امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

بیماری پارکینسون نوعی بیماری عصبی می باشد که معمولا در سنین بالا و در برخی موارد در جوانی ایجاد می شود.و این بیماری در اثر اختلالات عصبی بوجود می آید و مشخصه اصلی آن کاهش کنترل ماهیچه ها لرزش دست، حساس بودن به دما، مشکل گوارشی، سفت شدن عضلات بدن، تعرق بیش از حد و سفتی بدن می شود که علائم اصلی آن ایجاد لرزش دست فرد بوده که از انجام کارهای روزمره و همیشگی خود باز می ماند، می توان گفت در بیماری پارکینسون شایع ترین و رایج ترین بیماری بین افراد مسن بعد از آلزایمر است که در افراد بالای 50 سال رخ می دهد البته این بیماری افراد جوان تری مانند سن بالای 30 سال را نیز درگیر می کند در این مقاله در سایت موسسه پرستاری پزشکی مهرگان نو قصد داریم به آموزش بیماری پارکینسون و عاقبت بیماری پارکینسون بپردازیم با ما همراه باشید.

علائم بیماری پارکینسون

  • کند شدن حرکات

  • بوجود آمدن لرزش در دست و پا در حالت استراحت

  • از بین رفتن تعادل بدن

  • سفت شدن ماهیچه ها و خشک شدن دست و پا

  • اختلال در حرف زدن

  • تغییر در صدای فرد 

  • از بین رفتن حالت طبیعی صورت فرد 

  • اختلال در هنگام جویدن و بلعیدن غذا 

  • آبریزش دهان 

  • افسردی

  • عصبانیت زیاد 

  • ایجاد مشکل در حافظه کوتاه مدت 

پرستاری از بیماران پارکینسون در منزل

پرستار پارکینسون یک متخصص است که مهارت های بسیاری در زمینه کنترل بیماری و عوارض داروها و تنظیم آن جهت کنترل علائم و دیگر امور مربوط به بیماری دارد.

بیماری پارکینسون در صورت پیشرفت می تواند وضعیت افراد را آسیب پذیرتر کند در نتیجه خدمات پرستاری به خصوص پرستار بیمار در منزل خدمتی مقرون به صرفه و بیمار محور است و تمامی بخش های مراقبت از فرد بیمار را که نشانه کارآزمودگی نقش پرستار می باشد را تداعی می کند.

پرستار یا مراقب افراد مبتلا به پارکینسون باید برخی روزها در انجام کارهای روزانه به او کمک کند و بقیه روزها فقط به او زمان بدهد که کارهایش را خودش انجام دهد.

بیماری پارکینسون نوعی بیماری عصبی می باشد که موجب لرزش دست، حساس بودن به دما، مشکل گوارشی، سفت شدن عضلات بدن، تعرق بیش از حد و سفتی بدن می شود که علائم اصلی آن ایجاد لرزش دست فرد بوده که از انجام کارهای روزمره و همیشگی خود باز می ماند، می توان گفت در بیماری پارکینسون شایع ترین و رایج ترین بیماری بین افراد مسن بعد از آلزایمر است که در افراد بالای 50 سال رخ می دهد البته این بیماری افراد جوان تری مانند سن بالای 30 سال را نیز درگیر می کند در این مقاله در سایت موسسه پرستاری پزشکی مهرگان نو قصد داریم به آموزش بیماری پارکینسون و عاقبت بیماری پارکینسون بپردازیم با ما همراه باشید.

مراحل بیماری پارکینسون

موسسه پرستاری و پزشکی مهرگان نو

بیماری پارکینسون در سالمندان چیست؟

پرستار سالمند در منزل

همانطور که گفته شد، بیماری پارکینسون یک اختلال مغزی می باشد، علائم پارکینسون اکثر اوقات به مرور زمان شروع می شود و با گذشت زمان بدتر می شود. با پیشرفت بیماری، افراد ممکن است در راه رفتن و صحبت کردن دچار مشکل شوندو ممکن است تغییرات رفتاری و ذهنی در فرد ایجاد شود که شامل کم خوابی و یا زیادروی در خواب، افسردگی، مشکلات حافظه و خستگی است همه ی مردم بالای 50 سال به این بیماری دچار می شوند اما بیشتر مردان را درگیر می کند. بزرگ ترین عامل خطر ابتلا به پارکینسون سن می باشد.البته اکثر افراد مبتلا به پارکینسون برای اولین بار در سن 60 سالگی به این بیماری دچار می شوند در این حالت سالمندان نیاز به پرستار بیمار پارکینسون دارند تا در راستای بهبودی، جلوگیری و درمان بیماری پارکینسون کمک های پرستاری و پزشکی انجام دهند.

چه چیزی باعث بیماری پارکینسون می شود؟

زمانی که سلول‌های عصبی در عقده‌های قاعده‌ای، ناحیه‌ای از مغز که حرکت را کنترل می‌کند، دچار اختلال شده و یا می‌میرند بیماری پارکینسون زمانی رخ می دهد. سلول های عصبی یا نورون ها یک ماده شیمیایی مهم مغز به نام دوپامین تولید می کنند. هنگامی که نورون ها می میرند یا دچار اختلال می شوند، دوپامین کمتری تولیدشده که موجب مشکلات حرکتی پارکینسون است. دانشمندان هنوز نمی دانند چه چیزی باعث مرگ سلول های تولید کننده دوپامین می شود.

علائم پارکینسون در سالمندان

علائم بیماری پارکینسون

افراد مسنی که به این بیماری مبتلا می شوند دارای علائمی به شرح زیر هستند

  • اختلال در بویایی

می توان گفت یکی از اولین علائمی که فرد به آن دچار می شود، از دست دادن حس بویایی می باشد

  • احساس لرزش

بیشترین و رایج ترین علائم در این عارضه لرزش می باشد که به در لب ها، پا و چانه های فرد اتفاق می افتد.

  • سفتی عضلات فرد

با مرور زمان عضلات بدن شما (در هرقسمتی ممکن است رخ دهد) دچار سفتی و سختی می شود و در نهایت موجب کم شدن میزان دامنه ی حرکت فرد شود.

  • کاهش سرعت حرکات

به دلیل سفت شدن عضلات بدن این افراد، در انجام حرکات های عادی کند می شوند به طوری که برای یک راه رفتن عادی مجبور شوید استراحت کنید و بنشینید.

  • اختلال در صحبت کردن و گفتار

افرادی که به این بیماری دچار هستند به مرور دچار مشکلات در گفتار می شوند به این گونه گاهی بین جملات سکوت می کنند یا به آرامی و به همراه مکث بین کلمات سخن می گویند

  • مشکلات در خواب

بیماران به کم خوابی و سخت خوابیدن دچار می شوند که اغلب مشت زدن و یا گرفتگی در عضلات را به همراه دارند.

  • بهم ریختن صورت بیمار

چهره فرد نیز دچار تغییراتی می شود که شامل خیرگی چشم  و ثابت شدن صورت است.

  • مشکلات راه رفتن

فرد بیمار در راه رفتن، پیاده روی، بالا و پایین رفتن از پله دچار مشکل می شود

  • تغییرات نوشتاری در فرد

نوشته ی فرد به صورت اشتباه و کم می شود

  • افسردگی فرد

داشتن اضطراب و استرس در این افراد یکی از مواردی است که اکثر آنها با پزشک خود بیان می کنند.

چنانچه به هریک از علائم ذکر شده دچار شدید به فوریت با پزشک متخصص قرار ملاقات بگذارید و اقدام به بهبودی و درمان کنید سپس می توانید ازموسسه پرستاری مهرگان نو یک پرستار بیمار برای خود و یا سالمند عزیزتان استخدام کنید.

پرستار بیمار پارکینسونی در منزل کرج

پرستار بیمار پارکینسون دارای وظایف مهم و سختی است که باید به صورت حرفه ای مشاوره و از فرد بیمار مراقبت شود یکی از وظایفی که این افراد دارند این موضوع است که به دلیل لرزش دائمی این افراد پرستار باید توجه و دقتی خاصی به دادن به موقع و دقیق داروهای وی داشته باشد این افراد بسیار آسیب پذیر و ضعیف می شود بنابراین پرستار بیمار باید با توجه به وضعیت بالینی فرد بیمار خدمات پزشکی و مراقبتی لازم را ارئه دهد، این موسسه با داشتن کادری حرفه ای و متخصص در راستای بهبودی و مراقبت از فرد بیمار تلاش های دلسوزانه می کند که یا قیمت مناسب خدمات فراوانی را به شما و خانواده ی محترمتان ارائه می دهد.

پرستار سالمند بیماری پارکینسون در منزل

تشخیص بیماری پارکینسون

هیچ آزمایش خون یا آزمایشگاهی برای تشخیص موارد غیر ژنتیکی بیماری پارکینسون وجود ندارد. تشخیص بر اساس سابقه پزشکی فرد و معاینه عصبی است. بهبود پس از شروع دارو یکی دیگر از علائم مهم بیماری پارکینسون است.

مراحل بیماری پارکینسون

در مرحله ی ابتدایی این بیماری علائم خاصی رخ نمی دهد و فرد به صورت عادی می تواند کارهای روزمره ی خود را انجام دهدو نیازی به شخص دیگر ندارد اما به مرور علائم به مراتب بیشتر شده و در صورت درمان نکردن و یا عدم اهمیت به جلوگیری و فرد از انجام های کارها باز می ماند.خانواده ی فرد بیمار باید به طور منظم و دقیق داروهای تجویز شده توسط پزشک را سر ساعت به بیمار بدهند، بهتر است از یک مراقب سالمند پارکینسون برای بهبودی و نظارت بهتر و حرفه ای تر استفاده کنید زیرا فرد بیمار حتی در انجام نظافت شخصی و حمام کردن نیاز به فرد دیگری دارد

عاقبت بیماری پارکینسون

 

آیا بیماری پارکیسنون کشنده است؟

در پاسخ به این سوال لازم است که بگوییم، خیر بیماری پارکینسون موجب مرگ در فرد نمی شود و همینطور نیازی به مراقبت های طولانی مدت و همیشگی ندارد، تنها کافیست از فرد مبتلا حمایت جسمی و روحس شود و امیدواری و مثبت اندیشی را در وی بالا ببرید.

اعزام پرستار سالمند در منزل

درمان بیماری پارکینسون

بیماری پارکینسون قابل درمان نیست، اما داروها می توانند به کنترل علائم و بیشتر شدن آن به شما کمک کنند، اغلب به طور چشمگیری. در برخی موارد پیشرفته تر، ممکن است توسط پزشک جراحی توصیه شود و ممکن است پزشک شما تغییرات در سبک زندگی، به ویژه ورزش های هوازی مداوم را توصیه کند. در برخی موارد، فیزیوتراپی که بر تعادل و کشش تمرکز دارد نیز مهم است. گفتار درمانی ممکن است به بهبود مشکلات گفتاری شما کمک کند.

وظایف پرستار بیمار پارکینسون

داروهای بیماری پارکینسونی

موثرترین داروی بیماری پارکینسون، کاربیدوپا، لوودوپا، لوودوپا یک ماده شیمیایی طبیعی است که وارد مغز شما شده و به دوپامین تبدیل می شود.

قیمت و هزینه پرستار سالمند پارکینسونی در منزل

درمان بیماری پارکینسون

هزینه استخدام پرستار سالمند درمنزل به عوامل چون میزان و وضعیت بیماری فرد مشخص می شود البته لازم به ذکر است که تمامی پرستاران موسسه از با تجربه ترین و متخصصان متشکل شده است که شما به راحتی می توانید از مجموع خدمات پرستاری و پزشکی این مجموعه استفاده و رضایت کامل را داشته باشید، از طریق تماس باما قادر به دریافت مشاوره ی رایگان و قیمت به روز استخدام پرستار سالمند هستید.

پرستاری از سالمند مبتلا به پارکینسون در منزل

پرستاری از سالمند پارکینسون در منزل

لازم است افرادی که وظیفه مراقبت و پرستاری از سالمند مبتلا به پارکینسون را به عهده دارند بدانند که اولین نشانه این بیماری در بین افراد سالخورده کم شدن حس بویایی می باشد.

معمولا افراد سالمندی که دچار بیماری پارکینسون هستند به دلیل اینکه تعادل جسمانی ندارند نیاز به یک پرستار منزل دارند.

این پرستار سالمند باید مهارتهای اساسی در این زمینه داشته باشد. به عنوان مثال مهارت انجام مراقبت های بالینی، داشتن شناخت کافی نسبت به نوع بیماری،  به راحتی با سالمند و اطرافیان سالمند به خوبی ارتباط برقرار کند و هم چنین توانایی انجام امور منزل و درست کردن غذای مناسب برای سالمند را داشته باشد.

در صورتی که فرد سالمند در انجام کارهای روزانه از قبیل لباس پوشیدن، بستن دکمه لباس، مسواک زدن و تشخیص بو دچار مشکل شدند حتما به پزشک مراجعه کنند.

 پرستار سالمند پارکینسون باید چه نکاتی را رعایت کند

نکات مهم پرستاری از بیماران پارکینسون- موسسه پرستاری مهرگان نو

  • مصرف مرتب و به موقع داروها

  • رسیدگی به بهداشت و نظافت سالمند

  • کمک به استحمام

  • کمک کردن به سالمند در لباس پوشیدن

  • تغذیه مناسب برای سالمندان پارکینسونی

وظایف اصلی پرستار بیمار پارکینسون در منزل

  1. کمک به آراستگی بیمار

  2. حمام کردن

  3. رژیم غذایی بیمار

  4. مصرف داروها

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه