امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

از آن جا که دانش آموزان، یکی از ارکان مهم نظام آموزش و پرورش هر جامعه ای محسوب می شوند و تعلیم و تربیت درست آنها باعث پیشرفت و سعادت جوامع محسوب می شود، جا دارد که مسئولین نظام آموزش و پرورش با توجه به نیازها و خصوصیات مختلف دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی (ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان)، مدارس مناسب همراه با برنامه درسی پویا بنا سازد. در این تحقیق سعی شده است که ویژگی های مختلف جسمانی، روانی و شناختی دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی و با توجه به عقاید و نظرات دانشمندان بزرگ روانشناس، توضیح داده شود.

ویژگی های جسمانی و روانی کودک در دوره ی دبستان

ویژگی های جسمانی

رشد جسمانی در طول سال های دبستان با آهنگ آهسته و منظم اوایل کودکی ادامه می یابد در 6 سالگی غالباً در جوامع توسعه یافته کودک تقریباً 20 کیلو وزن و 107 سانتی متر قد دارد. طی چند سال آینده هر سال تقریباً 5 تا 8 سانتی متر به قد و 5/2 کیلوگرم به وزن وی افزوده خواهد شد.

دخترها بین 6 تا 8 سالگی اندکی کوتاه تر و سبک تر از پسران هستند اما در 9 سالگی به تدریج این روند معکوس خواهد شد و این به این دلیل است که دختران اندکی زودتر از پسران به استقبال بلوغ می شتابند (برک، 1388، 499).

بین 6 تا 12 سالگی تمام دندان های شیری می افتند و جای خود را به دندان های دائمی می دهند رشد استخوان های صورت به ویژه چانه و فک موجب می شود صورت کشیده تر و دهان عریض تر شود به طوری که با دندان های تان متناسب گردد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه