امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

بازاریابی دیجیتال بازاریابی محصولات یا خدمات با استفاده از فن آوری های دیجیتال در اینترنت، از طریق برنامه های تلفن همراه، تبلیغات نمایشگر و سایر رسانه های دیجیتال است. کانال های بازاریابی دیجیتال، سیستمهایی مبتنی بر اینترنت هستند که می توانند از طریق شبکه های دیجیتالی ارزش محصول را از تولید کننده به ترمینال مصرف کننده ایجاد کنند.

توسعه بازاریابی دیجیتالی، در دهه 1990 و 2000، شیوه استفاده برندها و مشاغل از فناوری برای بازاریابی را تغییر داد. آنجا که سیستم عامل های دیجیتال به طور فزاینده ای در برنامه های بازاریابی و زندگی روزمره گنجانیده می شوند، و با افزایش روز افزون مردم به جای مراجعه به مغازه های فیزیکی، از دستگاه های دیجیتال استفاده می شود، کمپین های بازاریابی دیجیتال شیوع پیدا کرده و از ترکیبی از بهینه سازی موتور جستجو استفاده می کنند (SEO)، بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی محتوا، بازاریابی تأثیرگذار، اتوماسیون محتوا، بازاریابی تبلیغاتی، بازاریابی مبتنی بر داده، بازاریابی تجارت الکترونیکی، بازاریابی رسانه های اجتماعی، بهینه سازی رسانه های اجتماعی، بازاریابی مستقیم پست الکترونیکی، تبلیغات نمایش، کتابهای الکترونیکی، و دیسک های نوری و بازی ها امری عادی شده اند. بازاریابی دیجیتال به کانالهای غیر اینترنت گسترش می یابد که رسانه های دیجیتالی مانند تلویزیون، تلفن های همراه یام کوتاه، پاسخ به تماس و زنگ های موبایل را در اختیار شما قرار می دهند. گسترش کانال های غیر اینترنت بازاریابی دیجیتال را از بازاریابی آنلاین متمایز می کند.

توسعه بازاریابی دیجیتال از توسعه فناوری جداست. یکی از نکات مهم در آغاز سال 1971 بود که ری تاملینسون اولین ایمیل را ارسال کرد و فناوری وی این بستر را ایجاد کرد تا به مردم اجازه ارسال و دریافت فایل از طریق دستگاه های مختلف را بدهد. با این حال، دوره قابل شناسایی تر از شروع بازاریابی دیجیتال، سال 1990 است زیرا در اینجا موتور جستجوی Archie به عنوان شاخصی برای سایتهای FTP ایجاد شد. در دهه 1980، ظرفیت ذخیره سازی رایانه به اندازه کافی بزرگ بود تا حجم عظیمی از اطلاعات مشتری را ذخیره کند. شرکت ها روش های آنلاین، مانند بازاریابی بانک اطلاعاتی را به جای کارگزار لیست محدود، انتخاب کردند، این نوع بانکهای اطلاعاتی به شرکتها امکان می دهد تا اطلاعات مشتریان را بطور مؤثر ردیابی کنند، از این رو رابطه بین خریدار و فروشنده را تغییر می دهد. با این حال، روند دستی چندان کارآمد نبود.

در دهه 1990، ابتدا اصطلاح بازاریابی دیجیتال ابداع شد. با توجه به معماری سرور / مشتری و محبوبیت رایانه های شخصی، برنامه های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به بخش مهمی از فناوری بازاریابی تبدیل شدند. رقابت شدید، فروشندگان را مجبور کرد تا خدمات بیشتری را در نرم افزار خود وارد کنند، به عنوان مثال، برنامه های بازاریابی، فروش و خدمات. پس از به دنیا آمدن اینترنت، بازاریابان همچنین قادر به داشتن داده های کلان مشتری آنلاین توسط نرم افزار eCRM بودند. شرکت ها می توانند داده های نیازهای مشتری را به روز کنند و اولویت های تجربه خود را بدست آورند. این امر باعث شد اولین تبلیغ تبلیغاتی قابل کلیک در سال 1994 به صورت زنده انجام شود، که کمپین AT&T بود “شما می خواهید” و در چهار ماه اول اجرای زنده آن، 44٪ از افرادی که آن را دیدند روی تبلیغ کلیک کردند.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه