امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

آشنای با ارز دیجیتال سولانا

بسیاری از ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاک چین که به تازگی به عرصه رقابت پا گذاشته اند، بیشتر با هدف رفع ایرادات و مشکلات نسل قبل از خود به وجود آمده اند. ارز دیجیتال سولانا با توجه به تیم قدرتمندی که پشتوانه آن بوده است و همچنین استفاده از راهکارهای جدید تا حد زیادی توانسته است مشکل مقیاس پذیری را حل کند. بیت کوین و اتریوم که محبوب ترین رمز ارزها هستند، همواره با مشکل مقیاس پذیری روبرو بوده اند و هر پروژه ای که با هدف رفع این مشکل به وجود آمده است در برابر سد بزرگی به نام عدم تمرکزگرایی روبرو شده است. اما سولانا توانست از پس این مشکل بر بیاد. در این مطلب با این رمز ارز نوظهور، روش کارکرد آن و هر آنچه که باید درباره SOL بدانید بیشتر آشنا خواهید شد. پس با ما همراه باشید.

تاریخچه شبکه سولانا

آناتولی یاکوونکو برای اولین بار و در سال 2017 شبکه ارز دیجیتال سولانا را تاسیس کرد. او یکی از مهندسان سابق و برجسته کوالکام و دراپ باکس بود که تجربه بسیار بالایی در زمینه الگوریتم فشرده سازی داشت. او با مشارکت اریگ ویلیامز، گرگ فیتزجرالد و سولاناCTO روش های جدیدی برای رفع ایرادات شبکه های بلاک چین ایجاد کردند. هم اکنون شبکه سولانا با حمایت و پشتیبانی شرکت های بزرگی همچون توییتر، اینتل، کوالکام، مایکروسافت، گوگل و دراپ باکس برخوردار است و همین مسائله باعث شده است سرمایه داران شرکت های بزرگی از آن استقبال کنند و تمام این موارد باعث رشد چشمگیر قیمت سولانا شده است.

رفع ایراد مقیاس پذیری توسط SOL

شبکه ارز دیجیتال سولانا مبتنی بر بلاک چین تک زنجیری است و با استفاده از الگوریتم DPOS(اثبات سهام نمایندگی شده) فعالیت می کند. این شبکه در توسط مهندسان برجسته سه شرکت دراپ باکس، کوالکام و اینتل راه اندازی شد. هدف اصلی از ساخت سولانا رفع مشکلات مقیاس پذیری است، بدون اینکه لطمه ای به امنیت شبکه وارد شود. این شبکه با مرکزیت یک هسته اصلی به نام اثبات تاریخچه توانسته است مشکل مقیاس پذیری را حل کند. ماموریت اصلی SOL پشتیبانی و حمایت از برنامه هایی است که بر مبنای بلاک چین فعالیت می کنند. ویژگی های شبکه سولانا:

تراکنش ها با سرعت بالایی انجام می شوند. شبکه سولانا قادر است در عرض یک ثانیه بیش از 50000 تراکنش را دریافت و ثبت نماید و زمان ثبت هر بلاک در بلاک چین حدود 400 میلی ثانیه است.

شبکه سولانا قادر است هزاران نود را پشتیبانی کند، بدون اینکه مقیاس پذیری شبکه از بین برود و این کار را با استفاده از پروتکل Turbine انجام می دهد.

میزان کارمزد تراکنش ها مقدار ناچیزی است. به طوری که می توان آن را صفر در نظر گرفت. به عنوان مثال برای هر یک میلیون تراکنش شبکه تنها 10 دلار به عنوان کارمزد دریافت می کند.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه