امروز سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

رضایت شغلی به نگرش کارکنان نسبت به وظایف خود که منفی یا مثبت می باشد اطلاق می شود. رضایت شغلی همچنین می تواند به عنوان هر شکلی از احساس مثبت که توسط یک فرد خاص به عنوان نتیجه ارزیابی ویژگی خود احساس می شود تعریف شود.

رضایت شغلی به دلیل ضرورت آن برای متغیرهای مرتبط با شغل از قبیل انگیزش، وابستگی شغلی، رفتار شهروندی سازمانی، تعهد سازمانی، رضایت از زندگی، سلامت ذهنی، عملکرد شغلی و غیره بسیار اهمیت دارد.

از سوی دیگر، شناخت میزان رضایت شغلی کارکنان می تواند نقش مستقیمی در تحقق آرمانها، اهداف بلند مدت و وظایف روزمره آنهاداشته باشد. مزایای حاصل از رضایت شغلی کارکنان سازمان به تمام افراد جامعه و شهروندان یک کشور خواهد رسید و کارگر راضی، شادی و مسرت را از سازمان به خانه و جامعه منتقل خواهد ساخت.

مطالعاتی که در زمینه بررسی ارتباط میان رضایت شغلی با رفتار شهروندی سازمانی صورت گرفته است، حکایت از تاثیر و رابطه رضایت شغلی بر رفتار شهروندی سازمانی دارد. در این راستا، پین و ارگان در مطالعات خود بیان نمودند که میان رضایت شغلی افراد و رفتار شهروندی در آنها رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

افزایش یا کاهش رضایت شغلی به طور مستقیم تحت تاثیر افزایش یا کاهش رفتار شهروندی سازمانی قرار دارد.رضایت شغلی یک پیش بینی کننده در مورد رفتار شهروندی سازمانی بوده و تنها یک تاثیر نسبی بر تعیین ابعاد نوع دوستی و تواضع رفتار شهروندی سازمانی دارد. مطالعه پودساکوف بیان می کند که "رفتار رهبری بر زیردستان تاثیر می گذارد تا عملکردی فراتر از حداقل سطح مورد نیاز سازمان ایجاد کند."

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه