امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

همان‌طور که در هر دوره ارز دیجیتال به شما گفته خواهد شد بازار ارزهای دیجیتال نوسانات بسیار زیادی دارد. به‌همین علت افرادی که در این بازار مشغول فعالیت هستند، باید برای این نوسانات و استفاده از سیگنال رایگان ارز دیجیتال استراتژی‌هایی داشته باشند.

درواقع در بازارهای مالی برای تحلیل این نوسانات از تکنیک تحلیل تکنیکال (TA) بهره می‌برند. این تکنیک در تمام بازارهای مالی از جمله فارکس، ارز دیجیتال، طلا و سهام کاربرد دارد.

با این که تحلیل تکنیکال بسیار کاربردی است، اما استفاده از آن نیز افراد را به‌زحمت می‌اندازد. افرادی که به‌عنوان تریدر کار می‌کنند، می‌دانند که در زمان تحلیل ممکن است اشتباهاتی رخ دهد.

از طرف دیگر، هیچ معامله‌گری نمی‌تواند در تمام معامله‌های خود به سود برسد و امکان دارد در تحلیل‌های خود دچار اشتباه شود.

با این حال اشتباهات بسیار رایجی وجود دارد که تریدرهای مبتدی در آغاز کار خود دچار آن‌ها خواهند شد.

معامله‌گرانی که در ابتدای کار خود هستند باید بتوانند بدون دخالت دادن عواطف و احساسات‌شان، کارها را به‌صورت آرام و منطقی پیش ببرند. علاوه بر این باید برای خرید و فروش سرمایه برنامه داشته باشند و به سرنخ‌های بازار توجه کنند.

در ادامه به بررسی اشتباهات رایج در تحلیل تکنیکال می‌پردازیم. این اشتباهات می‌توانند موارد خوبی برای بالا بردن تجربه افراد باشند. البته بهتر است به جای تجربه، از آن‌ها دوری کنید و در تلاش باشید تا بدون اشتباه معاملات خود را انجام دهید. اجازه دهید در ادامه آن‌ها را بشناسیم.

افراط در ترید کردن

تریدرها، به‌ویژه تریدرهای فعال تصور می‌کنند که باید همیشه در حال انجام معامله باشند. در حالی که از نکات مهم ترید کردن صبر و تحلیل است. گاهی امکان دارد مدت زمان بسیار زیادی منتظر یک سیگنال رایگان ارز دیجیتال بمانید تا بتوانید معاملات خود را انجام دهید.

برخی از معامله‌گران وجود دارند که در سال تعداد معاملات آن‌ها انگشت‌شمار است، اما با این حال بسیار سود می‌کنند. دقت داشته باشید که این سود در نتیجه صبر به‌دست می‌آید نه تعداد معاملات بالا.

در بعضی مواقع شرایط بازار نیز به‌نحوی است که باید از معامله کردن دست برداشت و فقط منتظر مساعد شدن بازار ماند. در این زمان اگر قصد انجام معامله داشته باشید، ممکن است سرمایه خود را نیز از دست بدهید.

فرصت معامله همیشه وجود دارد و شما فقط باید منتظر زمان مناسب آن باشید. یادتان باشد تحلیل‌های تکنیکال در دوره‌های زمانی طولانی‌تر قابل اعتمادتر هستند و بهتر نیز جواب خواهند داد.

تقلید کورکورانه از دیگر معامله‌گران

برای این که بر کاری تسلط پیدا کنید باید دائما در تلاش باشید و مهارت‌های خود را بالا ببرید. این کار برای انجام معاملات مالی نیز صدق می‌کند.

درست است که شرایط موجود در بازارهای مالی همواره درحال تغییر است و برای یادگیری باید از تجربه افراد دیگر نیز بهره برد تا به سودهای خوب رسید، اما اگر دوست دارید بهتر شوید و پیشرفت زیادی کنید باید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید.

شناختن نقاط قوت باعث خواهند شد شما با دیگر تریدرها متفاوت به‌نظر برسید و برتر از آن‌ها باشید. در صورتی که مصاحبه‌های معامله‌گران موفق در جهان را بخوانید، می‌بینید که استراتژی‌های آن‌ها با دیگر افراد کاملا متفاوت است.

با این حال استراتژی یک تریدر امکان دارد برای برخی معامله‌گران مفید نباشد و برای عده‌ای نیز مفید واقع شود. به‌همین علت می‌گویند چشم بسته از دیگر تریدرها حتی تریدرهای معروف تقلید نکنید.

جلوگیری از ضرر بیشتر

یک معامله در صورتی خوب است و بنیاد محکمی دارد که از ضرر بیشتر جلوگیری شود. در زمان سرمایه‌گذاری و معامله بهتر است روی این نکته تمرکز کنید و بدانید اولویت شما محافظت از سرمایه اصلی است که در دست دارید.

شاید وارد شدن به دنیای معامله‌گران و تریدرها با شرکت در دوره ارز دیجیتال در ابتدا سخت و طاقت فرسا باشد، اما برای ورود به این دنیا در ابتدا باید بدانید اولین گام برنده شدن نیست بلکه نباختن است. در نتیجه بهتر است معاملات خود را در مقادیر کم انجام دهید تا سرمایه اصلی‌تان را از دست ندهید.

در صرافی بایننس، پلتفرمی وجود دارد که تریدرها به کمک آن می‌توانند قبل از به‌خطر انداختن کل سرمایه خود استراتژی‌های فروش و خریدشان را مورد سنجش قرار دهند.

در این شرایط افراد می‌توانند سرمایه خود را حفظ کنند و فقط زمانی ریسکی را به جان بخرند که دائما در حال سود باشد.

شما باید برای معاملات خود یک حد ضرر نیز مشخص کنید و زمانی که به این نقطه رسیدید، معاملات‌تان را متوقف کنید و بپذیرید که تفکرات و زمان‌بندی شما اشتباه است.

در صورتی که در معاملات خود حد ضرر را مشخص نکنید، احتمال خیلی کمی وجود خواهد داشت که در زمان طولانی به سود برسید.

معامله برای انتقام

معامله انتقامی زمانی رخ می‌دهد که تریدر بخواهد فورا ضرر به‌وجود آمده را جبران کند. فرقی ندارد شما چه‌جور معامله‌گری هستید، در هر صورت نباید احساسات و عواطف خود را وارد کار کنید و احساسی تصمیم بگیرید.

حفظ آرامش در زمانی آسان خواهد بود که اشتباهات کوچک رخ می‌دهند یا اوضاع بازار خوب باشد. اما رعایت آن زمانی که برنامه‌ریزی‌های شما خراب شود و همه چیز به‌هم بخورد بسیار سخت می‌شود.

در این شرایط آیا می‌توانید آرامش خود را حفظ کنید و اضطراب نگیرید؟ آیا می‌توانید در زمان‌هایی که دیگر معامله‌گران دچار استرس هستند شما براساس برنامه‌ریزی‌های خود پیش بروید؟

همان‌طور که می‌دانید تحلیل در اصطلاح تحلیل تکنیکال به معنای بررسی بازارهای مالی است و به زمان نیاز دارد.

نادیده گرفتن شرایط حاد بازار

در بعضی مواقع دیده شده است که تحلیل‌های تکنیکال به‌درستی عمل نمی‌کنند و غیرقابل اعتماد هستند. به‌عنوان مثال پدیده‌های قوی سیاه یا دیگر شرایط حاد بازارهای مالی وجود دارند که از احساسات جمعی و عوامل روانشناسی منشاء می‌گیرند.

عرضه و تقاضا دو کفه ترازوی بازارهای مالی هستند و ممکن است سنگینی در سمت یکی از این دو کفه باشد. به این مثال توجه کنید. شاخص قدرت نسبی یکی از مواردی است که اگر نتیجه آن زیر 30 باشد، میزان فروش سرمایه روی نمودار امکان دارد بیش از حد فروخته شده به‌نظر بیاید.

با این حساب آیا زمانی که شاخص قدرت نسبی زیر 30 است، یک سیگنال رایگان ارز دیجیتال فوری را به ما نشان می‌دهد؟ قطعا نه! این موضوع فقط به این معنا است که فروشنده حرف اصلی را در بازار می‌زند. در واقع این وضعیت نشان‌دهنده قدرت و برتری فروشندگان نسبت به خریداران است.

عوض نکردن تصمیمات اشتباه به دلیل لجبازی

افرادی که می‌خواهند به یک تریدر موفق تبدیل شوند، نباید از تغییر در تصمیم‌های خود بترسند. شرایط بازار ممکن است به‌سرعت تغییر کنند و در آن شکی نیست. در نتیجه شما به‌عنوان یک معامله‌گر باید این تغییرات را بشناسید و با آن‌ها سازگاری پیدا کنید.

استراتژی‌هایی که در یک بازار مالی خوب جواب می‌دهند، امکان دارد در دیگر بازارها باعث به‌وجود آمدن ضررهای سنگین شوند. بنابراین باید در فرصت مناسب از تصمیمات اشتباه خود دست بکشید تا متضرر نشوید.

موضوع دیگری که باید به آن پرداخت، تعصبات شناختی است. این تعصبات می‌توانند تاثیرات بسیار زیادی بر نحوه تصمیم‌گیری‌های شما بگذارند و شما نتوانید به‌درستی و به چشمانی باز قضاوت کنید.

در نتیجه سعی کنید تا تعصبات شناختی روی تصمیمات شما تاثیر نگذارند تا از عواقب آن نیز در امان بمانید. همچنین فراموش نکنید با شرکت در یک دوره ارز دیجیتال می‌توانید با آگاهی از تمام این نکات، به یک تریدر موفق‌تر و بهتر تبدیل شوید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه