امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

تکنولوژی تاثیر قابل توجهی بر بار اداری مدیریت عملکرد داشته است. استفاده از تکنولوژی در واحدهای منابع انسانی به منظور ساده‌سازی نظامهای این حوزه رایج است.

کابردهای تکنولوژی معمولی استفاده از اینترنت و اینترانت های شرکت برای حمایت از مدیریت عملکرد و نیز استفاده از طرف ثلث به منظور کمک به کارهای اداری روزمره می باشد.

درگروه‌بندی استفاده از اینترنت و اینترانت‌های شرکتی برای کارکرد مدیریت عملکرد، سازمانها ممکن است فرمهای ارزیابی آنلاین، تجزیه و تحلیل بازخورد 360 درجه یا دیگر روش‌ها را به کار گیرند و یا برنامه‌های دیگر انطباقی را به منظور کمک به مدیران در جهت درک نظامهای مدیریت عملکرد ایجاد کنند؛ در نهایت، اینترنت یا اینترنت ممکن است برای ایجادکارت‌های امتیازی انفرادی به کار گرفته شوند.

از مدیریت منابع انسانی الکترونیک هم چنین می توان در ارزیابی عملکرد (جایی که تمامی فرایند به شکل اتوماتیک از طریق اینترنت انجام می شود) استفاده کرد. یک نظام ارزیابی عملکرد آنلاین منجر به به خطمشی و فرایندهای استاندارد شدهای می شود که دارای معیارهای مشخصی برای سمت‌های مورد نظر در سازمان می باشد. یک نظام ارزیابی عملکرد آنلاین به این معناست که بیشتر کاری که قبلا توسط کارمند و مدیر انجام می شد، حذف شده و به صورت اتوماتیک انجام میپذیرد. تمامی اطلاعات به صورت مستقیم توسط واحد منابع انسانی در شکل‌های الکترونیکی جمع‌آوری می شود. این کار منجر به صرفه‌جویی در زمان می شود. ابزارهای سلف سرویس به کارمندان این اجازه را می دهد تا عملکرد شخصی خود را بر مبنای نتایج ارزیابی عملکرد مدیریت کنند.

کاردی و میلر بیان می کنند که سازمانها به دلیل ویژگیهای جذابی که در ادامه به انها اشاره خواهد شد، به استفاده از این سیستمها (نظارت عملکردی آنلاین) روی میآورند:

• صرفه‌جویی در زمان، منابع و هزینه‌ها (به عنوان مثال صرفه‌جویی در کاغذ، زمانی که سازمان به سمت سیستمهای بدون کاغذ حرکت می کند)؛

• درستی و صحت (به عنوان مثال، درخواست پاسخ‌های صادقانه‌تر، در مقایسه با زمانی که تماسها به صورت رو در رو صورت می گیرد)؛

• و حوزه‌های نظارتی وسیعتر.

مدیران هم چنین احساس می‌کنند که از طریق بکارگیری نظارت عملکردی آنلاین، مزایای زیادی به خاطر بهبود کارایی، کسب خواهند کرد.

فناوری با کمک به مدیریت عملکرد از طرق زیر، به رضایت ارزشیابی کمک می کند:

1-ارزشیابی، عملکرد افراد را از طریق نظارت کامپیوتری تسهیل می کند، البته این تسهیل شدن باید به گونه‌ای باشد که مزاحمتی برای افراد ایجاد نکند و تنها از طریق جمع آوری اطلاعات عملکرد، ارزشیابی افراد صورت گیرد. بعنوان مثال، داده‌های جمع‌آوری شده از مرکز تلفن یا دادههای شغلی از قبیل نرخ خطا، زمان صرف شده برای انجام کار، تعداد تماس‌های تلفنی و... داده‌‌هایی هستند که هم می‌توانند در محتوای شغلی و هم در محتوای ارزیابی مورد استفاده قرار گیرند.

2- فناوری بعنوان ابزاری برای تسهیل فرآیند تهیه گزارش یا تولید بازخورد عملکرد به کار گرفته می‌شود.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه