امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

در این مطلب قصد داریم نگاهی گذرا اما دقیق به مبحث سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال داشته باشیم. با مطالعه‌ی بخش‌های مختلف این مقاله، درمی‌یابید که سرمایه‌گذاری خود را باید از کجا آغاز کنید.

بی‌شک سرمایه‌گذاری در رمزارزها شباهت بسیار زیادی به هر سرمایه‌گذاری دیگری دارد. آشنایی با قواعد مدیریت سرمایه و در نظر داشتن ریسک و مفاهیمی از این دست به ما کمک می‌کنند تا سرمایه‌گذاری موفقی داشته باشیم یا با ضرر مواجه شویم. از این رو بهتر است که سرمایه‌مان را با دیدی باز و آگاهانه وارد این مارکت کنیم.

بازار ارزهای دیجیتال در سال گذشته و در چند ماهه‌ی اخیر به شدت داغ بوده است. رشد چند صد درصدی برخی از آلت‌کوین‌ها باعث شده است تا افراد بیشتری به دنبال وارد کردن سرمایه‌ی خود به این مارکت بوده و متوقع دریافت سودهای کلان باشند. اما از کجا باید شروع کرد؟

دانش و آگاهی، مهم‌تر از هر چیزی‌ست

توصیه اول ما به همه‌ی سرمایه‌گذاران، آموزش، آموزش و آموزش است. شما برای آن‌که بتوانید یک سرمایه‌گذار و تریدر موفق در حوزه‌ی کریپتوکارنسی باشید، باید بتوانید مفاهیم، مهارت‌ها و اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را کسب کنید.

مفاهیم پایه‌ی ارز دیجیتال اولین چیزی‌ست که باید به آن بپردازید. این مفاهیم می‌توانند در حیطه‌های بلاکچین، کیف پول ارز دیجیتال و … مورد بررسی قرار بگیرند. البته توجه کنید که شما در هنگام مطالعه و تحقیق حتماً بهترین شرایط و موقعیت را برای خود دنبال کنید.

برای مثال اگر میزان خاصی از سرمایه در دسترس‌تان است، در تحقیق خود به دنبال بهترین گزینه‌ها با مبلغ مورد نظر خود بگردید. همچنین مدت زمان سرمایه‌گذاری و تاثیر آن بر نوع سرمایه‌گذاری‌ای که می‌خواهید انجام دهید را در نظر داشته باشید.

به عنوان نمونه یکی از چیزهایی که باید به دنبال آن باشید، بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان است. برخی شرایط خاص گاهی محدودیت‌ها و حتی موقعیت‌های مناسبی را برای ما ایجاد می‌کنند. شما باید بدانید که آیا تحریم‌ها و دیگر موقعیت‌های جاری می‌توانند به شما کمک کنند تا سرمایه‌ی شما را به‌خطر بیندازند.

انتخاب یک کیف پول مناسب

بعد از آن‌که مفاهیم پایه‌ای ارز دیجیتال را شناختید نوبت به فراهم کردن یک کیف پول مناسب می‌رسد. همان‌طور که می‌دانید کیف پول (ولت Wallet) های مختلفی برای نگهداری از ارزهای دیجیتال وجود دارد.

این کیف پول‌ها به انواع مختلف و بسیار مهمی تقسیم می‌شوند. برخی از مهم‌ترین و پرکاربردترین کیف‌پول‌های ارز دیجیتال عبارتند از:

• کیف پول‌های سخت افزاری نظیر لجر Ledger

• کیف پول‌های نرم افزاری موبایل مثل تراست والت

• کیف پول‌های نرم افزاری کامپیوتر مثل Exodus

این‌ها مهم‌ترین دسته‌بندی ولت‌های ارز دیجیتال هستند. البته ما تنها یک مثال از آن‌ها را معرفی کرده‌ایم و شما می‌توانید گزینه‌های بیشتری را برای انتخاب پیدا کنید. اما سوال این‌جاست که بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان چیست؟ این مسئله زیاد پیچیده نیست. بلکه نکته‌ی قابل بحث و مورد توجه در این زمینه، انتخاب صرافی است. بنابراین اغلب مهم نیست در کدام کشور هستید و به دلیل غیرمتمرکز بودن سیستم کیف‌پول‌ها امکان استفاده از انواع کیف‌پول‌ها برای همه فراهم است.

اما بسیار مهم است که کیف پول مناسبی را با توجه به نوع سرمایه‌گذاری و ارزی که می‌خریم انتخاب کنیم. برای مثال اگر می‌خواهید به‌طور شبانه‌روزی در حال خرید و فروش ارز باشید، کیف پول سخت‌افزاری انتخاب مناسبی نیست. هم‌چنین باید توجه داشته باشید که کیف پول مورد نظر از ارزی که می‌خرید پشتیبانی کند.

برای مثال اگر می‌خواهید ارز دیجیتال دوج بخرید. کیف پولی که استفاده می‌کنید باید از ارز دیجیتال دوج پشتیبانی کند.

خرید و فروش بیت کوین را از کجا شروع کنیم؟

حالا که یک کیف پول مناسب برای خود پیدا کرده‌اید. زمان آن می‌رسد که خرید و فروش بیت کوین و یا هر ارز دیگری را که می‌خواهید در آن سرمایه‌گذاری کنید شروع کنید. کوین‌ها و توکن‌های بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده و سود خوبی کسب کنید.

اما این کوین‌ها و توکن‌ها را از کجا می‌توان خرید؟

هم‌چون ارزهای فیات، رمزارزها نیز صرافی‌های خاص خود را دارند. در این صرافی‌ها شما به‌چند شکل مختلف می‌توانید معامله کرده و نسبت به خرید یا فروش یک ارز اقدام کنید. برای مثال شما می‌توانید در برخی صرافی‌ها، به خود صرافی ارزی را بفروشید یا ارز صرافی ارزی را بخرید.

در برخی دیگر از صرافی‌ها اما فروشنده و خریدار توسط قراردادهای هوشمند و به‌کمک سیستم بلاکچین معاملاتشان انجام می‌شوند.

در هر صورت این نکته بسیار مهم است که صرافی‌ای که به آن مراجعه می‌کنید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

• امکان خرید و فروش ارز مورد نظر شما را فراهم کند.

• معتبر و قابل اعتماد باشد.

• کارمزد کمی داشته باشد.

• معاملات شما در مدت زمان مقرر به‌انجام برساند.

هم‌چنین همان‌طور که گفتیم اگر نتوانیم بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان را دغدغه‌ای مهم بدانیم، در مقابل باید به بهترین صرافی برای ایرانیان پرداخت. این مسئله بیشتر به دلیل تحریم‌ها و مشکلات جانبی آن ایجاد می‌شود.

پس وقتی می‌خواهید خرید ارز دیجیتال را شروع کنید و ارزی مثل ارز دیجیتال دوج یا هر ارز دیگری بخرید، ابتدا ببینید آن صرافی از این ارز پشیبانی می‌کند یا خیر. سپس کارمزدهای آن را با دیگر صرافی‌ها مقایسه کنید. اگر از صرافی‌های خارجی هم‌چون بایننس استفاده می‌کنید حتماً به استفاده از وی‌پی‌ان و آی‌پی ثابت خارجی توجه داشته باشید و به‌هیچ عنوان با شماره‌ی همراه خود حساب ایجاد نکنید و از ایمیل استفاده کنید.

چه زمانی بخریم و چه زمانی بفروشیم؟

همه‌ی کسانی که وارد دنیای کریپتوکارنسی می‌شوند، یک دغدغه‌ی مهم دارند. این دغدغه‌ی مهم پیدا کردن زمان مناسب برای خرید و فروش ارزهاست. همه به‌دنبال این هستند که قیمت کف یک ارز را کشف کنند و در آن قیمت خرید کنند. هم‌چنین زمانی که بازار صعودی‌ست افراد سعی می‌کنند قیمت اوج ارز را یافته و در آن‌جا از آن خارج شوند.

البته این موضوع به تریدرها مربوط می‌شوند. چرا که ماینرها کاری به نوسانات قیمت ندارند (مگر آن‌که باعث از بین رفتن صرفه‌ی اقتصادی برای آن‌ها شود.). هم‌چنین هولدرها در اصلاح‌ها و ریزش‌های بازار چیزی نفروخته و تنها به دارایی خود می‌افزایند.

اما چگونه می‌توان روند قیمت‌ها را تشخیص داد. این موضوع به دو روش امکان‌پذیر است:

• تحلیل فاندامنتال

• تحلیل تکنیکال

اما هر یک از این‌ها چه مفهومی دارند؟

تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال چیست؟

در تحلیل فاندامنتال که با نام تحلیل بنیادی نیز شناخته می‌شود، ما به سیگنال‌ها، اخبار و شرایط کلی بازار اهمیت فراوانی می‌دهیم.

برای مثال توجه به مارکت کپ یک ارز در تحلیل فاندامنتال بسیار مهم است. هم‌چنین بررسی حجم معاملات در بازه‌های زمانی مختلف و رشد و کاهش آن نیز بسیار اهمیت پیدا می‌کند. با توجه به تحلیل فاندامنتال شما می‌توانید دیدگاه بازار و سرمایه‌گذاران را نسبت به یک ارز دیجیتال درک کنید.

برای مثال مدتی پیش دیدیم که چطور اخبار و فضاسازی در شبکه‌های اجتماعی چگونه بر قیمت ارز دیجیتال دوج تاثیر گذاشته و بابت رشد چشم‌گیر آن شد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، بیش از هر چیز، به نمودار قیمت و وضعیت تغییرات آن پرداخته می‌شود. تحلیل‌گران تکنیکال بر این باورند که فرآیند تغییرات قیمت ارزها از یک روند خاص پیروی می‌کند. این روند تنها در صورتی تغییر می‌کند که شرایط فاندامنتال خاصی ایجاد شود.

با توجه به پارامترهای مختلف و به کمک الگوهای ایجاد شده بر روی نمودار، یک تحلیل‌گر می‌تواند افزایش یا کاهش قیمت یک ارز را در طول مدت پیش رو پیش‌بینی کند.

امنیت را فراموش نکنید

نکته‌ی بسیار مهم دیگر در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری در بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، امنیت است. در گام اول شما با انتخاب بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان، امنیت را برای دارایی خود به ارمغان می‌آورید. اما نکاتی نیز وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کنید.

برای مثال هیچ‌گاه نباید کلمات خصوصی کیف پول خود را در اختیار کسی قرار دهید. هم‌چنین بسیار مهم است که اگر کیف پول را بر روی گوشی نصب می‌کند مراقبت به‌سرقت رفتن یا هک شدن آن باشید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه