امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

ارز پولکادات پروژه ای ست که توسعه دهندگان آن را برای سایر توسعه دهندگان ایجاد کرده اند و اهداف این پروژه اتصال اوراکل ها، زنجیره های عمومی و خصوصی، برنامه های غیرمتمرکز و همچنین ارائه خدمات برای انجام کار در کنار یکدیگراست. این پروژه با ایجاد شبکه ای واحد از بلاک چین های هدفمند و یکپارچه، در تلاش است مشکلات تعامل پذیری در ارزهای دیجیتال و همچنین مقیاس پذیری مانند پرهزینه بودن و کند بودن تراکنش ها را برطرف کند.

رمز ارز پولکادات DOT چیست؟

رمز ارز هایی که تا کنون ایجاد شده اند، برای یک و یا چند هدف کار خود را آغاز کرده اند. هدف بسیاری از آن ها حل مشکلات فعلی شبکه بلاکچین است. پولکادات نیز برای حل مشکلات و مسائل بلاک چین ایجاد شده است. به صورت کلی می توان گفت که ارز DOT دارای یک بلاکچینی است که بلاکچین های متفاوت و زیادی را می تواند به یکدیگر متصل کند.

تاریخچه پولکادات

پولکادات زاییده افکار گاوین وود است که به واسطه اتریوم بسیار شناخته شده و محبوب است. وود یکی از بنیانگذاران اتریوم بود. او برای اولین بار پلتفرم اتریوم را کدنویسی کرد و زمان برنامه‌نویسی قرارداد هوشمند سالیدیتی (Solidity) را اختراع کرد. وود اختلاف‌نظر‌هایی با تیم اتریوم داشت و به همین خاطر در تاریخ یازدهم ژانویه 2016 از آن‌ها جدا شد. وود اظهار داشته که ایده پولکادات در تابستان 2016 به ذهن او خطور کرده است. او در اکتبر 2016 پیش‌نویس وایت‌پیپر (White Paper) این پروژه را تمام کرد و پولکادات شکل گرفت.

وود زمانی که هنوز در تیم اتریوم بود، شرکت ETHCore را با همکاری چند نفر دیگر بنیان‌گذاری کرد. این شرکت بعد‌ها تغییر نام داد و به Parity معروف شد.

نقش ارز دیجیتال DOT

ارز دیجیتال دات، سه هدف اصلی را در شبکه پولکادات ارائه می‌دهد:

حاکمیت: هولدرهای ارز دیجیتال دات کنترل کاملی بر این پروتکل خواهند داشت.

عملیات: دارندگان توکن‌های دات، مکانیسم اجماع شبکه Polkadot را تسهیل می‌کنند.

پرداخت: شبکه به دارندگان توکن دات و افرادی که در شبکه فعالیت بالایی داشته باشند، پاداش‌هایی در قالب ارز دیجیتالDOT اعطا می‌کند.

تعداد کل توکن‌های تعریف شده در بلاک اولیه شبکه پولکادات معادل 10 میلیون ارز دیجیتال DOT بود، که از این مقدار، 5 میلیون واحد طی عرضه اولیه پولکادات در اکتبر سال 2017 (مهرماه 1396) به مزایده گذاشته شد. 2 میلیون ارز دیجیتال دات دیگر برای مشارکت‌های احتمالی پیش از راه‌اندازی شبکه اختصاص داده شد و 3 میلیون باقی‌مانده، برای سازمان Web3 رزرو شده است.

با این حال، این ده میلیون عرضه اولیه، یک هارد کپ یا ماکزیمم سرمایه نیست. سازندگان پیش بینی می‌کنند احتمالا همانند اتریوم، پولکادات نیز در آینده دارای یک عرضه سالیانه و خارج از برنامه، به منظور تشویق گره‌ها به شرکت در شبکه باشد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه