امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

آموزش الکترونیکی

آموزش الکترونیکی هرنوع محتوای آموزشی است که به صورت الکترونیکی ارائه می شود وهرنوع یادگیری درآموزش وپرورش که با استفاده از فناوری های رایانه ای شناخته شده بخصوص فناوری مبتنی برشبکه اینترنت ارائه می شود.

مدارس هوشمند

مدارس هوشمند یک مرکز یادگیری است که ازنظر فعالیتهای یاددهی-یادگیری و مدیریت مدرسه طوری سازمان دهی شده است که بتواند نیازهای دانش آموزان برای ورود به عصر اطلاعات را آماده سازد.دراین مدراس دانش آموزان ازطریق رایانه درمنزل همیشه با مدرسه خود ارتباط برقرار می کنند. لذا این مدارس هرگز تعطیل نخواهدشد وبسترلازم برای ایجاد مدارس مجازی رافراهم می سازد. مدرسه ایی است که مدیریت و کنترل آن مبتنی برفناوری شبکه ورایانه است ومحتوای بیشتردروس آن الکترونیکی است ونظام ارزشیابی ونظارت آن نیز هوشمند والکترونیکی است و دانش آموز بر منابع موجود درمدرسه یا شبکه اطلاع رسانی بیرونی دسترسی دارد.

ارتباط والدین با مدرسه آن لاین (برخط) است. بانک اطلاعاتی مدرسه باید به روز باشد وبا استانداردهای جهانی مطابقت داشته باشد. کتابخانه این مدرسه الکترونیکی است و دانش آموزان می توانند ازآن استفاده نمایند. محیطهای بحث وگفتگو وپرسش وپاسخ همزمان وغیر همزمان دراین مدرسه فعال است. در واقع مدارس هوشمند کلید دستیابی به فناوری نوین هستند.

نظام مدیریت مدرسه یکی ازمهمترین رکن مدارس هوشمند

به منظور کاهش امورغیررسمی معلمان و توانمند کردن مدیران، مدارس ازیک نظام مدیریتی هوشمند استفاده می کند. نرم افزار مدیریت، مدیران را برای اداره مؤثرمنابع وفرآیندهای مورد نیاز برای عملکرد یاددهی- یادگیری کمک خواهد کرد. نظام مدیریتی هوشمند با قسمت درونی مدرسه وقسمت بیرونی (مزارت آموزش وپرورش، ادارات زیربط، والدین ودیگرافراد مربوط) درارتباط است.

اصول حاکم برمدیریت مدرسه هوشمند

- اداره امر آموزش مدرسه

- افزایش مشارکت والدین وجامعه

- مدیریت معلمان توانمند ومتخصص

- تخصیص منابع به نفع حداکثر دانش آموزان

- فراهم آوردن محیطی سالم در مدرسه

- اطمینان از امنیت مدرسه وکارکنان آن

- بهره برداری از فناوری واداره آن به طور کارآمد واثربخش

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه