امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

وفاداری به برند به صورت یک پاسخ رفتاری و همچنین یک عملکرد از فرآیندهای فیزیولوژیکی و تابعی از گرایشات و رفتارها است.وفاداری مفهومی مهم در بازاریابی است که باعث می شود مشتریان در بین گزینه های مختلف کمتر در جستجوی اطلاعات باشند. وفاداری ایجاد تعهد عمیق به خرید مجدد یا حمایت مجدد از یک محصول یا خدمت به طور مستمر در آینده و تکرار خرید منظم برند برخلاف تاثیر موقعیتی و تلاش های بازاریابی موجود که امکاندارد سبب تغییر رفتار شود، می باشد.

وفاداری به یک برند هدف نهایی و غایی شرکتی است که دارای محصولی با علامت تجاری ویژه است و برای رقابت و سودآوری سازمانها امری حیاتی به شمار می آید.

وفاداری به برند منجر به مزایای رقابتی خاصی همچون کاهش هزینه های بازاریابی و هزینه ی جذب مشتریان علیرغم استراتژیهای رقابتی رقبا می گرد. البته پر واضح است که وفاداری یکی از طرقی است که مشتریان رضایت خود را از عملکرد کالا یا خدمت دریافتی ابراز می کنند. وفاداران به برند؛ نسبت به برند متعهد هستند، به دادن پول بیشتر برای برند مورد نظر نسبت به دیگر برندها تمایل دارند، برند مورد نظر را به دیگران توصیه می کنند. وفاداری به برند، بعد نهایی طنین نام تجاری مصرف کننده (راس سلسله مراتب سفارش)، نشانه ارتباط غایی مصرف کننده و تعیین هویت او با برند است. وفاداری به برند به تاثیر نام تجاری و رضایت مصرف کننده وابسته است. رضایت و اعتماد مشتری در وفاداری به برند ضروری است. وفاداری به برند نقش مهمی در رقابت پذیری، پایداری و سودآوری شرکت ایفا می کند، با ارتباط قوی با نام تجاری که منجر به وفاداری به برند بیشتر می شود. سازمان ها باید مشتریان خود را درگیر کنند، داستان هایشان را تعریف کنند و ارزش منحصربه فردی که محصولاتشان ارائه می دهند را به اشتراک بگذارند تا مشتریان وفاداری داشته باشند.

هنگامی که نگرش نسبت به برند بالا باشد، مشتری وفاداری بیشتری به آن برند خواهد داشت و هنگامی که مشتری نسبت به یک برند خاص وفادار باشد، قصد وی برای خرید محصولات آن برند قوی تر خواهد بود.واضح است که نگرش به تبلیغ و نگرش به برند نقش کلیدی و مهمی را در موفقیت آن ایفا می کند و سبب تاثیرگذاری و وفاداری قوی میان مشتریان، تولیدکنندگان و محصولات می شوند. از طرفی کیفیت ادراک شده از برند نسبت به سایر ویژگیها بسیار انتزاعی بوده و بر اساس ماهیت ذهنی آن در ارزیابی برند با سایر ویژگیهای عینی متفاوت است. کیفیت برند به خاطر آنکه با تمایل به پرداخت برای مبلغ اضافی قصد خرید و انتخاب برند در ارتباط است به عنوان یکی از سازه های اصلی و اولیه ارزش ویژه برند در نظر گرفته می شود. همچنین کیفیت برند ممکن است جانشینی برای سایر اجزا و عوامل ارزش برند وکاربرد آنها در بین کلاسها وطبقات مختلف محصول در راستای وفاداری به برند باشد. نقش ارزش برند در تصمیمات مدیرتی و ایجادمزیت رقابتی برای سازمانها ومصرف کنندگان بسیار مهم است.

بنابراین نگرش به برند بر اساس ارزیابی مستقیم یا غیرمستقیم ابعاد برند از منبع اطلاعاتی و ارتباطات بنا شده است و بر میزان رضایت از کیفیت برند و افزایش قصد خرید و وفاداری به برند اثرگذار است.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه