امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

یکی از سوالات پرتکرار میان تازه واردان بازار ارزهای دیجیتال و فارکس این است که ترید چیست و تریدر کیست؟

ترید

ترید (Trade) یا معامله‌گری یک مفهوم اقتصادی به معنی خرید و فروش کالا یا خدمات است. در فرآیند ترید دو حالت وجود دارد. حالت اول خریدار با پرداخت هزینه به فروشنده از خدمات یا کالای خاصی بهره‌مند می‌شود. در حال دوم دو طرف معامله به تبادل کالا یا خدمات با یکدیگر می‌پردازند. پس درحالت اول خرید و فروش و در حالت دوم تبادل داریم.

دو عضو ثابت فرآیند ترید را می‌توان تولیدکننده‌ها و مصرف‌کننده‌ها دانست. معمولا واژه ترید به معاملات کوتاه‌مدت مربوط می‌شود. در بازارهای مالی مختلف مانند بازاربورس یا ارز دیجیتال، معامله‌گران به صورت فعال خرید و فروش می کنند. اما به طور کلی واژه ترید شامل تعداد زیادی استراتژی مانند ترید روزانه(Day Trade)، سوینگ‌ترید (Swing Trade) و اسکالپ (Scalp) می‌شود.

تریدر

اگر بخواهیم نگاه کلی به این موضوع داشته باشیم، باید بگوییم که تمام افرادی که در کسب و کاری مشغول به کار و فعالیت هستند، به نوعی تریدر محسوب می شوند، چون به دنبال معامله و کسب درآمد و سود از آن هستند. اما در این مقاله منظورما از تریدر کسی است که به طور اختصاصی در زمینه خرید و فروش و معامله ارزهای دیجیتال مثل اتریوم و بیت کوین یا فارکس یا حتی بازاربورس مشغول به معامله و آنالیز است تا پوله و سرمایه روز اول خود را بیشتر کند.

مزایا و معایب ترید کردن

ترید کردن یا همان معامله یکی از بهترین روش‌های کسب سود از سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت در بازارهای تورمی مانند ایران است. بازارهای مالی، انتخاب‌های متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهند که امکان آغاز ترید کردن با هر میزان سرمایه اولیه را به کاربرانش می دهد.

برای آغاز ترید و فعالیت در بازارهای مالی، محدودیت‌های زمانی، مکانی و تحصیلی وجود ندارند و امکان حضور طیف گسترده‌ای از مردم در این بازارها وجود دارد. به لطف الکترونیکی شدن معاملات، به ابزارها امکانات بخصوصی جهت ترد کردن نیاز نخواهد بود. همچنین به لطف پتانسیل بالای ترید، امکان کسب سود قابل‌ توجه از خریدوفروش خدمات و کالاها در زمان کوتاه ایجاد شده است.

یکی از عمده‌ترین دلایل انتخاب سرمایه‌گذاری و کنار گذاشتن گزینه‌ ترید، ریسک بالای ترید کردن است. نتایج بسیاری از معاملات قابل پیش‌بینی نیستند و ممکن است یک بخش یا حتی تمام سرمایه خود را از دست دهید. به همین دلیل، یک تریدر باید از روحیه ریسک‌پذیر، دانش تخصصی، اطلاعات زیاد و مهارت بالایی برخوردار باشد. به دلیل عمیق بودن بازار و پیچیدگی و ریسک بالای معاملات، بررسی و تحلیل به زمان زیادی نیاز خواهند داشت. ترید کردن یک کار بسیار استرس‌زا و نیازمند تصمیم‌گیری‌های آینده‌ساز است. به همین دلیل، بسیاری افراد از آن دوری می‌کنند. اگرچه تمامی کاربران حتی بدون هیچگونه دانش اولیه می توانند وارد این بازار شوند اما مهم است که بدانید به علت ریسک بسیار بالا این بازار ها بهتر است پیش از ورود کاملا آموزش ببینید و همچنین مبلغی را وارد بازار کنید که مستقیما زندگی شما به آن وابسته نیست.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه