امروز سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

چکیده:
آموزش پیش دبستانی جریان قانونمند و هدف‌داری از تربیت به معنای اعم است که کودکان گروه های سنی 5 تا 6 سالگی را براساس خصوصیات و سطح پیشرفتشان با فراهم نمودن محیطی سرشار از انگیزه پوشش می‌‌دهد. در این جریان، پیشرفت فیزیکی، عقلانی، روحی و اجتماعی‌کودکان به بهترین وجه در مسیر ارزش‌‌های فرهنگی جامعه هدایت می‌‌شود.مقطع پیش‌دبستانی، مرحله ای است که پیشرفت کودک بسیار سریع است. آموزش فراهم شده در این‌دوران، بر روند پیشرفت کودک در سال‌‌های آتی تأثیر بسیار دارد.
تحقیقات درازمدت نشان می دهد که قسمت اعظم نگرش‌‌های مکتسبه دوران کودکی، شخصیت،دیدگاه‌‌ها، عادات، اعتقادات و سیستم ارزشی شخصی را در سال‌‌های بزرگسالی وی شکل می‌‌دهد. به طوری که این سن را شروع فعالیت های اجتماعی و فرهنگی خودانگیخته دانسته اند.
با توجه به اهمیت و حساسیت این موضوع نحوه برخورد و محیط مدرسه در نحوه و جهت رشد دانش آموز در تمامی سال های تحصیل و زندگی تأثیراتی چشمگیر وفراموش نشدنی دارد زیرا مدرسه جانشین و قائم مقام خانواده است و مربی جانشین مادر است.در سال‌های نخست مدرسه، اثر معلم در شخصیت کودک مهمترین و یگانه عامل مؤثر در محیط مدرسه است. گرایش معلم نسبت به شغل معلمی و کودکان اهمیت فراوان دارد معلمی که کارش و کودکان را دوست دارد وبا علاقه و رغبت انجام وظیفه می کند سبب می شود رشد شخصیت تمام کودکان آرام تر و بهتر صورت گیرد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه