امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

انجام معاملات در قراردادهای آتی و به‌ویژه در فیوچرز بایننس، یکی از شیوه‌های جذاب سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال است. دلیل این امر امکانات انجام معاملات با انعطاف بیشتر و با شیوه‌های مختلف است. هم‌چنین انجام معاملات اهرمی در بایننس می‌تواند سوددهی بیشتری را به همراه داشته باشد. از این رو بسیاری از افراد تمایل دارند تا در بایننس فیوچرز ثبت نام کرده و شروع به انجام معامله کنند.

اما این بسیار مهم است که فرد بتواند تحلیل درستی از شرایط و وضعیت پیش روی یک ارز داشته باشد. چرا که این نوع معاملات به همان اندازه که می‌توانند سودبخش‌تر باشند، ممکن است باعث تجربه‌ی ضرر بیشتری نیز شوند.

اما چگونه می‌توان تحلیل کرد و قیمت یک ارز را پیش‌بینی کرد؟

 

 

تحلیل احساسات، یکی از مفاهیم مهم در سرمایه گذاری

در بازارهای مالی 3 نوع تحلیل وجود دارد. این تحلیل‌ها عبارتند از:

·       تحلیل فاندامنتال

·       تحلیل تکنیکال

·       تحلیل احساسات

اغلب سرمایه‌گذاران و تریدرها تنها دو مورد اول را شینده و با آن‌ها آشنایی دارند. اما بد نیست بدانید که تحلیل احساسات نیز یکی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین انواع تحلیل‌ها در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری است.

اما ببینیم تحلیل احساسات چیست و دقیقاً به شکلی می‌تواند به ما کمک کند؟

تحلیل احساسات چیست و چه کاربردهایی دارد؟

تحلیل احساسات (Sentiment Analysis) کاربردهای بسیاری دارد. این تحلیل در حقیقت به معنی تشخیص احساسات گوناگون (مثبت،منفی و خنثی) در یک زمینه است. تشخیص این احساس در حوزه‌ی مورد نظر می‌تواند به ما در پیش‌بینی وضعیت آتی آن کمک کند. به همین دلیل استفاده از این تحلیل در معاملات اهرمی بایننس نیز بسیار مهم و حیاتی‌ست.

در بازارهای مالی احساسات هستند که مسیر بازار را مشخص می‌کنند. احساس مثبت می‌تواند نشان دهنده‌ی رشد قیمت یک ارز خاص باشد. هم‌چنین احساس منفی می‌تواند خبر از سقوط قیمت‌ها بدهد.

یکی از مسائلی که همه‌ی ما از تاثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال آگاهیم، اخبار و اطلاعاتی‌ست که توسط رسانه و در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند. چنین فضاسازی‌هایی به ایجاد احساسات مختلفی در سرمایه‌گذاران منجر می‌شوند. همین ایجاد موج منفی یا مثبت در خصوص یک ارز در ذهن سرمایه‌گذاران می‌تواند روند عرضه و تقاضا و در نهایت تغییر قیمت یک ارز را تعیین کند. این تغییر می‌تواند در راستای رشد کردن و پامپ شدن یک ارز باشد یا در جهت سقوط آن.

از این جهت می‌توان تحلیل احساسات را بخشی از تحلیل فاندامنتال دانست. چرا که به شکلی بنیادی در حال بررسی بازار، اخبار و واکنش خریداران و فروشندگان به این اخبار هستیم.

تحلیل احساسات چگونه انجام می‌شود؟

تحلیل احساسات به دو صورت انجام می‌گیرد. یکی از این روش‌ها به صورت دستی بوده و شامل جمع آوری اطلاعات نوشته شده، اخبار منتشر شده و با بررسی وضعیت کلی بازار و پارامترهای مختلف آن انجام می‌شود. روش دوم روش خودکار بوده و به کمک برنامه‌نویسی و بر پایه‌ی الگوریتم‌های خاصی انجام می‌شود. این الگوریتم‌ها بر اساس یادگیری ماشین طراحی شده و هر چه دانش توسعه‌دهندگان در این زمینه بیشتر باشد نتایج دقیق‌تری به‌دست خواهد آمد.

منابع اطلاعاتی در اختیار سیستم قرار گرفته و سیستم برخی واژه‌ها و عبارات را به عنوان سیگنال مثبت یا منفی قلمداد می‌کند. به کمک تکنیک‌های پردازش زبان‌های طبیعی، سیستم قادر است جمع‌بندی و خروجی کلی‌ای از وضعیت احساسات مردم نسبت به یک ارز در اختیار کاربر قرار دهد.

فرآیند کار به این صورت است که با استفاده از منابع مختلف، جملات و متونی جمع‌آوری می‌شوند که حول موضوع مربوطه مطرح شده‌اند. این جملات به کمک تکنیک یاد شده تفکیک و آنالیز می‌شوند. نتیجه‌ی آنالیز دسته‌بندی اطلاعات به سه دسته‌ی اصلی مثبت، منفی و خنثی است. به این ترتیب سیستم قادر به حدس زدن احساسات سرمایه‌گذاران و مردم نسبت به ارز یا دارایی‌ای خاص خواهد بود.

چنین برنامه‌هایی به کمک هوش مصنوعی فرآیند سرمایه‌گذاری را به سمت هوشمندتر شدن پیش می‌برند. در این برنامه‌ها عموماً از زبان‌های برنامه‌نویسی‌ای هم‌چون پایتون استفاده می‌شود. بدیهی‌ست که هر چه اطلاعات بیشتری در اختیار سیستم قرار بگیرد و تحلیل در بازه‌ی زمانی گسترده‌تری انجام شود، نتایج دقیق‌تری به دست خواهند آمد.

برای انجام دقیق‌تر عملیات، کلمات مختلف به عنوان عناصر مثبت، منفی و خنثی تعریف می‌شوند. برای مثال کلمات هم‌چون صعود، خرید، پامپ و... می‌توانند به عنوان عناصر مثبت شناخته شوند. در مقابل جملاتی که در آن‌ها عبارت‌های سقوط، فروش، دامپ، خروج و... دیده می‌شوند، در دسته‌بندی منفی قرار می‌گیرند. البته درصد خطایی نیز در این شرایط وجود دارد که امری کاملاً طبیعی‌ست.

 

 

آیا تحلیل احساسات در معاملات اهرمی در بایننس کمک کننده است؟

البته. این نوع تحلیل در انواع بازارهای مالی از جمله بازار ارزهای دیجیتال، سهام و بورس و... بسیار مفید و پرکاربرد است. تحلیل‌گران در بازارهای مالی برای جمع‌آوری داده‌هایشان که به صورت متن هستند از کلیدواژه های مرتبط با بازارشان استفاده می‌کنند. به همین دلیل تحلیل احساسات در هر بازاری، ساختار برنامه‌نویسی و فکری خاص خود را می‌طلبد.

ما در بازار ارزهای دیجیتال اصطلاحات و مفاهیم خاصی داریم که ممکن است در دیگر بازارها وجود نداشته باشند. از این رو برای راه‌اندازی بخش جمع‌آوری اطلاعات باید به این نکات توجه شود.

متون و داده‌ها از شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های خبری، سایت‌ها و... گردآوری می‌شوند. یکی از منابع اصلی اطلاعاتی در تحلیل احساسات ارز دیجیتال، توییتر است. به عنوان مثال با استفاده از زبان پایتون و با در دسترس بودن کتاب‌خانه‌های مربوط به توییتر می‌توان به راحتی توییت‌های دارای کلید واژه مشخص شده را گردآوری کرد. سرمایه‌گذاران کریپتوکارنسی معمولاً نظرات خود را در خصوص ارزهای مختلف با هم به اشتراک می‌گذارند.

سپس برای تشخیص نوع داده‌ها (مثبت، منفی یا خنثی بودن) از الگوریتم‌های یادگیری ماشین یا الگوریتمی معمولی حاوی فرهنگ لغت استفاده می‌کنند. در پایان با بررسی اطلاعات به‌دست آمده درباره روال آینده بازار تصمیم‌گیری می‌کنند.

در راه‌های پیشرفته‌تر امتیاز دهی به داده ها انجام می‌گیرد. این مسئله سبب می‌شود تحلیل‌گران بتوانند به یک الگوی جامع برسند.

انجام معاملات خودکار به کمک تحلیل احساسات

نکته‌ی بسیار جالب این‌جاست که تحلیل‌گران گاهی ربات‌های معامله‌گر و الگوریتم‌های تحلیل احساسات را به هم مرتبط می‌کنند. در حقیقت در کنار سیستم خودکار تحلیل احساسات و دریافت اطلاعات، ربات‌ها اطلاعات را دریافت کرده و در صورت مشاهده‌ی احساسات مثبت یا منفی به سرعت سفارش خرید یا فروش را در بازار ثبت کنند.

به دلیل وجود روش‌هایی هم‌چون موارد بالا در معاملات، اتفاقات جالبی نیز در این مارکت مشاهده شده‌اند. یکی از این اتفاقات به 1 آوریل 2019 که روز دروغ آوریل نام داشت مربوط می‌شود. در این روز رسانه‌ها خبرهای کذب پخش می‌کنند.  قیمت بیت کوین در روز مورد نظر بیش از 30 درصد افزایش داشت. بسیاری از تحلیل گران اعتقاد داشتند که خبر تایید ETF بیت‌کوین که توسط نشریه فایننس مگنتز (Finance Magnates) نشر شد یکی از علت‌های اصلی برای این صعود شدید بود. چرا که ربات‌های معامله‌گر برحسب این ادعا و با توجه به تحلیل احساسات اقدام به خرید گسترده کرده و قیمت را افزایش دادند.

 

 

جمع بندی

برای تعیین روند آینده قیمت‌ها در بازار مالی 3 نوع تحلیل فاندامنتال، تکنیکال و احساسات وجود دارد که تحلیل احساسات در حوزه های متعددی کابرد دارد.

این تحلیل اکثرا با استفاده از برنامه‌نویسی و یادگیری ماشین انجام می‌شود تحلیل‌گر داده‌های زیادی را از شبکه‌های اجتماعی گردآوری کرده و آنها را به مثبت، منفی یا خنثی بودن طبقه‌بندی می‌کند. به این ترتیب می‌تواند برای اقدامات آینده خود تصمیم بگیرد.

اگر قصد انجام معاملات اهرمی در بایننس را دارید حتماً باید بتوانید از تحلیل‌های مختلف و کاربردی استفاده کنید. استفاده از انواع تحلیل‌ها برای داشتن معاملاتی امن و پربازده در فیوچرز بایننس بسیاری پر اهمیت است.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه