امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

نقش ریسک در خرید آنلاین، یک نقش اساسی است، زیرا بر رفتار خرید مصرف کنندگان تاثیر می گذارد. رفتارهای خرید مصرف کنندگان به شدت توسط ریسک درک شده قابل توجیه می باشند. اگر مصرف کنندگان با یک ریسک بالا مواجه شوند، دیگر خرید آنلاین نخواهد کرد. مفهوم ریسک درک شده، در چارچوب رفتارهای مصرف کنندگان ارائه شده کنونی بر اساس این مفهوم است که همه فعالیت های خرید، شامل ریسک هستند. ریسک درک شده به این شکل تعریف شده است: «ماهیت و میزان عدم اطمینان یا عواقب تجربه شده توسط مصرف کنندگان در تصمیم گیری در مورد انجام یک خرید خاص». احساس عدم اطمینان هنگامی به وجود می آید که مصرف کننده مطمئن نیست که آیا نیت وی برای خرید یک کالا می تواند اهداف وی از آن خرید را محقق کند یا خیر. در تجارت های الکترونیکی، به دلیل ناشناس بودن طرف آنلاین و فاصله مکانی مصرف کنندگان با طرف آنلاین احساس عدم اطمینان و ریسک درک شده کاملا مشهود می باشند.

در حوزه فرایند خرید آنلاین، چندین نوع از ریسک های درک شده توسط وجود دارد. قسمت اعظمی از ریسک درک شده را می توان با استفاده از پنج بعد درک کرد:

بعد ریسک مالی،
بعد ریسک اجتماعی،
بعد ریسک از دست دادن زمان،
بعد ریسک عملکرد،
بعدریسک فیزیکی.

امروزه این واقعیت که فروشگاه های اینترنتی می توانند با هزینه های کم و توسط هرشخصی راه اندازی شوند، بر عدم اطمینان در مورد آنها می افزاید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه