امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

منشأ این اختلافات را باید در ساختارهاى اجتماعى و اقتصادى و نابسامانى هاى حاصل از آنها جستجو کرد که در صورت وجود یک بستر مکانى و زمانى مساعد، زمینه بروز جرم و تکرار آن را فراهم مى کند و به مرور زمان یک محیط جغرافیایى را به یک کانون جرم خیز تبدیل مى کند. مجرمان در انتخاب مکان بسیار سنجیده و منطقى عمل مى کنند و مکانهایى را براى اعمال مجرمانه خود برمى گزینند که امنیت بیشترى براى ارتکاب بزه داشته باشند. از این رو ویژگیها و ساختار محیط به ویژه محیطهاى شهرى در بروز جرایم مختلف تأثیر بسزایى دارند و تغییر در این ساختار مکانى و شرایط محیطى منجر به تغییر در الگوهاى رفتارى مجرمان خواهد شد. بنابراین سه عامل مکان، زمان و انسان در شکل گیرى اعمال مجرمانه نقش اساسى دارند، به گونه اى که تفاوت در مکان، زمان و خصوصیات رفتارى موجب مى شود تا نوع و میزان بزهکارى در محدوده شهر، الگوهاى فضایى و زمانى متفاوتى به خود بگیرد. بررسى مشخصات کالبدى، خصوصیات اجتماعى، اقتصادى و فرهنگى ساکنان، نوع کاربرى اراضى و کارکردهاى اصلى این مکانها و سعى در ایجاد تغییرات بنیادى در عوامل به وجود آورنده و تسهیل- کننده فرصت هاى جرم و طراحى فضاهاى کالبدى مقاوم در برابر ناهنجارى بیش از پیش اهمیت یافته تا بدین وسیله امکان کنترل، پیشگیرى و کاهش نرخ ناهنجاریهاى شهرى فراهم آید. در واقع مى توان گفت برخى مشخصات کالبدى و اجتماعى در وقوع جرم مؤثر است. با تغییر ساختار فضا، اعم از نحوه نور پردازى معابر، وجود مراکز تفریحى و گذران اوقات فراغت، طراحى مناسب ساختمانها و شهرسازى با برنامه، طراحى و مهندسى مناسب محیط و منظر، همچنین حضور و نظارت پلیس و به کارگیرى تجهیزات، ابزار و فناورى هاى نوین نظارتى در مقاطع زمانى خاصى بر یک مکان ویژه، مى توان از وقوع بزهکارى پیشگیرى کرد. نکته مهم دیگر اینکه امروزه برخورد صرف قضایى و انتظامى با پدیده جرم و مجرم چندان جایگاهى ندارد. این در حالى است که صاحبنظران راهکارهاى خانواده گرا، جامعه گرا، بالینى و مسئله گرا را مبتنى بر شناسایى علل و عوامل ارتکاب جرم در بعد مسایل اجتماعى و محیطى مطرح مى کنند. هوش مصنوعی برای کشف جرم

زیرساخت های هر شهر باهوش تر   می شوند زیرا حکومت هادر تلاشند تا کشور های خود را با سرعتی بزرگ رشد کنند. زیرساخت های هوشمندتر و متصل کشورها اطلاعاتی را در زمان واقعی در اختیار مقامات دولتی قرار می دهد. با کمک هوش مصنوعی، اطلاعات در زمان واقعی می توانند به محض وقوع، به شناسایی جرایم کمک کنند.

تشخیص آتش سوزی

پلیس می تواند به مکانی برسد که در آن تیراندازی صورت گیرد بدون اینکه کسی آنها را صدا کند یا هیچ مأموری شاهد این اسلحه باشد. چگونه می توان انجام داده شود؟ پاسخ با کمک فناوری هوش مصنوعی است. به عنوان مثال، سنسورها را می توان در زیرساخت های شهر نصب کرد. این سنسورها به یک برنامه مبتنی بر ابر متصل خواهند شد که می تواند با اطمینان و مکان یابی اسلحه را با دقت شناسایی و شناسایی کند. هر سنسور زمان و صدای تیراندازی را ضبط می کند. این داده از سنسورهای متعدد می تواند به پیدا کردن این حادثه کمک کند. سنسورها همچنین می توانند به تعیین موقعیت تیرانداز کمک کنند. اطلاعات کلی سپس با محل دقیق آتش سوزی به ستاد پلیس ارسال می شود. اطلاعات به عنوان هشدار ارسال شده بر روی صفحه رایانه یا تلفن هوشمند ارسال می شود. مشخص شده است که تنها 12٪ از وقایع مربوط به اسلحه به پلیس گزارش می شود. در چنین شرایطی، استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای تشخیص آتش سوزی و ارسال هشدار در مورد آنها به پلیس، به آنها کمک می کند تا در یک حادثه مسلحانه به طور مؤثر پاسخ دهند.

کشف سرنخ در صحنه جنایت

حل موارد پیچیده قتل نیاز به یک تحقیق سختگیرانه دارد. اما اگر یک ماشین بتواند سرنخ های حیاتی را از صحنه جرم به شما کمک کند، چه می شود. وقتی مأموران پلیس از صحنه جرم بازدید می کنند، از محلی که جنایت در آنجا رخ داده است عکس می گیرند. از این عکسها برای پیدا کردن سرنخ ها و شواهدی استفاده می شود که می تواند در باز کردن پیوند جدیدی از جرم کمک کند. سیستمهای دارای قابلیت هوش مصنوعی می توانند به شناسایی سرنخ های عکس پلیس کمک کنند. به عنوان مثال، یک اسباب بازی یا سلاح از صحنه جنایت که در عکس ضبط شده است، می توانید در بانک اطلاعاتی پلیس جستجو کنید تا دریابید که در همان قتل های قبلی از همان اسباب بازی یا اسلحه استفاده شده است. این ممکن است به طور قطعی مقصر جرم قبلی را به جرم فعلی پیوند ندهد، اما یک خط تحقیق به ارزش بررسی خواهد داشت.

کشف بمب

بمب ها از جمله خطرناک ترین سلاح ها هستند که توسط جنایتکاران و تروریست ها به کار می رود. یک بمب منفرد می تواند باعث مرگ صدها نفر شود. روبات ها به طور بالقوه می توانند نیتروگلیسیرین، پودر آلومینیوم، تترانیترات، سنسورهای مادون قرمز غیرفعال و سایر مؤلفه هایی را که برای ایجاد بمب استفاده می شوند، شناسایی کنند. با قابلیت شناسایی اجزای بمب، روبات های دارای قابلیت AI قادرند بمب ها را به راحتی ردیابی کنند بدون اینکه جان جان پرسنل امنیتی را برای ردیابی آنها در معرض خطر قرار دهند.

هوش مصنوعی برای پیشگیری از جرم

جرم تصادفی نیست؛ این مجموعه ای از الگوهای است. و هوش مصنوعی می تواند الگوهای را به طور دقیق بخواند. استفاده از فناوری هوش مصنوعی می تواند به نظارت بر محتوا کمک کند. نظارت بر محتوا می تواند در پیش بینی کمک کند. و پیش بینی جنایات درنهایت به جلوگیری از آنها کمک خواهد کرد. هوش مصنوعی می تواند به ردیابی ردپاهای دیجیتالی شخص کمک کند و هرگونه فعالیت غیرمعمول را تشخیص دهد. هدف اجرای قانون نباید جلب مجرمان باشد بلکه باید در وهله اول جلوگیری از وقوع جرم باشد. بیایید بررسی کنیم که چگونه می توان با کمک هوش مصنوعی مانع از وقوع جرایم شد.

پیش بینی نقاط جرم

تصور کنید یک سارق که به دزدی بعدی خود می آید برای یافتن پلیس که منتظر او است. بله، می توان آن را با استفاده از فناوری هوش مصنوعی انجام داد. یک سیستم هوش مصنوعی به همراه داده های بزرگ می تواند در تشخیص نقاط جرم کمک کند. انواع جرم تمایل به فضای و زمان دارند و داده های مربوط به جرم مانند نوع جرم، محل وقوع جرم و سلاح های جنایی می توانند به پیش بینی نقاط بعدی جرم کمک کنند. به عنوان مثال، بثورات سرقت در یک منطقه می تواند به پیش بینی وقوع حوادث مشابه در مناطق اطراف در آینده کمک کند. سیستم های هوش مصنوعی به این ترتیب می توانند به افسران پلیس کمک کنند تا مکان هایی را که باید در مورد گشت و گذار بیشتر در نظر بگیرند، به مکان های خود بدست آورند.

پیش بینی اینکه چه کسی مرتکب جرم شود

بارها مجرمان در رابطه با جرم از طریق اینترنت ارتباط برقرار می کنند. هوش مصنوعی می تواند به نظارت بر محتوای منتقل شده در اینترنت کمک کند. الگوریتم ها می توانند کلمات غیرمعمول مربوط به جنایتی را که از طریق اینترنت ارسال می شود، تشخیص دهند. سیستم های هوش مصنوعی می توانند اطلاعات مربوط به هرگونه فعالیت غیرمعمول یا ارتباط بین مجرمان را به ادارات مربوطه اجرای قانون ارسال کنند، که این امر می تواند به شناسایی افرادی که قصد ارتکاب جرم را دارند یاری برساند. همچنین تشخیص چهره درنهایت می تواند در پیش بینی شخصی که مرتکب جرم شود کمک کند. با تشخیص و پیگیری صورت، تغییرات رفتاری می توانند به سیستم های هوش مصنوعی کمک کنند تا اقدامات آینده فرد را پیش بینی کنند.

تصمیم گیری برای آزادی پیش از موعد

بعد از اتهام جرم و جنایتی، بیشتر مظنونین تا زمان محاکمه در زندان آزاد می شوند. در سیستم سنتی، قضات باید در عرض چند دقیقه تصمیم بگیرند که آیا فرد خطر  یا تهدیدی جدی برای جامعه است یا اینکه فرد در صورت رهایی یا عدم آزادی فرد به یک شاهد آسیب می رساند. سیستم سنتی یک سیستم ناقص است که در معرض تعصب است، زیرا قضات تمایل دارند با توجه به دیدگاه خود نسبت به جرم، احکام مختلفی صادر کنند. هوش مصنوعی می تواند سیستم فعلی را بهبود بخشد و در تصمیم گیری برای آزادی فرد کمک کند. الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند بسیاری از عوامل خطر را قبل از تخلیه یک متهم در نظر بگیرند. برخی از عوامل خطر که می توان در نظر گرفت هرگونه اتهام معلق در زمان وقوع جرم، محکومیت های خشونت آمیز قبلی، عدم حضور قبلی در جلسات دادگاه و احکام قبلی تا حبس است. بر اساس بسیاری از این عوامل، سیستم های هوش مصنوعی می توانند به طور دقیق تعیین کنند که آیا یک فرد باید آزادی پیش از موعد را دریافت کند یا نه.

استفاده از هوش مصنوعی در پیشگیری و کشف جرم این امکان را به شرکت و مدیران شهری می دهد تا با دقت جرم را کاهش دهند. در حالی که میزان جرم و جنایت برای ده ها سال در حال کاهش است، هزینه های عمومی برای اجرای قانون در حال افزایش است.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه