیار مفید باشد، زیرا افراد با کمک این دوره می‌توانند از به ‌وجود آمدن مشکلات جدی و بزرگ‌تر جلوگیری کنند.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه