امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

ارزهای دیجیتال باثباتی که تاکنون ایجاد شده‌اند را می‌توان در دو دسته‌بندی بزرگ قرار دارد، آنهایی که پشتوانه دارند و بدون پشتوانه‌ها.

ارزهای دیجیتال باثبات باپشتوانه

شرکت‌های ارزهای دیجیتال باثبات باپشتوانه، ارزهای دیجیتالی ایجاد می‌کنند که در واقعیت، یک دارایی با ارزش مانند دلار، طلا و.. پشتوانه آن‌هاست.

در واقع حجم توکن‌هایی از ارز دیجیتال باثبات که این شرکت‌ها تولید می‌کنند باید مطابق با سرمایه واقعی‌ای باشد که آنها در نزد خود به عنوان تضمین یا پشتوانه آن ارز نگهداری می‌کنند. یکی از ارزهای دیجیتال باثباتی که بر این اساس ایجاد شده و محبوبیت زیادی نیز دارد، تتر (USDT) است.

بنابراین، انتظار می‌رود شرکت تتر به ازای هر یک واحد تتری که ایجاد می‌کند، یک واحد دلار آمریکا را به عنوان پشتوانه آن، نزد خود نگه دارد و بر این اساس این شرکت تنها زمانی می‌تواند توکن‌های جدیدی از تتر ایجاد کند که معادل دلاری آن را به صورت فیزیکی نزد خود ذخیره و نگهداری کند.

برخی از این ارزهای دیجیتال باپشتوانه به‌جای اینکه با پشتوانه یک دارایی با ارزش فیزیکی مثل دلار یا طلا ایجاد شوند، با پشتوانه یک ارز دیجیتال دیگر ایجاد می‌شوند. از این ارزها، اغلب با عنوان ارزهای باثبات با پشتوانه ارزهای دیجیتال نام برده می‌شود.

از سوی دیگر، ارزهای دیجیتال باثبات بدون پشتوانه وجود دارند که از یک الگوریتم ریاضی برای کنترل عرضه توکن‌های خود استفاده می‌کنند که بتواند قیمت توکن‌ها را در یک قیمت ثابت از پیش تعیین شده نگه دارند.

در بیشتر موارد، هدف این ارزهای دیجیتال باثبات بدون پشتوانه این است که با استفاده از یک الگوریتم و بدون نیاز به وجود یک پشتوانه با ارزش، قیمتشان در نزدیکی 1 دلار آمریکا نگه‌ داشته شود.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه