امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

چکیده:

تحقیق و پژوهش رکن اساسی پیشرفت و ترقی جوامع می‌باشد. طبق تعریف؛ ‌پژوهش عبارت است از: فعالیت منظم همراه با طرح و اندیشه که می‌تواند فرد را در پاسخگویی به سئوالاتی که راجع به موضوعی برایش مطرح می‌شود، ‌یاری دهد.

از جمله شرایط لازم برای بهبود عملکرد نظام آموزشی کشور و ارتقاء کیفیت آن، می‌توان تقویت توانایی‌های برنامه‌ریزی، ‌مدیریت و انجام پژوهش‌های آموزشی را نام برد. به کمک پژوهش‌های آموزشی می‌توان به شناخت و تغییر پدیده‌های آموزشی پرداخت و اطلاعات مورد نیاز را برای سیاست گذاری نظام آموزشی در سطوح مختلف فراهم کرد.

روش تحقیق مطرح شده در این پژوهش پیمایشی بوده، جامعه آماری ما معلمین زن مقطع متوسطه ناحیه 2 شیراز که برابر 682 معلم است، می‌باشد که دادههای حاصله از 0 12 معلم که نمونه آماری ما را تشکیل می‌دهند و از جامعه آماری انتخاب شده است، جمع‌آوری شده است.

نتایج آزمون تفاوت میانگین‌ها نشان می‌دهد بین عدم تخصیص بودجه تحقیق از طرف موسسات آموزشی، عدم انجام تحقیقات گروهی و عدم حمایت مسئولین از تحقیقات معلمان با تحقیق‌گریزی معلمان رابطه معنی‌دار و بین سطح تحصیلات با تحقیق‌گریزی معلمان رابطه معنی‌‌دار نمی‌باشد.

نتایج رگرسیون دومتغیره نشان می‌دهد که بین متغیرهای ناکارآمدی کلاسهای آموزشی، سن، اهمیت ندادن به نتایج تحقیقات معلمان، عدم رضایت شغلی معلمان، وضعیت اقتصادی، توجه نکردن به معلمان از طریق ندادن پاداش با تحقیق‌گریزی معلمان رابطه معنی‌داری وجود دارد و بین متغیرهای عدم وجود نیروهای کارآمد و متخصص تحقیق در آموزش و پرورش و عدم وجود شبکه اطلاع رسانی در آموزش و پرورش با تحقیق‌گریزی معلمان رابطه معنی‌داری وجود ندارد یعنی با افزایش آنها تحقیق‌گریزی معلمان افزایش نمی‌یابد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه