امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

راه های پیشگیری از سرماخوردگی دانش‌آموزان

آنفلوآنزا از بیماری‌های شایع و واگیردار فصل سرماست،

با رعایت چندین نکات می‌توان به راحتی از این بیماری جلوگیری کرد.

با شروع فصل سرد سال، به طور معمول شیوع بیماری‌های واگیردار و تنفسی به ویژه آنفلوآنزا آغاز می‌شود. بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی معمولا با خستگی، احساس سرما، عطسه، سردرد، سرفه، گلودرد، تب و آبریزش بینی ادامه می‌ِیابد.

از مهم‌ترین عوامل مهم شیوع بیماری‌های تنفسی، آنفلوآنزا است که به علت تجمع افراد در یک مکان از جمله در کلاس درس ایجاد می‌شود. اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ایجاد خلل در برنامه عادی دانش‌آموزان و کاهش شیوع بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی، استفاده از وسایل شخصی از جمله لیوان و دستمال، استفاده از دستمال در هنگام عطسه و سرفه، تهویه مناسب کلاس و باز بودن پنجره، شستن دست‌ها با صابون مایع و رعایت بهداشت فردی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند از شیوع آنفلوآنزا و سرماخوردگی جلوگیری کند.

دانش‌آموزانی که به این عارضه دچار می‌شوند، باید از نوشیدنی‌های گرم استفاده کنند. همچنین خوردن میوه‌جات تازه حاوی ویتامین C از جمله پرتقال، لیموشیرین و غذاهایی همانند سوپ و آش می‌تواند در بهبود سریع بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی موثر باشد. دانش‌آموزانی که دچار آنفلوآنزا می‌شوند، باید تا زمان بهبودی کامل در مدرسه حضور نداشته باشند تا سایر دانش‌آموزان نیز به این بیماری مبتلا نشوند.
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه