امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

یادگیری

هدف از آموزش یادگیری است. استفاده از رسانه های آموزشی نیز برای تأمین همین منظور است. روانشناسان هدف از آموزش یادگیری را به تغییرات کم و بیش پایداری که در اثر تجربه در رفتار فرد ایجاد می شود، اطلاق می کنند. بنابراین، باید با شناخت ویژگی های فرد و ابزارهای مناسب آموزشی شرایطی فراهم ساخت که این تغییرات بهتر و وسیع تر انجام گیرد. یکی از مسئولیت های معلمان درک و شناخت دانش آموزان و پی بردن به نیازهایشان و تلاش در جهت ایجاد محیط مناسب برای فراگیران آنان است. چنین محیطی باید به نحوی سازماندهی شود که دانش آموزان بتوانند مناسب ترین واکنش ها را در برابر آن ایجاد نمایند و محیط یادگیری برانگیزاننده باشد. اگر یادگیرنده روش های جستجو و دستیابی به اطلاعات صحیح را بیاموزد، به طور مستقل در پی حل مسئله خواهد بود و تغییر رفتار پایدار در او ایجاد می گردد.

نقطه پیوند تکنولوژی ویادگیری: یکی از اصول آموزش مدارس در سطوح بین المللی، وجود آزمایشگاه ها و کارگاه ها و طراحی نرم افزارهای آموزشی برای تجربه کردن آموزه های تئوری است تا دانش آموز بتواند با ساختن، خراب کردن، دیدن و لمس کردن آنچه را که در ساعت های کسالت آور و خشک درس می آموزد به عینه مشاهده کند. مهمترین دلیل استفاده از وسایل آموزشی، نقشی است که حواس مختلف در یادگیری دارند نتایج تحقیقات نشان داده اندکه حواس مختلف در یادگیری نقش یکسانی ندارند.

ولی متاسفانه در بسیاری از موارد تدریس بدون کمک آموزشی، معلمان به کاربرد 13 % از حس شنوایی تاکید فراوانی دارند به طوری که حدود 60 % از وقت دانش آموزان در مدارس ابتدایی و 90 % در مدارس متوسطه صرف گوش دادن می شود. در حالی که دانش آموزان حدوداً یک چهارم مطالب شنیده شده را می توانند به خاطر بسپارند لازم به تذکر است که هیچ یک از رسانه های آموزشی به تنهایی قادر به ارائه خدمات کامل آموزشی نیستند. بلکه تلفیقی مناسب از آنها می تواند معلمان را در تدریس و دانش آموزان را در یاد گیری، یاری کند که این با بهره گیری از تکنولوژی آموزشی امکان پذیر است.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه