امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

ارز دیجیتال بیت تورنت (BTT) در ژانویه سال 2019 راه اندازی شد. توکن BTT یک رمزارز توسعه یافته با استاندارد TRC10 است. یکی از عواملی که این ارز دیجیتال را مورد توجه کاربران قرار داد، فروش سریع آن در صرافی Binance Dex بود. رمزارزهای BTT تنها در طی 7 دقیقه پس از لیست شدن در بایننس به فروش رسیدند و مبلغ BTT های معامله شده 7 میلیارد دلار محاسبه شد. 
تیم توسعه دهنده بیت تورنت با هدف جذب انگیزه برای مشارکت در نگه داری این پلت فرم، تصمیم گرفتند تا با افزودن بلاکچین ترون به پروتکل اشتراک فایل بیت تورنت کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کنند. در نتیجه این همکاری، کاربرانی که در بیت تورنت مشارکت داشته و فایل های خود را در این پلتفرم شر می کنند، توکن های BTT پاداش می گیرند. پروتکل بیت تورنت در حال حاضر یکی از بزرگترین پروتکل های غیرمتمرکز در جهان است که فعالیت خود را در سال 2001 آغاز نموده است. 


بنیانگذار پروتکل بیت تورنت برام کوهن نام دارد و این شبکه امکان توزیع P2P فایل های حجیم را در بین کاربران فراهم می کند. در سال 2018، بنیاد ترون، شرکت بیت تورنت را به صورت کامل خریداری کرد و از این طریق، کاربران زیادی را به شبکه خود افزود. 


نحوه کارکرد بیت تورنت (BTT)

برای توضیح شبکه بلاکچینی بیت تورنت، بهتر است تا ابتدا به بررسی نحوه کارکرد پروتکل اصلی آن بپردازیم. 
بیت تورنت یک پروتکل ارتباطی p2p است که برای به اشتراک گذاری فایل ها و دیگر انواع داده ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مانند سایر سیستم های باکچینی، بیت تورنت نیز یک سیستم توزیع شده و غیرمتمرکز است که هیچ سازمانی آن را کنترل نمی کند. نحوه کارکرد این شبکه بدین صورت است:
فایل های میزبان با دو نام seed و یا تورنت شناخته می شوند. میزبان های seed فایل ها را به چند بخش تقسیم می کنند تا کاربران قادر باشند به طور موثری فایل ها را بارگذاری نمایند. حال زمانی که کاربران فایلی را از بیت تورنت دانلود می کنند، در واقع بخش های مختلف فایل را از چندین seed دریافت کرده اند. 
کاربران همچنین می توانند پس از اتمام دانلود فایل های مورد نظر خود، به شبکه کمک کرده و خود به عنوان یک میزبان seed عمل کنند. در صورتی که گزینه seed توسط کاربران انتخاب نشود، کاربر عنوان leech را کسب می کنند. عنوان leech  برای کاربران چندان مطلوب نیست چراکه بیت تورنت برای بقای خود نیاز به seed دارد. به طور کلی شبکه آپلود کنندگان در بیت تورنت seed و دانلودکنندگان برای فایل های خاص، swarm نام دارند. 
به عبارت ساده، شبکه بیت تورنت این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا فایل های حجیم و بزرگ را ارزان و کارآمد آپلود و دانلود کنند و در این مسیر، اینترنت کمی مصرف کنند. 

 

توکن BTT چیست؟

همانطور که می دانید، بیت تورنت سال ها پیش از راه اندازی توکن BTT توسعه یافته بود و امروز نیز کاربران قادرند تا به صورت رایگان و بدون استفاده از توکن نیز از این پلت فرم استفاده کنند. در وایت پیپر این پروژه هدف از توسعه ارز دیجیتال BTT بدین صورت توضیح داده شده است:
"ارز دیجیتال BTT مکانیسمی است که به منظور انجام تراکنش ها در منابع محاسباتی مشترک در بین کاربران شبکه بیت تورنت به کار رفته و یک بازار شفاف و غیرمتمرکز را به کاربران ارائه می دهد."
به علاوه ارز BTT، تیم توسعه بیت تورنت همچنین پروژه BitTorrent Speed را نیز ارائه کرده است. اما هدف از این پروژه چست؟
در پروژه بلاکچینی بیت تورنت، هیچ انگیزه مالی برای نقش seed در شبکه اصلی در نظر گرفتهه نشده است. از این رو swarm ها به صورت ناگهانی از بین می روند. حال بیت تورنت اسپید به منظور حل این مشکل، توکن های BTT را به کاربران seed ارائه می کند. از طرفی نیز  شما به عنوان یک کاربر بیرونی می توانید با پرداخت توکن BTT به شبکه بیت تورنت، خود را در اولویت seed ها قرار داده و فایل های مورد نظر را همواره در دسترس داشته باشید. از دیگر اهداف توسعه توکن BTT می توان به تبدیل این شبکه به اکوسیستم غیرمتمرکز محتوا اشاره نمود. 

 

نحوه توزیع توکن BTT

عرضه کلی توکن BTT برابر 990 میلیارد عدد است که از این تعداد:
20% به بنیاد ترون ارسال شده است.
19.9% مربوط به شبکه بیت تورنت است. 
19% به تیم و بنیاد بیت تورنت اختصاص داده شده است.
17% به صورت خصوصی و عمومی به فروش رسیده است.
10% از این تعداد به برنامه 6 ساله Tron Airdrop واگذار شده است. 
10% نیز به برنامه بیت تورنت ایردراپ اختصاص یافته است. 
4% از این تعداد نیز بع صورت توکن های مشارکتی است.


موارد استفاده از ارز BTT

ارز دیجیتال BTT برای سه هدف به کار گرفته می شود: تشویق کاربران به منظور استفاده از بیت تورنت، سرمایه گذاری و استفاده از BTT به عنوان یک ارز.
تشویق کاربران برای استفاده از بیت تورنت: این توکن برای کاربرانی که در اشتراک گذاری فایل های بیت تورنت فعالیت دارند بسیار مفید و کارآمد است. از مزایای توکن BTT می توان به سرعت بخشیدن به روند دانلود فایل ها اشاره نمود. بدین منظور که کاربران برای بالا بردن سرعت دانلود می توانند از توکن های BTT استفاده کنند. به علاوه اگر کاربری در بیت تورنت فایلی را آپلود کند، می تواند از شبکه تومن BTT دریافت کند. 
سرمایه گذاری با ارز BTT: باوجود پشتوانه این ارز که شبکه اصلی بیت تورنت است، این ارز می تواند مانند سایر رمزارزها به عنوان یک سرمایه گذاری به کار رود. 
استفاده BTT به عنوان یک ارز: با این وجود که هدف از توسعه ارز BTT استفاده از آن به عنوان روش پرداخت نبوده است، اما می توان این توکن را مانند سایر ارزهای دیجیتال به عنوان یک ارزش قابل معامله به کار گرفت. به عبارت دیگر اگر بتوان خریدار و یا فروشنده ای را یافت که ارزBTT را بپذیرد، می توان از آن به عنوان روش پرداخت استفاده کرد. 

 

بلاکچین BTT چگونه کار می‌کند؟

توکن بیت تورنت بر روی بلاکچین ترون توسعه یافته است. بلاکچین ترون از الگوریتم اجماع DPoS پیروی می کند و در نتیجه بلاکچین آن، براساس استیکینگ و رای گیری در بین کاربران و نودها ران می شود. نودهای شبکه با نظارت بر روی تراکنش ها و اعتبارسنجی ماملات، از شبکه پاداش دریافت می کنند. 
حال از آنجایی که یکی از مشکلات بزرگ شبکه غیرمتمرکز تورنت، سرعت پایین آپلود و دانلود است، و از این رو فایل های مختلف از دسترس خارج می شوند، بیت تورنت تصمیم گرفت تا با اعمال اقتصاد غیرمتمرکز در شبکه خود، کاربران را به اشتراک گذاشتن پهنای باند خود تشویق کند. در ازای به اشتراک گذاشتن پهنای باند توسط کاربران، این افراد می توانند از شبکه، پاداش هایی در قالب ارز BTT دریافت کنند. 
به علاوه همانطور که پیشتر گفته شد تیم توسعه دهنده بیت تورنت به تازکش بخشی را به نام بیت تورنت اسپید راه اندازی کرده است که در این شبکه کاربران قادرند تا از مکانیسم بیت تورنت یکدیگر را پیدا کرده که پس از ارتباط بین دو کاربر، دو بخش جدید ایجاد می شود:

بخش مزایده: Bidannounce در این قسمت افرادی که قصد دانلود فایل را دارند (peer) به کاربرانی که فایل را آپلود می کنند (seed) یک درخواست، همراه با مبلغ پیشنهادی را ارسال می کنند. در این حالت seed ها درخواست ها را بررسی کرده و آن ها را قبول و یا رد می کنند. 

بخش Bidscrape: این بخش درواقع لیستی است که seed ها در آن درخواست های متفاوت را دریافت و مشاهده می کنند. 


مزایا و معایب توکن BTT 

مزایا توکن BTT:

• توسعه اکوسیستم 
• ایجاد انگیزه برای مشارکت کاربران 
• عدم دریافت کارمزد تراکنش 

معایب توکن BTT:

• توکن BTT ضمانتی برای افزایش سرعت دانلود و آپلود در بیت تورنت ارائه نداده است. 
• نحوه بازاریابی این توکن بحث برانگیزاست.
• پس از خریداری بیت تورنت توسط بنیاد ترون، مشکلات درون مجموعه ای زیادی ایجاد شد و تعدادی از کارکنان قدیمی اخراج شدند. 


قیمت ارز BTT

در زمان نگارش این مطلب، قیمت هر واحد از ارز دیجیتال BTT معادل 0.0003 دلار است و این ارز در رتبه 79 کوین مارکت کپ به ثبت رسیده است. 

کیف پول بیت تورنت (BTT)

از آنجایی که ارز BTT یک توکن TRC10 است و بر روی بلاکچین ترون قرار دارد، هر کیف پولی که از ارز ترون حمایت می کند با ارز دیجیتال BTT نیز سازگار است. از بهترین کیف پول ها برای نگه داری BTT، می توان به کیف پول اتمیک و تراست والت اشاره نمود.


خرید ارز بیت تورنت (BTT)

کاربران می توانند با مراجعه به صرافی های نام برده شده در این بخش، به خرید و فروش BTT بپردازند:
Binance
DigiFinex
OKEx
Upbit
VCC Exchange
Paribu
به علاوه موارد فوق کاربران مقیم ایران می توانند با مراجعه به پلتفرم معاملاتی موربیت، این ارز را مستقیما خریداری کنند. 

 

https://morbit.trade/blog/3364/bittorrent_btt_explained

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه