امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

در جامعه بیت کوین، پرتکرارترین سوال کارمزد انتقال بیت کوین چقدر است؟ بیشتر کاربران و تریدرهایی که با بیت کوین معامله می‌‌کنند، در تلاش برای یافتن پاسخ این سوال هستند. شاید تعجب‌‌آور باشد زیرا بیت کوین به منظور معاملات ارزان و سریع معرفی شده است، اما متاسفانه اکنون اینگونه نیست.

چگونه کارمزدهای انتقال بیت کوین تعیین می‌‌شوند؟

روی بلاکچین بیت کوین، قدرت‌‌های بازار آزاد کارمزد انتقال بیت کوین را تعیین می‌‌کنند. قدرت‌‌های بازار آزاد یعنی هر کسی توانایی تعیین کارمزد تراکنش خود و ارسال معاملات را دارد. از یک جهت این خوبی است ولی زمانی که فضای کمتری وجود داشته باشد، مشکلاتی خواهد داشت. ماینرهایی که از سوی شبکه بیت کوین به همراه کارمزد تراکنش، بلاک پاداش می‌‌گیرند، به طور طبیعی تمایل به افزایش سود دارند. ماینرها می‌‌توانند به دو طریق سود خود را زیاد کنند:

  • دریافت پاداش بلاک بیشتر با یافتن بلاک‌‌های بیشتر
  • گنجاندن تراکنش‌‌ها در بلاک 1MB و دریافت کارمزد بیشتر

از لحاظ فنی، یافتن بلاک‌‌های بیشتر، فرایندی هزینه‌‌‌‌بر است که زمان لازم دارد و در نتیجه در اولویت قرار دادن معاملاتی که کارمزد بیشتری پرداخت می‌‌کنند، توجیه پیدا می‌‌کند. بنابراین این کاربران بازار آزاد هستند که کارمزدها و فضای محدود MB1 را تعیین می‌‌کنند و فضایی در بلاک را پیدا می‌‌کنند که گران شده است. کاربران بازار آزاد که نمی‌‌توانند منتظر سپری شدن مدت زمان، برای تایید تراکنش‌‌های خود بمانند، کارمزد بیشتری به ازای هر بایت به تراکنش‌‌های خود ضمیمه می‌‌کنند و در نتیجه متوسط کارمزد بازار آزاد افزایش می‌‌یابد.

مدت‌زمان تراکنش‌های بیت کوین

مدت زمان مورد نیاز برای هر تراکنش در بیت کوین متفاوت است. برای مثال تایید برخی از تراکنش‌ها ممکن است تا 2 روز طول بکشد. این در حالی است که تراکنش‌های دیگر ممکن است حداکثر تا 1 ساعت تایید نهایی شوند.

کارمزد تراکنش ها

چه میزان کارمزد باید برای یک تراکنش موفق بیت کوین پرداخت شود؟

در حال حاضر، کمترین کارمزد پیشنهادی 900-1000 ساتوشی بر هر بایت است که تراکنش را در نزدیک‌ترین بلاک انجام می‌دهد، میزان تأخیر برای انجام تراکنش نیز ده الی سی دقیقه خواهد بود.

به‌علاوه با انتخاب پنج درصد کارمزد (850-880 ساتوشی بر بایت)، تراکنش در یک یا دو بلاک نزدیک صورت خواهد گرفت و میزان تأخیر در انجام آن 60 الی 70 دقیقه خواهد بود.

پیشنهاد می شود اگر برای انجام تراکنش خود عجله‌ای ندارید، کمی صبر کنید و از گزینه کمتر از سی الی پنجاه درصد بیشترین کارمزد استفاده نمایید. این میزان چیزی در حدود 400-500 ساتوشی بر بایت خواهد بود و میزان تأخیر در انجام تراکنش نیز سه الی چهار ساعت است.

اگر کارمزد تراکنش نصف کاهش پیدا کند، به‌عنوان‌مثال برای تراکنش‌های بزرگ با کارمزدی تقریباً ده الی پانزده دلاری می‌تواند خیلی مناسب باشند. درعین‌حال انجام تراکنش‌هایی با ارزش دویست الی دویست و پنجاه دلار، در بلاک چین بیت کوین، به‌صرفه نیست چراکه پانزده الی بیست درصد آن به‌عنوان کارمزد می‌بایست پرداخت شود.

علاوه بر این در اغلب کیف پول ها مقدار کارمزد پیشنهادی به شما نمایش داده می‌شود.

کاهش کارمزد تراکنش های بیت کوین

  • از والت‌‌هایی استفاده کنید که امکان تعیین کارمزد مرسوم تراکنش را می‌‌دهند.
  • از آدرس والت‌‌های سگویت یا بچ 32 استفاده کنید تا کارمزد انتقال بیت کوین تقریبا 70%-50% کاهش یابد.
  • از وبسایت‌‌هایی مانند earn.com استفاده کنید تا به شما کارمزد پیشنهاد دهند.
  • زمانی که بار روی بلاکچین بیت کوین کمتر از 10000 تراکنش در صف انتظار است، اقدام به معامله کنید.
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه