امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

شاید تا به حال خیلی‌ها به اهمیت سئو سایت آن چنان که باید توجه و دقت نداشته‌اند. امروزه طراحی سایت به قدری آسان و راحت شده است که حتی با سرچ در گوگل و یوتیوب آموزش طراحی سایت در دسترس همگی قرار می‌گیرد و بدون نیاز به شرکت در کلاس می‌توان سایت را در هر فرم و قالبی طراحی کرد.

اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا سایت را همه می‌توانند ببینند یا خیر؟ بهتر است با یک مثال جلو برویم. فرض کنید شخصی سایت فروش آنلاین ساعت دارد، بعد از اینکه سایت خود را آماده کرد آیا هر کاربری که در گوگل فروش ساعت را جستجو می‌کند، سایت او پیشنهاد می‌شود؟ آیا در صفحه اول گوگل سایت وجود دارد؟ جواب این سوال به طور قاطعانه منفی است.

وقتی که هیچ کدام از مراحل سئو انجام نشده باشد چطور می توان توقع بودن در صفحه اول گوگل و یا پیشنهاد شدن توسط آن به کاربران را داشت؟

در ضمن سئو، کاری نیست که با انجام دادن قسمت‌هایی از آن در مدت کوتاه و به سرعت بتوان جایگاهی در گوگل داشت. سئو کاری زمان‌بر و دقیق است که اگر فردی مبتدی آن را انجام دهد ممکن است مشکلاتی برای سایت به وجود آورد و یا حتی باعث هشدار به گوگل جهت مخرب بودن آن شود.

در نتیجه می‌توان دریافت که سئو سایت کاری به شدت دقیق و حساس است. از آنجائیکه شما در برابر ربات گوگل هستید و این ربات بر اساس معیارهائی همچون جستجوی کاربران بر روی کلمات و میزان ماندگاری افراد در یک سایت و الگوریتم‌های مشخص دیگری که در حال رتبه‌بندی سایتها هستند، عمل می کند، پس باید این الگوریتم‌ها را شناخت تا طبق هرآنچه که مد نظر ربات‌ها است سایت خود را بهینه نمائید.

تجربه نشان داده است که کاربران هر چیزی را که در گوگل جستجو می‌کنند نهایتا تا صفحه سوم ممکن است به دنبال آن بگردند چون میدانند اگر آن موضوع موجود بود در همان صفحات اول و یا صفحه دوم می‌توانستند مطلب مورد نظر خود را پیدا کنند بنابراین به جای گشتن در صفحات دیگر، کلمه جستجوی خود را تغییر می‌دهند. یعنی اگر ساعت مچی را سرچ کرده باشند و به نتیجه دلخواهی که در ذهن دارند نرسیده باشند، ممکن است کلمه خود را به کلمه دیگری مانند "ساعت مچی دیجیتالی" تغییر دهند. یعنی تنها با اضافه کردن یک کلمه "دیجیتالی"، در سایت‌های اول و دوم به آنچه که می‌خواهند می‌رسند. پس اهمیت سئو و تاثیر آن بر کسب و کار را اینجا می‌توان متوجه شد.

امروزه کسب و کارهای آنلاین در زمینه‌های مختلفی به وجود آمده است. یعنی دیگر فرد احتیاجی به خرید حضوری ندارد و می‌تواند از طریق شبکه‌های مجازی و سایت اقدام به خرید کند. شاید شخصی با خود فکر کند به جای یادگیری طراحی سایت و انجام سئو و یا پرداختن مبلغی بابت حضور در کلاس می‌توان با راه اندازی یک صفحه مثلا در اینستاگرام بدون هزینه‌ای کسب‌وکار خود را راه اندازی و کسب درآمد کند، اما این روش همیشه و برای هر نوع شغلی نمی‌تواند مناسب باشد و منجر به فروش گردد.

هدف از سئو به این صورت است که وقتی کاربری دنبال کلمه کلیدی خاصی است و آن را جستجو می کند به کلمه کلیدی و سایت شما برسد و از سایت شما بازدید نموده و باعث شود سایت و یا فروشگاه اینترنتی شما در نزد موتورهای جستجو اعتبار بیشتری کسب نماید و در نتیجه باعث افزایش سود شما شود.

مدیران سایت ها و فروشگاههای اینترنتی مسلما از قدرت سئو بیشتر از کاربران در جریان هستند و این را می دانند که سئو در کسب و کارشان چقدر تاثیر دارد و از این نکته باخبرند که اگر سایتشان را برای موتورهای جستجو بهینه سازی نکنند حتی اگر دارای محصولات قدرتمندی باشند باز هم نمی توانند فروش خوبی داشته باشند.

سئو

مساله سئو با بازاریابی اینترنتی چه تفاوتی دارد؟

بازاریابی دارای شاخه های زیادیست که می توان گفت سئو یکی از ابزار های مهم برای رشد و رونق در کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی می باشد. همچنین از جمله ابزارهای دیگری که می توان گفت که میزان تاثیر گذاری آنها با سئو برابری می کنند شبکه های اجتماعی، ایمیل و استراتژی محتوا هستند.

هر کس که به راه اندازی یک وب سایت اقدام می کند مسلماً در حال ایجاد یک کسب و کار اینترنتی می باشد که باید در این میدان با هزاران رقیب و سایت مشابه و شاید بهتر از خود رقابت کند که می توان گفت سئو بهترین ابزار برای رقابت و پیروزی است.

سئو دارای دو بخش اساسی است: قسمت اول سئو شما را به موتورهای جستجو معرفی کند و جایگاهتان را بهتر می کند و بخش دوم مربوط به بعد از ورود بازدیدکنندگان و کاربران به سایتتان می باشد که باید نهایت رضایتشان را جلب نماید.

دلیل نیاز داشتن فروشگاه و سایت اینترنتی به سئو چیست؟

آمارها نشان از این دارند که یکی از راههای جذب مشتری و بیننده به سایت، دو مبحث سئو و بهینه سازی سایت می باشد. حدود نزدیک به 89 درصد از کاربران اینترنتی از موتورهای جستجو برای رسیدن به اهدافشان استفاده می کنند، بنابراین عدم توجه به سئو و اصول آن باعث از دست دادن حجم عظیمی از کاربران اینترنتی می شود.

مسلماً وقتی فروشنده ای توانسته است توجه دیگران را جلب کند تا بتواند در دسترس و دید افراد باشد، زمانیکه در کلمه "سایت و فروشگاه اینترنتی" در لیست بالای گوگل قرار بگیرد مسلماً نگاهها و توجهات عده زیادی را به سمت خودش جلب می کند و می تواند فروش بیشتر و بهتری داشته باشد. این مساله قرار گرفتن در صفحات اول موتورهای جستجو دقیقاً همان کاری است که رقبای شما انجام می دهند. یعنی به فکر بهینه سازی سایت و استفاده از تاثیرات مثبت سئو در عملکرد و فروش محصولات خودشان هستند.

بعضی از سایت ها هم هستند که جایگاه متوسطی در بین نتایج گوگل و دیگر سایت ها دارند و به همین وضعیت خودشان بسنده می کنند در صورتی که اگر به مفهوم و تاثیر عملکرد گوگل توجه کنند مطمئناً قادر خواهند بود جایگاه بهتری را کسب نمایند.

ماندگاری عملکرد سئو به صرفه تر و بیشتر از تبلیغات

در دنیای اینترنت و خصوصاً کسب و کارهای اینترنتی برای دیده شدن و مطرح شدن روش ها و راهکارهای فراوانی وجود دارد مانند تبلیغات بنری و شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و… که برای بهره مندی و استفاده بیشتر از هر کدام باید یک هدف بلند مدت همراه با استراتژی مخصوص به خودشان را داشته باشید.

منبع: سایت سئو لایت و سایت اخبار رسمی

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه