امروز سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

استاندارد ERC-20 چیست؟

در شبکه اتریوم،ERC مخفف “Ethereum Request for Comments” است. ERC اسناد تکنیکال مورد استفاده توسعه دهندگان قرارداد هوشمند در شبکه اتریوم است. آنها مجموعه ای از قوانین تعریف می کنند که برای پیاده سازی توکن ها در این شبکه ضروری است. این اسناد معمولا توسط توسعه دهندگان ایجاد و شامل اطلاعات مربوط به مشخصات پروتکل و توضیحات قرارداد می شوند. قبل از تبدیل شدن به یک استاندارد، یک ERC باید توسط جامعه و از طریق EIP تجدید نظر، پذیرفته و درباره آن نظر داده شود.

اما نکته این است که آن‌ها را نباید با پیشنهادات ارتقا اتریوم(EIPs) اشتباه گرفت. EIP مانندBIP های بیت کوین پیشنهاد می کند که خود پروتکل بهبود یابد. هدف ERC ایجاد قراردادهایی است که تعامل اپلیکیشن ها و قراردادها را با یکدیگر آسان می کند.

استاندارد ERC-20 فهرستی از قوانین برای ایجاد یک توکن است تا بتواند روی شبکه اتریوم فعالیت داشته باشد. توکن‌های شبکه ERC-20 به دلیل امکان استفاده در عملیات‌های جذب سرمایه یا ICO، بسیار کاربردی هستند. پروژه‌های مبتنی بر بلاک چین می‌توانند تا زمان ساخت بلاک چین اصلی خود، با ساخت و فروش توکن‌هایERC-20 سرمایه جذب کنند.

توکن ERC-20 چگونه کار می کند؟

توکن های ERC-20 دارایی های مبتنی بر بلاکچین هستند که با ارسال و دریافت در این شبکه، ارزش و کارایی پیدا می کنند.

تفاوت توکن ERC-20 و ارزهای دیجیتال دیگر، مانند بیتکوین این است که توکن‌های ERC-20 روی شبکه‌های بلاکچین دیگر اجرا می شوند. به طور مثال توکن های ERC-20 روی شبکه اتریوم ایجاد می شوند و همانجا نیز قابل استفاده هستند و بلاکچین مخصوصی مانند بلاکچین ERC-20‌ و به نام آن ها برایشان ایجاد نشده و وجود ندارد.

تفاوت دیگر توکن ERC-20 با بیت کوین، نیازمندی توکن ها برای نوشتن قطعه ای از کد برای ذخیره شدن در شبکه بلاک چین اتریوم است.

توکن های ERC-20 با استفاده از گس‌ اتریوم ارسال می شوند. به طور خلاصه گس به کارمزد قیمت گذاری برای انجام موفقیت آمیز معامله یا اجرای قرارداد در بستر بلاکچین اتریوم گفته می شود.

اتر Ether (ETH) برای سوخت رسانی به معاملات در شبکه اتریوم استفاده می شود و به تأمین هزینه های استخراج کمک می کند و بدون آن امکان ارسال توکن از طریق شبکه وجود ندارد.

اتر خود یک رمز ERC-20 نیست. اما یک نسخه از آن وجود دارد به نام “”Wrapped Ethereum (WETH) که یک نسخه سازگار با اتر ERC-20 است. این بدان معناست که برخی از برنامه های غیرمتمرکز (DApps) به دلایل فنی مانند انجام معاملات، WETH را بر ETH ترجیح می دهند و از آن استفاده می کنند.

توکن های ERC-20 با ارائه قوانین و استانداردهایی که همه توکن های اتریوم باید از آنها پیروی کنند، استانداردهای اساسی و پایه را ارائه می دهند. اتریوم در یک شبکه مالی غیرمتمرکز فعالیت می کند و اگرچه استفاده از استاندارد ERC-20 اجباری نیست، اما استفاده از آن هنگام کار در فضای شبکه اتریوم بسیار سودمند است.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه