امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

شاخص ترس و طمع:

رفتار بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌‌گذاران در بازار‌ ارز ‌دیجیتال، بر مبنای احساسات است.

بر همین علت شاخص ترس و طمع (Fear and Greed) می‌تواند احساسات متفاوت معامله‌گران در سطح بازار را در قالب اعداد و به صورت تخمینی نشان دهد.

شاخص ترس و طمع (Fear and Greed) توسط CNNMoney برای اندازه گیری روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه دو احساس اصلی ایجاد شده است که بر میزان سرمایه گذاران برای روی ارز تأثیر می گذارد.

CNN Money یک وب سایت خبری و اقتصادی است که توسط CNN اداره می شود.

وجود شاخص‌هایی که با گرفتن داده‌های اولیه، احساسات حاکم در بازار و وضعیت معامله‌گران را ارزیابی می‌کنند، می‌تواند اطلاعات خوبی نسبت به روند فعلی و احتمالات پیش‌رو در اختیار معامله‌‌گران قرار دهند.

از لحاظ تئوری، می توان از این شاخص برای ارزیابی اینکه آیا بازار قیمت مناسبی دارد، استفاده کرد.

این مبتنی بر این منطق است که ترس بیش از حد باعث پایین آمدن قیمت سهام می شود و طمع زیاد منجر به نتیجه معکوس می شود.

تئوری بر این اساس استوار است که ترس بیش از حد می تواند منجر به معامله سهام به مراتب کمتر از ارزش ذاتی آنها شود، و این طمع لجام گسیخته می تواند منجر به عرضه سهام بسیار بالاتر از ارزش آن شود.

CNN هفت عامل مختلف را برای تعیین میزان ترس و حرص و طمع در بازار بررسی می کند و احساسات سرمایه گذاران را در مقیاس 0 تا 100 به ثبت می رساند.

– Extreme Fear: این عبارت مربوط به بازه‌ی 0 تا 25 بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقیعت را مناسب برای ورود به بازار می دانند.

– Fear: این عبارت نیز زمانی نشان داده می شود که عدد نمودار بین بازه‌ی 25 تا 50 بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

– Neutral: این عبارت متناظر عدد 50 در نمودار می باشد و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

– Greed: زمانی که نمودار اعداد بین 50 تا 75 را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر می باشد.

– Extreme Greed: این آخرین وضعیت نمودار و موربوط به بازه‌ی 75 تا 100 می باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آن ها به بازار قیمت ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه