امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

حجم کار فعالیتی است که باید توسط کارگر با استفاده از تحلیل تکنیکال موقعیت ها یا سایر تکنیک های مدیریتی در یک دوره زمانی معین تکمیل شود تا اطلاعاتی در مورد کارایی و اثربخشی کار به دست آورد.در واقع حجم کار فرآیندی است برای تجزیه و تحلیل زمان صرف شده توسط یک فرد یا گروه برای تکمیل وظایف کاری.

شاخص های حجم کاری شامل ساعات کار، سابقه کار و نوع کار است.

حجم کار زیاد ممکن است به ایجاد خستگی، بیماری و سایر مسائلی که می تواند منجر به کاهش عملکرد شود.حجم کاری زیاد به تناسب با شکاف بین خواسته های کار و ظرفیت های افراد مربوط می شود. حجم کار شامل سه جزء مرتبط است: بار ورودی، تلاش کارکنان، و عملکرد کارکنان؛ بار ورودی از عوامل خارجی مانند مدت زمان کار و حجم کار تشکیل شده است، در حالی که تلاش کارکنان منعکس کننده واکنش داخلی افراد به بار ورودی است، مانند اهداف داخلی، انگیزه و معیارهای وظیفه اتخاذ شده.

حجم کاری بیش از حد در محل کار خسارت سنگینی بر کارکنان وارد می کند. اثرات منفی می تواند شامل استرس ناتوان کننده، اختلالات خلقی و بیماری باشد. کنترل اندک بر حجم کاری زیاد می تواند منجر به فرسودگی شغلی شود. بنابراین کارفرمایان،کارکنان با استعداد خود را از دست می دهند. حجم کاری بیش از حد با ساعات طولانی در صدر فهرست عوامل استرس زا و ترک شغل قرار دارد. استرس در محل کار منجر به مشکلات دیگری مانند محیط کاری پرتنش، رقابت بین همکاران می شود.از طرفی حجم کاری و استرس شغلی منجر به فرسودگی شغلی می شود که سازمان بهداشت جهانی آن را نوعی استرس مزمن کاری توصیف می کند که اثربخشی و کارایی را کاهش می دهد.

50 درصد از کارگران شغل خود را به دلیل حجم کاری بالا و فرسودگی شغلی ترک می کنند. حجم کار سنگین منجر به فرسودگی شغلی می شود زیرا کارمندان کنترل کمی بر کار خود دارند. آنها از نظر ذهنی از همکاران جدا می شوند و به طور فزاینده ای نسبت به شرایط خود نگرش منفی پیدا می کنند. بدبینی همراه با ساعات طولانی لذت کار را از بین می برد و خستگی را افزایش می دهد و موجب ترک شغل و جابه جایی کارکنان می شود.بنابراین حجم کاری کارکنان یک عامل تعیین کننده مهم در بهره وری و قصد جابه جایی و ترک شغل آنها است.

از طرفی اگر حجم کاری آنها کمتر از حجم کاری استاندارد باشد، تنبلی را برانگیخته و فرصتی را برای آنها فراهم می کند که بیکار بمانند و در فعالیت های غیرمولد مانند سیاست های گروهی، با آنها دست بزنند. از سوی دیگر، اگر حجم کار بالاتر از حجم کاری استاندارد باشد، این تمایل وجود دارد که کارمند تحت فشار قرار گیرد. این منجر به مخاطراتی مانند فرسودگی شغلی و خرابی های بعدی و همچنین احساسات بد و نارضایتی می شود و متعاقبا باعث می شود که آن ها کار خود را برای کارهای دیگر در صورت وجود ترک کنند.دو شاخص عملکرد در سازمان های معاصر بهره وری کارکنان و ترک شغل است.

اهمیت این شاخص ها بر انواع بخش ها در دنیای کسب وکار کنونی تاثیر می گذارد، زیرا آنها به طور مستقیم با رشد کارکنان و سازمان ها نیز مرتبط هستند. از جمله، حجم کاری کارکنان به شدت وظایف شغلی اشاره دارد. بطور کلی و جمع بندی شده حجم کاری کارکنان نیز به عنوان رابطه درک شده بین میزان توانایی پردازش ذهنی یا منابع مورد نیاز برای تکمیل یک کار تعریف می شود.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه