امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

عده‌ای در طی این سال‌ها موفق بوده‌اند و خیلی از افراد سرمایه‌های کلان خود را در این بازار به علت ندانستن تفاوت معاملات اسپات و مارجین از دست داده‌اند. اما نمی‌توان نسخه کلی برای همه پیچید. چون زمان ورود و خروج به بازار ارز دیجیتال در موفقیت یا شکست بسیار تاثیرگذار است.

یکی از ارزهای دیجیتالی که این روزها توجه سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کرده است، لایت کوین نام دارد. لایت کوین با عبارت لاتین LiteCoin و با نام اختصاری LTC در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود.

در ادامه این مطلب قصد داریم تا در کنار معرفی جامع و کامل لایت کوین (LiteCoin)، اطلاعات لازم را در رابطه با بهترین ****** سیگنال ارز دیجیتال ارائه دهیم.

لایت کوین چیست؟

در واقع از لایت کوین به عنوان شبکه پرداخت متن بازی یاد خواهد شد که مبتنی بر بلاکچین است. این ارز در زمره ارزهای همتا به همتا قرار می‌گیرد و به خاطر فراهم کردن امکان پرداخت در سراسر جهان با کمترین زمان و هزینه، مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.

امنیت شبکه لایت کوین از دو طریق تضمین می‌شود:

· رمزنگاری کردن

· روند اثبات کار

چیزی که باعث شده است در حال حاضر لایت کوین نسبت به بیت کوین ارجحیت داشته باشد، 4 برابر بودن سرعت تراکنش‌های لایت کوین در مقایسه با بیت کوین است. اما اگر بخواهیم از شباهت میان این دو پرده برداریم، باید به محدود بودن مقادیر هر دو اشاره کنیم.

تاریخچه لایت کوین

شبکه لایت کوین در سال 2011 توسط شخصی به نام چارلی لی معرفی شد. این فرد چینی تبار در گذشته کارمند گوگل و کوین بیس بوده است. او توانست با تلاش‌های بی‌وقفه شبانه‌روزی، تغییرات اساسی در پروتکل‌های بیت کوین به وجود آورد و در ادامه، لایت کوین را به بازار ارز دیجیتال معرفی کند.

ویژگی‌های اساسی لایت کوین

در بهترین ****** سیگنال ارز دیجیتال، صحبت از افزایش روزبه‌روزی لایت کوین است. دلیل این که سرمایه‌گذاران بیشتر به سمت این ارز دیجیتال کشیده می‌شوند، چیزی جز ویژگی‌های اساسی آن نیست. در ادامه، بعضی از اساسی‌ترین ویژگی‌های لایت کوین که منحصر به خود آن است، معرفی کرده‌ایم:

الگوریتم کاربردی

لایت کوین بر مبنای الگوریتم اثبات کار ساخته شده است. الگوریتمی که توسط این شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد، Skrypt نام دارد. درباره ویژگی‌های این الگوریتم می‌توان گفت که:

· از لحاظ محاسباتی فشرده است.

· از حافظه بیشتری استفاده می‌کند.

معامله با سرعت بالا

اگر تراکنش‌هایی با لایت کوین انجام داده باشید، متوجه می‌شوید که تنها بعد از گذشت 2 دقیقه و نیم تراکنش‌ها تایید می‌شوند. بنابراین در مقایسه با ارزهای دیجیتال دیگر از جمله بیت کوین، سرعت معامله با لایت کوین بیشتر است و بنابراین می‌توان معاملات بیشتری را به سرانجام رساند. اما زمان انجام این معاملات حواستان به تفاوت معاملات اسپات و مارجین باشد.

عرضه حداکثری

در بازار ارزهای دیجیتال، بعضی عرضه کاملا محدودی دارند. لایت کوین در حال حاضر با داشتن 84 میلیون سکه، شامل آن دسته از ارزهای دیجیتالی به حساب می‌آید که عرضه حداکثر خواهند داشت.

سرمایه بازار

در بازار ارزهای دیجیتال، تنها بیت کوین بیشترین میزان سرمایه بازار را از آن خود کرده است. شاید سرمایه بازار لایت کوین در مقایسه با بیت کوین ناچیز باشد، اما با این وجود در فهرست 5 ارز دیجیتالی قرار می‌گیرد که مقدار زیادی از سرمایه بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

البته ناگفته نماند که مقدار سرمایه بازار هر کدام از ارزهای دیجیتال با توجه به دو چیز نوسان پیدا می‌کند:

· قیمتی که ارز دیجیتال مورد نظر دارد.

· تعداد سکه‌هایی از ارز دیجیتال مورد نظر که در بازار گردش پیدا کرده است.

ارائه پاداش

در شبکه لایت کوین هر ماینری که بتواند محاسبات را به بهترین نحو انجام دهد و یک بلاک جدید به وجود آورد، مشمول پاداش از طرف شبکه لایت کوین خواهد شد. این پاداش به ازای هر بلاک، 25 لایت کوین در نظر گرفته شده است.

معامله با هزینه کم

کم بودن هزینه‌های معامله و انجام تراکنش‌ها در لایت کوین، به دلیل وجود الگوریتم Skrypt به مراتب کمتر از هزینه معاملات در شبکه‌های دیگر است.

چگونگی خرید لایت کوین

راه و روش‌های گوناگونی به منظور خرید لایت کوین پیش روی سرمایه‌گذاران قرار گرفته است که آن‌ها باید مطابق با موقعیت جغرافیایی، شرایط موجود، پول رایج و سایر موارد برای تهیه آن اقدام کنند. در زیر به رایج‌ترین، امن‌ترین و آسان‌ترین روش‌های خرید اشاره کرده‌ایم:

به صرافی بایننس بروید

بایننس یک صرافی چینی مطرح در بازار ارز دیجیتال است که تمامی رمز ارزها در آن برای خرید و فروش موجود خواهد بود.

از آن جایی که صرافی‌های بین‌المللی گوناگون به خاطر تحریم‌ها امکان خرید لایت کوین را به سرمایه‌گذاران ایرانی نمی‌دهند، بایننس می‌تواند انتخاب خوب و هوشمندانه‌ای باشد.

تنها کافی است که در بایننس اقدام به شارژ بیت کوین یا رمز ارزهایی از این قبیل کنید و نهایتا لایت کوین بخرید. در نظر داشته باشید که شاید بایننس مانند یک کیف پول امن حافظ ارزهای شما خواهد بود، اما به خاطر آسودگی خاطر بیشتر توصیه می‌شود بلافاصله بعد از خرید، لایت کوین را به کیف پول خود منتقل کنید.

با ریال خرید کنید

اگر قصد دارید با پول رایج ایران ارز دیجیتال لایت کوین را خریداری کنید، باید به سراغ سایت‌های ایرانی بروید. اما لازم است بدانید که اکثر سایت‌های ایرانی، ارزهای دیجیتال مطرحی مانند بیت کوین و اتریوم را برای فروش دارند و اگر لایت کوین در سبد فروش آن‌ها اضافه شده باشد، اکثرا موجودی آن صفر است.

با دلار خرید کنید

متداول‌ترین روش در جهان، خرید مستقیم ارزهای دیجیتال به کمک دلار است. اما متاسفانه این امکان برای کاربران ایرانی تبار وجود ندارد. چون برای این روش نیاز به ویزا کارت یا مستر کارت خواهد بود. البته ایرانیان می‌توانند از راه غیرمستقیم با دلار ارز لایت کوین را خریداری کنند، اما آن قدر هزینه‌های تمام‌شده افزایش پیدا خواهد کرد که اصلا مقرون به صرفه نخواهد بود.

اما کاربران خارج از ایران توسط سایت‌های زیر می‌توانند خرید مستقیم لایت کوین را با دلار انجام دهند:

· Coinbase

· Kraken

· Bitstamp

کیف پول‌های لایت کوین

تامین امنیت سرمایه و ارزهای لایت کوینی که خریداری کرده‌اید، بر عهده خود شما است. بنابراین باید یک کیف پول امن، معتبر و عالی برای نگهداری و محافظت از ارزها تهیه کنید. در سال جاری (2021)، یک سری کیف پول‌ها به عنوان بهترین‌ها معرفی شده‌اند که در زیر به آن‌هایی اشاره کرده‌ایم که از لایت کوین پشتیبانی می‌کنند:

کیف پول‌های سخت‌افزاری

این کیف پول‌ها ظاهری شبیه به فلش مموری دارند که بهترین آن‌ها عبارت است از:

· Trezor

· Ledger Nano X

· Ledger Nano S

کیف پول‌های نرم‌افزاری

این کیف پول‌ها روی گوشی‌های اندرویدی و آی‌اواس نصب می‌شوند:

· Trust wallet

· Exodus

· Atomic

· Litewallet

· Electrum-LTC

کیف پول‌های کاغذی

این کیف پول‌ها مناسب افرادی که به تازگی در بازار ارز دیجیتال وارد شده‌اند نخواهد بود. بهترین کیف پول کاغذی که لایت کوین را پشتیبانی می‌کند، LiteAddress است. شما با مراجعه به سایت رسمی آن، می‌توانید به‌صورت آفلاین کیف پول خود را ایجاد کلیدهای خصوصی را مستقیما اخذ کنید.

قیمت لایت کوین تا به امروز

قیمت لایت کوین در بازار از زمانی که معرفی شد تا ماه آپریل سال 2017، نوسان چندانی نداشت. اما ناگهان در تاریخ 1 می سیر صعودی پیدا کرد و 18 دسامبر با قیمت حدودی 310 دلار به اوج خود رسید. اما این افزایش قیمت طولی نکشید و بارها دستخوش نوساناتی شد.

آخرین افزایش قیمت قابل توجه این ارز دیجیتال به تاریخ 3 می 2021 بر می‌گردد. اما باید بدانید که طی دو ماه گذشته دوباره افت شدیدی پیدا کرده است و در تاریخ امروز با قیمت 139.91 دلار خرید و فروش خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به بهترین ****** سیگنال ارز دیجیتال امید فدوی مراجعه کنید و اطلاعات تکمیلی راجع به تفاوت معاملات اسپات و مارجین را به دست آورید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه