امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

با توجه به آنچه شناخت گرایان به آن اعتقاد دارند تعبیر و تفسیر ها و حل پیچیدگی ها و پیش بینی از توانائی های اصلی افراد است یعنی فرد قابلیت پردازش و چیدمان نمادها را دارد.
تاکید و تمرکز گشتالتی ها بر وحدت ادراک است که ریشه این تفکر را می توان در اندیشه کانت پیدا کرد.” کانت معتقد بود ادراک، یک ترکیب غیرفعال حسی نیست، بلکه مجموعه‌ای از عناصر حسی است که توسط ذهن سامان می‌یابد
آنچه در ادامه می توان اضافه کرد تمرکز و توجه گشتالت بر کل می باشدچنانچه کل مقدم بر جزء است.واژه گشتالت در حقیقت به معنای وضع و شکل وهیات کل است.مکس ورتهایمر به اتفاق کافکا و کهلر کسانی هستند که اساس روانشناسی گشتالت را پایه گذاری کردند.
آنچه در گشتالت دارای اهمیت است توجه و پی بردن به ادراک ارتباط می باشد که رفتار معنادار را بوجود می آورد. گشتالت با آزمایش های علمی ورتهایمر محقق شد. یکی از آزمایشهای معروف او پدیده فای می باشد. در این آزمایش ادراک نشان داده می شود. این آزمایش یکی از جالبترین آزمایشهائی بود که موجب پیشرفت در کار سینما شد.
ادراک با تصویر و زمینه پینودی استوار دارد. زمینه در امر یادگیری و مسائل آموزشی عبارت از آن چیزهائی است که شاگرد با آنها آشنائی دارد مثل معلم , دوستان , آنچه شکل و طرح خاصی دارد و آنچه محسوس و مادی است. زمینه زیر بنای تصویر است (کافکا) ادراک از طریق تجربه و آشنائی با مفاهیم اصلی طرح ها بوجود می آید ما هر آنچه قادر به درک آن هستیم را از طریق یافتن روابط اجزای مختلف می فهمیم مثلا اگر جهان را که یک کل است درک می کنیم به علت است که ما قادر به فهم هماهنگی ها و روابط خاص هستیم.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه