امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

هدف و ضرورت

هدف از این تحقیق مطرح کردن مباحثی در مورد صنعت گردشگری در عصر حاضر می باشد(به ویژه صنعت گردشگری ایران).آنچه که امروزه سبب اهمیت گردشگری می شود جنبه ی اقتصادی آن است به گونه ای که در آمد گردشگری در جهان به میلیاردها دلار می رسد.اما در ایران در آمد حاصل از گردشگری بسیار ناچیز است.

سوالات تحقیق

1- چرا باید بر سیستم اطلاعات گردشگری مدیریت نمود؟

2- آیا در حوزه ی مسائل گردشگری سایت جامعی که بتواند نیازهای گردشگران را پوشش دهد وجود دارد؟

3- چرا ایران علی رغم توانمندی هایش نتوانسته در صنعت گردشگری به جایگاه شایسته ای برسد؟

4- آیا با تبلیغات گسترده و وسیع می توان آمار گردشگران را در ایران افزایش داد؟

5- دلیل ضعف ایران در صنعت گردشکری چیست؟

پیشینه نظری

جان اوری و مک کانل از جمله جامعه شناسانی هستند که درباره ی توریسم و جهانگردی نظریه می دهند.جان اوری معتقد است توریسم به دنبال زرق و برق است اما مک کانل می گوید چشم توریست به دنبال قدمت و تاریخ است.اوری معتقد است توسعه عکسبرداری همراه است با توسعه ی چشم توریستی یا شکار لحظه ها توسط توریست ها اما مک کانل می گوید توریست به مثابه فراری از زمان و مکان یا فرار به تاریخ است.

پیشینه تجربی

جهانگردی در قرون 9 و 10 میلادی به بعد در ایران رواج یافت.از جمله معروفترین جهانگردان این دوره می توان به ناصر خسرو قبادیانی (قرن 9 میلادی) اشاره کرد. از سوی دیگر از قرن هفتم به بعد جهانگردان غربی در پی سفر به مشرق زمین از جمله ایران بر آمدند. نخستین کسی که از مغرب زمین به ایران سفر کرد بنیامین تودلای اهل اسپانیا بود. ایران در دوره صفویه به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جذب کرد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه