امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

هدف از تحلیل فاندامنتال شناسایی اوراقی در بازار است که قیمت درست و ثابتی برای آن‌ها وجود ندارد. در نتیجه با این نوع تحلیل و با قیمت‌گذاری برای اوراق‌های بهادر موجود در بازار، سرمایه‌گذار می‌تواند قیمت را با قیمت موجود در بازار مقایسه کند. این تحلیل در دنیای ارزهای دیجیتال نیز بسیار محبوب است.

 

امروزه با افزایش تمایل مردم به ارزهای دیجیتال استفاده از کانال سیگنال crypto رواج پیدا کرده است. در این متن شما را با تحلیل فاندامنتال در ارزهای دیجیتال آشنا می‌کنیم و در انتها نیز به سوال nft چیست کاربران پاسخ خواهیم داد.

بازار مالی و تحلیل فاندامنتال

تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادی در همه بازارهای مالی برای تحلیل وضعیت بازار و تصمیم‌گیری برای خرید و فروش استفاده می‌شود.

اگر بخواهیم تعریف ساده‌ای از تحلیل فاندامنتال ارائه کنیم باید بگوییم در این نوع تحلیل باید همه جوانب یک شرکت یا یک پروژه را بررسی کنید و بعد از آنالیز تمام جوانب و عوامل تاثیرگذار بر شرکت یا پروژه، ارزش ذاتی آن پروژه را تشخیص دهید. مثلا اگر شما تشخیص دهید در آینده قیمت بیت کوین افزایش می‌یابد و اکنون برای خرید آن اقدام کنید شما به نوعی از تحلیل فاندامنتال برای تصمیم‌گیری خود استفاده کرده‌اید.

گام‌های تحلیل فاندامنتال

اجازه دهید ببینیم افراد در این نوع تحلیل چه گام‌هایی را طی می‌کنند.

همه جوانب پروژه را بررسی کنید

اولین گام، بررسی همه جوانب پروژه است. برای این کار می‌توانید از وایت پیپر استفاده کنید. وایت پیپر یک فایل PDF است که یک تصویر کلی از پروژه را به شما نشان می‌دهد.

سعی کنید در پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که در وایت پیپر آن علاوه بر نقاط قوت، نقاط ضعف نیز بیان شده باشد. توجه داشته باشید که در تصمیم‌گیری خود فقط به وایت پیپر اتکا نکنید.

بررسی سوابق تیم نیز می‌تواند به شما کمک کند. شما می‌توانید با بررسی سایت رسمی پروژه سوابق هر یک از اعضا را مشاهده کنید و ببینید آیا تجربه سرمایه‌گذاری موفق در حوزه ارزهای دیجیتال داشته‌اند یا خیر.

شناخت رقبای ارز دیجیتالی موردنظر نیز در تصمیم‌گیری موثر است. با شناخت رقبا و مشاهده رتبه‌ ارز موردنظر در طبقه‌بندی ارزهای دیجیتال می‌توانید مطمئن شوید که پروژه یا ارزی که روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنید ارزش کمتری از رقبایش ندارد.

برای انتخاب یک پروژه خوب و مفید حتما اگر می‌توانید خودتان درگیر آن شوید تا از کاربرد داشتن آن اطمینان حاصل کنید.

اگر می‌خواهید تحلیل فاندامنتال قوی داشته باشید باید بدون از دست دادن وقت اخبار را دریافت کنید، زیرا اخبار می‌توانند بر قیمت ارزهای دیجیتال اثرهای کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشند.

برای بررسی همه جوانب یک پروژه باید به رویدادهای پیش‌رو نیز اهمیت دهید. هر رویداد نسبت به اهمیتی که دارد باعث جهت‌دهی بازار می‌شود.

اگر یک فرد تاثیرگذار در صنعت از پروژه و ارزی حمایت کند امکان جهش آن وجود دارد. به همین دلیل باید حتما به واکنش سلبریتی‌ها و افراد تاثیرگذار اهمیت دهید و بی‌توجه نباشید.

تحلیل بازار

در تحلیل فاندامنتال باید به نقدینگی دارایی، اطلاعات مربوط به نحوه معامله دارایی، حجم معاملات و نکات این ‌چنینی توجه کرد تا اعتبار تحلیلتان افزایش پیدا کند.

اگر میزان دارایی در گردش را در قیمت فعلی ضرب کنید ارزش کل بازار بدست‌ می‌آید که برای خرید تمام واحدهای دارایی دیجیتال باید پرداخت شود. ارزش کل بازار به شما در تحلیل فاندامنتال کمک زیادی می‌کند.

نقدینگی یک معیار برای خرید و فروش عادلانه است. در بازار نقدینه به دلیل پیشنهادهای زیاد خرید و فروش، تفاوت بین قیمت خرید و فروش بسیار کم است و همین دلیلی برای اجرای عدالت است.

در تحلیل فاندامنتال با دانستن مقدار نقدینگی می‌توان علاقه بازار به یک سرمایه‌گذاری احتمالی را تشخیص داد. همچنین این معیار در تشخیص احتمالی موفقیت سرمایه‌گذاری نیز به شما کمک می‌کند.

اگر شما یک تحلیل‌گر حرفه‌ای باشید هیچوقت بررسی صرافی‌ها را فراموش نمی‌کنید. اگر ارز موردنظر شما در فهرست صرافی‌های  بزرگ قرار دارد برای سرمایه‌گذاری روی آن خاطر جمع باشید.

ممکن است طبق تحلیل شما یک ارز پتانسیل بالایی داشته باشد، ولی هنوز جزو فهرست صرافی‌های معتبر قرار نگرفته باشد. با سرمایه‌گذاری روی این ارزها در هنگام افزوده شدن به لیست صرافی‌ها و جهش قیمت ناشی از آن سود زیادی می‌کنید.

بررسی وضعیت شبکه

بعضی از وب‌سایت‌ها و شبکه‌ها با این هدف طراحی شده‌اند که به سرمایه‌گذاران برای تصمیم‌گیری کمک کنند. شما می‌توانید با مراجعه به این شبکه‌ها اطلاعات موردنظر خود را استخراج کنید.

معیارهای درون شبکه‌ای وجود دارند که به شما در تصمیم‌گیری کمک می‌کنند. مهم‌ترین این معیارها را در ادامه لیست می‌کنیم.

تعداد تراکنش‌ها

این معیار در صورتی موثر است که تراکنش‌ها فیک نباشند. برای تشخیص این موضوع بهتر است تعداد تراکنش‌ها را در یک بازه زمانی بررسی کنید و به یک روز اکتفا نکنید.

ارزش تراکنش‌ها

این معیار مقدار دارایی معامله شده طی یک دوره معین را مشخص می‎‌کند.

آدرس‌های فعال

به آدرس‌های فعال بلاک چینی می‌گویند. برای بررسی این آدرس‌ها می‌تواند تعداد گیرنده‌ها و فرستنده‌های هر تراکنش را در یک دوره مشخص بشمارید. معمولا در یک کانال سیگنال crypto معتبر به این موارد اشاره می‌شود.

ترکیب معیارها

در متن بالا شما را با معیارهای تحلیل فاندامنتال آشنا کردیم. شما می‌توانید از هر کدام از این معیارها استفاده کنید اما توجه کنید که هر معیار به‌تنهایی دارای معایبی است که می‌تواند در تحلیل شما نقصی ایجاد کند.

تفاوت تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال

در تحلیل تکنیکال با توجه به نوسانات قیمت در گذشته به‌دنبال الگویی هستیم که دوباره تکرار شود. یعنی با توجه به تاریخچه قیمت روی نمودار برای آینده آن تصمیم‌گیری کنیم.

اما در تحلیل فاندامنتال به سوابق و نوسانات گذشته ارز توجهی نمی‌کنیم و تصمیم‌گیری ما صرفا بر اساس بررسی تمام جوانب موجود خواهد بود.

در پروژه‌های کوتاه‌مدت می‌توان با استفاده از تحلیل تکنیکال به‌تنهایی موفق شد ولی پروژه‌های بلند مدت و میان ‌مدت فقط درصورتی موفق خواهند بود که علاوه بر تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال نیز برای آن به‌طور کامل انجام شود.

NFT چیست؟

برای فهمیدن این موضوع باید در ابتدا با مفهموم غیر قابل تعویض بودن آشنا شویم. فکر کنید شما یک دست‌بند دارید که برایتان خیلی ارزشمند است و شما آن را به یکی از دوستانتان قرض می‌دهید. وقتی می‌خواهید آن را پس بگیرید باید همان دست‌بند باشد و قابل تعویض با چیز دیگری نیست.

NFT ها منحصر به‌فرد هستند و قابل تعویض با چیز دیگری نیستند. NFT در بلاک چین توسط یک فرد ثبت می‌شود که تمام اطلاعات آن نیز در دسترس است و قابل تغییر نیست.

موسیقی، موزیک، مجسمه‌ای با ارزش و... از اشیائی هستند که به عنوان توکن NFT مورد معامله قرار می‌گیرند. توجه به این نکته الزامی است که برخلاف ارزهای دیجیتال که شما می‌توانید به اندازه سرمایه خود از آن تهیه کنید، توکن‌ NFT به‌صورت یک‌جا معامله می‌شود و باید همه هزینه آن را در ابتدا پرداخت کنید.

سخن نهایی

برای پروژه‌های بلند مدت باید قبل از تصمیم‌گیری تمام جوانب آن را بررسی کنید و با تحلیل فاندامنتال می‌توانید پروژه را با کمترین قیمت خریداری کنید و بیشترین سود را ببرید.

تحلیل تکنیکال در پروژه‌های کوتاه مدت بسیار موثر است ولی در همین پروژه‌ها نیز با تحلیل فاندامنتال می‌توانید نتیجه بهتری بدست آورید.

در این متن سعی کردیم شما را با تحلیل فاندامنتال و تفاوت آن با تحلیل تکنیکال آشنا کنیم. در ادامه متن نیز معیارهای این تحلیل را توضیح دادیم و سخن را با بررسی توکن NFT به پایان رساندیم.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه