امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

همه‌ی سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال و تریدهای کریپتوکارنسی، گذرشان به یک صرافی خورده است. در این بین اما موضوعی که بسیار اهمیت دارد، انتخاب درست در این زمینه است. صرافی‌های ایرانی و خارجی بسیاری در حوزه‌ی رمزارزها فعالند که معروف‌ترین آن‌ها کوینکس و بایننس هستند. اما تفاوت بایننس و کوینکس چیست؟ کدام یک برای تریدرهای ایرانی بهتر است؟ آیا در هنگام ثبت نام نیاز به استفاده از کد معرف در بایننس داریم؟

این‌ها سوالاتی‌ست که در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آشنایی با صرافی بایننس Binance

برای آن‌که بتوانیم تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو صرافی را با یکدیگر بررسی کنیم، ابتدا به سراغ معرفی هر یک از آن‌ها می‌رویم. در این بخش صرافی بایننس را به شکلی مختصر معرفی کرده و سپس نگاهی نیز به کوینکس خواهیم داشت.

بایننس را می‌توان بزرگ‌ترین صرافی جهان در حوزه‌ی رمز ارزها دانست. این صرافی که به صورت آنلاین و در بستر سایت و اپلیکیشن‌های موبایل و دسکتاپ فعال است، از سال 2017 کار خود را آغاز کرده است.

موسس این صرافی چان پنگ ژائو بوده و این صرافی در کشور مالت تاسیس شده است. صرافی بایننس به عنوان یک ابزار بسیار مهم در ایجاد پل میان خریداران و فروشندگان عمل می‌کند. این صرافی را می‌توان از مهم‌ترین صرافی‌های متمرکز دانست. البته بایننس صرافی غیرمتمرکز خود را نیز راه‌اندازی کرده است. با این حال بخش قابل توجهی از معاملات بازار در صرافی متمرکز بایننس انجام می‌شوند.

یکی از ویژگی‌های مهم صرافی بایننس امکان خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از ارزهای فیات نظیر دلار است. اما برای این منظور شما حتماً نیاز به احراز هویت و استفاده از یک حساب بانکی خواهید داشت. چیزی که برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر نیست.

صرافی بایننس چه مزایایی دارد؟

در انتخاب یک صرافی، بسیار مهم است که مزایا و معایب آن را به‌طور کامل بدانیم. این موضوع به ما کمک می‌کند تا بتوانیم مقایسه‌ای درست داشته و خرید و فروش خود را در بهترین شرایط انجام دهیم.

بایننس به عنوان بزرگ‌ترین صرافی حال حاضر جهان، مزایای بسیاری دارد. در زیر برخی از مهم‌ترین مزیت‌های بایننس را مرور می‌کنیم:

امنیت بالا: همه‌ی ما به دنبال امنیت در سرمایه‌گذاری هستیم. متمرکز بودن یک صرافی بار مسئولیت آن را بالا می‌برد. چرا که دارایی‌های کاربران برای سرمایه‌گذاری به کیف پول صرافی منتقل می‌شود. امنیت بالای بایننس و عدم امکان هک آن یکی از دلایل محبوبیت زیاد آن است.دسترسی آسان: شما به سه طریق مختلف می‌توانید از صرافی بایننس استفاده کنید. صرافی بایننس با استفاده از اپلیکیشن موبایل، نرم‌افزار دسکتاپ و همچنین به شکل تحت وب در دسترس کاربران است.پشتیبانی از کوین‌ها و توکن‌های مختلف: محدود توکن‌ها و ارزهایی وجود دارند که نتوانید آن‌ها را در بایننس خرید و فروش کنید. هم‌چنین پشتیبانی از بیش از هزار جفت‌ارز دیگر مزیت مهم این صرافی است. امکان بستن قراردادهای آتی: شما در بایننس فیوچرز می‌توانید اقدام به بستن قراردادی مارجین کرده و سود قابل توجهی کسب کنید.

بررسی معایب صرافی بایننس

با وجود مزایای مختلفی که این صرافی دارد، می‌توان نقاط ضعفی را نیز در آن مشاهده کرد. این نکات عبارتند از:

یکی از مهم‌ترین معایب صرافی بایننس برای تریدرهای ایرانی، مسئله‌ی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی است. این تحریم‌ها سبب شده‌اند تا کاربران ایرانی در احراز هویت در سایت دچار مشکل شوند. کاربران ایرانی برای آن‌که بتوانند در این صرافی فعالیت کنند از وی‌پی‌ان یا وی‌پی‌اس‌هایی با آی‌پی ثابت استفاده می‌کنند.متمرکز بودن این صرافی دیگر عیب آن است. این ویژگی صرافی بایننس در تضاد با ذات رمزارزها یعنی غیرمتمرکز بودن آن‌هاست. نیاز به احراز هویت برای انجام معاملات بیش از 2 بیت کوین خود یک عیب اساسی در این صرافی است.

صرافی کوینکس چیست؟

کوینکس (CoinEx) دیگر صرافی مهم جهانی در بازار کریپتو است. این صرافی نیز در سال 2017 و توسط یانک هایپو تاسیس شد. دفتر این صرافی در هنک کنگ قرار داشته و معاملات در آن به صورت آنلاین انجام می‌شوند.

در این صرافی نیز امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال با استفاده از کارت‌های اعتباری فراهم شده است. سرعت بالا در انجام معاملات، محیط کاربرپسند و کاربری آسان از جمله ویژگی‌های این صرافی هستند. تفاوت عمده‌ی این صرافی با بایننس برای کاربران ایرانی امکان استفاده از آن بدون محدودت و عدم لزوم استفاده از آی‌پی‌های خارجی است.

سفارش‌های بسیاری به‌صورت روزانه در کوینکس ثبت شده و اجرا می‌شوند. استفاده از کد دو مرحله‌ای در این صرافی به شما کمک می‌کند تا از امنیت دارایی خود مطمئن‌تر باشید.

مزایای صرافی کوینکس چیست؟

حال نوبت به بررسی مزیت‌های این صرافی می‌رسد. در زیر برخی از مهم‌ترین مزایای کوینکس را مرور می‌کنیم:

اولین و مهم‌ترین مزیت کوینکس برای کاربران ایرانی، تحریم نبودن آن است. به این ترتیب شما می‌توانید با خاطر آسوده نسبت به خرید و فروش اقدام کنید. البته توصیه می‌شود تا حد امکان از وی‌پی‌ان استفاده کنید تا دورترین احتمالات را نیز از خود دور کنید. کارمزد پایین برای معامله‌ی بیشتر کوین‌ها و توکن‌ها دیگر مزیت مهم این صرافی است. امنیت بالا را نیز می‌توان نقطه‌ی قوت مهم دیگری در کوینکس دانست. به واسطه‌ی تیم فنی قوی و حرفه‌ای این صرافی توانسته امنیتی همه‌جانبه را برای سرمایه‌های کاربران خود فراهم آورد.

معایب صرافی کوینکس چیست؟

با وجود تمام ویژگی‌های مثبت صرافی کوینکس، می‌توان موارد زیر را با عنوان معایب این صرافی معرفی کرد:

عدم امکان خرید رمزارز با استفاده از ارزهای فیات؛ به این ترتیب اگر سرمایه‌ی شما در قالب دلار یا دیگر ارزهای ملی باشد، نمی‌توانید به صورت مستقیم ترید انجام دهید. برای این منظور شما مجبورید ابتدا از طریقی دیگر یک ارز دیجیتال خریده و آن را به حساب کوینکس خود انتقال دهید.محدودیت در حجم خرید و فروش؛ در کوینکس شما نمی‌توانید از حد خاصی کم‌تر سپرده داشته باشید.

در استفاده از صرافی به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای آن‌که با خیال راحت و اطمینان بیشتر معامله کنید، نکاتی را که در زیر ارائه می‌کنیم حتماً در نظر داشته باشید.

حتماً به آدرس صرافی دقت کنید؛ گاهی کلاهبرداران سایت‌هایی با آدرس‌های مشابه صرافی و ظاهری کاملاً یکسان با آن ایجاد می‌کنند.سوابق صرافی را بررسی کنید. این کار را می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی و با پرس‌وجو بین تریدرها انجام دهید.حجم معاملات را در نظر بگیرید.سرمایه‌گذاران و موسسان صرافی را بشناسید.به میزان کارمزد توجه کنید.به نیاز یا عدم نیاز به احراز هویت توجه کنید.

تصمیم نهایی با شماست

صرافی بایننس بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان است. در مقابل آن صرافی کوینکس در حدود رتبه‌ی 50 این رنکینگ قرار دارد. اکثر کاربران کوینکس را کاربران ایرانی تشکیل می‌دهند.

امنیت بالای بایننس در میان تمام صرافی‌ها زبانزد است. میزان معاملاتی که در بایننس انجام می‌شود به مراتب بالاتر از کوینکس بوده و صرافی کوینکس از نظر معیارهایی هم‌چون نقدینگی، حجم معاملات و... قابل مقایسه با بایننس نیست.

با وجود تمام این‌ها کاربران ایرانی تنها به دلیل تحریم نبودن کوینکس اقدام به استفاده از آن می‌کنند. البته فراموش نکنید که بایننس نیز زمانی به راحتی در دسترس بود و ناگهان سیاست‌هایش تغییر کرد. این مسئله ممکن است روزی برای کوینکس نیز رخ دهد.

در هر صرافی‌ای که ترید می‌کنید، با توجه به اصول سرمایه‌گذاری و مدیریت سبد معاملات خود را انجام دهید. پس از انتخاب صرافی حتماً آموزش‌های کار با آن را دنبال کنید تا بتوانید از تمام امکانات آن به خوبی استفاده کنید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه