امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

نظام آموزشی هر کشور توسط معلمان آن کشور شکل می گیرد و هرچقدر سطح دانش و توانایی این معلمان بالاتر باشد آن نظام موفق تر و پویا تر است. معلم کارگزار اصلی تعلیم وتربیت و روح نظام آموزشی است وبا کوشش خردمندانه اوست که اهداف متعالی نظام آموزشی کشور تحقق می یابد وآنچه کودکان،نوجوانان و جوانان در مدرسه کسب می کنند متاثر از خصوصیات،کیفیت،شایستگیهای علمی،فرهنگی،دینی،تربیتی،اجتماعی،اخلاقی ومعنوی معلمان است.

معلم در دگرگونی نظام به اندازه کل عوامل نظام نقش دارد واثرگذار است وسطح دانش،توانایی و کیفیت علمی هر کشور از سطح دانش،توانایی وکیفیت معلمان آن کشور بالاتر نیست. بااین همه پیشرفت ها و تحولات علمی جهان،د ردنیای ارتباطات و فن آوری اطلاعات،هنوز هیچ چیز نمی تواند جای معلم را بگیرد و هر تغییر و تحولی در کیفیت آموزشی و هر تلاشی در تغییر بنیادی نظام،بدون تحول در نظام تربیت معلم امکان پذیر نیست و این در دنیای امروز به اثبات رسیده است.

امروزه سرمایه گذاری در تربیت معلم در تمام کشور های پیشرفته جهان نوعی سرمایه گذاری عمرانی برای توسعه پایدار در تمام ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی و سیاسی است.

علت توقف، تعلیق یا شکست طرح های تغییر بنیادی نظام آموزشی ایران که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی توسط گروهی از متخصصان تعلیم وتربیت و دلسوزان نظام تربیتی کشور درآغاز تدوین متوقف شد یا در نیمه راه از تکاپو بازماند، بی توجهی به نقش محوری و تعیین کننده معلم در تحقق اهداف آن بود. زیرا معلم نقطه آغاز هر تحول آموزشی است (زیبا ترین اصلاح و بازسازی نظام آموزش و پرورش هر کشور،در صورتی که معلم به تعداد کافی و با کیفیت مطلوب موجود نباشد،با شکست حتمی روبرواست).

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه