امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

 

 

ارز دیجیتال فانتوم (Fantom) یک پلتفرم غیرمتمرکز و ایمن برای قراردادهای هوشمند در بازار ارز دیجیتال می باشد. پلتفرم این ارز دیجیتال، یک پلتفرم متن باز، قابل سفارشی سازی و مقیاس پذیر است که با هدف رفع محدودیت های نسل قبل شبکه های بلاک چین، ایجاد شده است. هدف این ارز دیجیتال این است که برای ساخت آینده ای بهتر و کارآمدتر، زیر ساخت هایی ایجاد کند تا به مردم برای بهبود کیفیت زندگی کمک کند.

تاریخچه و بنیان گذاران ارز دیجیتال فانتوم

از ابتدای ایجاد شبکه فانتوم، تیم اجرایی آن دائماً دستخوش تغییراتی بوده است. در حال حاضر این تیم از 12 نفر توسعه‌دهنده شبکه ایجاد شده است. البته علاوه بر این اعضا، نفرات دیگری نیز در بخش‌های مدیریت، مارکتینگ، روابط عمومی و... در شرکت فانتوم در حال فعالیت هستند.

بنیان‌گذار اصلی و مؤسس بلاکچین فوق، دکتر آن بی انگ ایک (Ahn Byung Ik) است.

او دکترای خود را در رشته علوم کامپیوتر کسب کرده است و رئیس انجمن صنایع غذایی کره جنوبی نیز هست. آن بی به عنوان نویسنده با مجله فورچن (Fortune) نیز همکاری می‌کند. اما هم اکنون ارتباطی با پروژه فانتوم ندارد.

در حال حاضر فردی به نام مایکل کونگ مدیرعامل شرکت فانتوم است. وی چندین سال سابقه در صنعت بلاکچین به عنوان توسعه‌دهنده را دارد و علاوه بر این هنوز نقش خود را به عنوان مدیر ارشد اطلاعات در این شرکت ایفا می‌کند.

از دیگر افراد مشهور در تیم فعلی فانتوم آندره کرونیه معمار دیفای و توسعه‌دهنده Yearn Finance است.

معماری فوق العاده شبکه فانتوم

معماری شبکه فانتوم ماژولار است. اگر بخواهیم مفهوم ماژولار را توضیح دهیم، باید بگوییم که انعطاف‌پذیر است. بخش اصلی در معماری این شبکه، فناوری Lachesis است که در حقیقت لایه‌ای از اجماع تکنولوژی‌های بلاک‌چین می‌باشد.

این فناوری می‌تواند به هر نوع دفتر کل توزیع شده یا DLT متصل شود. دفتر کل توزیع شده دیتابیس‌های عظیمی است که تمام اطلاعات شبکه بر روی آن ذخیره شده و هرکسی می‌تواند این اطلاعات را به‌روزرسانی نماید. البته باید این تغییرات زیر نظر نودهای شبکه باشد.

مسئولیت حفظ هماهنگی در بین نودهای لایه Lachesis هم بر عهده شبکه اصلی فانتوم یا Fantom’s Opera است. این شبکه در واقع خود محیطی کاملاً متن‌باز و بدون مجوز است که امنیت و سرعت بالایی دارد. افزون بر این موارد خود این شبکه هم امکان ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) را مقدور می‌سازد. این قابلیت به کمک همکاری با ماشین مجازی اتریوم یا EVM ممکن شده است. این موضوع باعث شده تا استفاده از قراردادهای هوشمند اتریوم نیز در این شبکه فراهم شود.البته باید عنوان کنیم که خود فانتوم هم یک کیت توسعه نرم‌افزاری (SDK) را ایجاد کرده که کاملاً متن‌باز است. این کیت Fantom Virtual Machine یا ماشین مجازی فانتوم نام‌گرفته است. وجود این کیت باعث شده تا شبکه فانتوم بیش ‌از پیش ماژولار و انعطاف‌پذیر شود.

برای اثبات این موضوع کافی است تصور کنید که شما می‌توانید به کمک آن، پروژه‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) خود را به‌سادگی ازروی شبکه اتریوم به شبکه فانتوم انتقال دهید. این کار باعث می‌شود تا از شر کارمزد های بالای اتریوم خلاص شوید و برنامه‌های خود را با سرعت بیشتر و کارمزد کمتر، بر روی بلاکچین فانتوم انجام دهید. این در نوع خود یک مزیت برای توسعه دهندگان است.

ماهیت ارز دیجیتال Fantom

شبکه بلاک‌چین فانتوم هم مانند سایر بلاک‌چین‌های دیگر، دارای یک توکن مختص به خود است که به نام فانتوم شناخته می‌شود. نماد اختصاری این ارز دیجیتال FTM است. این توکن برای طیف زیادی از امور داخل شبکه فانتوم مورداستفاده قرار می‌گیرد. از جمله این امور می‌توان به پرداخت کارمزد، استیک، تأمین امنیت و… اشاره نمود.از آنجایی‌که خود شبکه بلاک‌چین فانتوم با شبکه اتریوم سازگاری دارد، لذا می‌توان گفت که ارز فانتوم هم بر روی شبکه ERC-20 اتریوم عمل می‌کند. افزون بر این موارد توکن یاد شده با شبکه اسمارت چین بایننس یا همان BEP-2 هم سازگاری دارد. این موضوع باعث می‌شود تا بتوان از این ارز دیجیتال برای طیف زیادی از امور وابسته در شبکه بایننس مانند انتقالات درون شبکه‌ای هم استفاده نمود.

استیک ارز فانتوم

سهام‌داران توکن FTM در شبکه فانتوم، می‌توانند از این توکن‌ها در قالب استیک (Stake) برای کسب سود مداوم استفاده کنند. شما در واقع با استیک کردن توکن های خود به امنیت شبکه فانتوم کمک می‌کنید. توکن‌هایی که به فرایند استیک کردن اختصاص می‌دهید، در کیف پول شما قابل مشاهده و برداشت خواهند بود.

در فرایند استیک کردن، شما از طریق یک نود (Node) به اعتبارسنجی در شبکه کمک می‌کنید. به طور فعال در ایمن سازی شبکه FTM نیز نقش خواهید داشت. در همان زمان، توکن‌های FTM را به عنوان پاداش استیک به دست می‌آورید. در نتیجه استیک کردن ارز دیجیتال فانتوم (FTM)، درآمدی ثابت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه