امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

کافی‌ست نگاهی به سایت‌های مختلف سرمایه‌گذاری و شبکه‌های اجتماعی بیندازید تا مدام مطالبی را در خصوص ارزهای دیجیتال (کریپتوکارنسی) ببینید و بخوانید. تغییر شکل زندگی و پیشرفت تکنولوژی رشد بیش از پیش بازها ارزهای دیجیتال را بدل به امری حتمی کرده است.

این مسئله سبب شده است هر روز شمار زیادی از کاربران اینترنت به دنبال پاسخ سوال‌های خود در این حوزه بگردند. یکی از سوال‌های اساسی کاربران و افرادی که می‌خواهند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند، در خصوص نحوه‌ی نگهداری ارزهای دیجیتالی مطرح می‌شود. از این رو مصاحبه‌ای را با جناب امید فدوی متخصص و مدرس دوره جامع ارزهای دیجیتال داشته‌ایم.

جناب فدوی لطفاً خودتان را معرفی کنید و بفرمایید چرا نگهداری از ارزهای دیجیتال امری مهم و حساس است؟

درود. امید فدوی هستم. بیش از چند سال است که در زمینه‌ی آموزش سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال فعالیت دارم. در این برهه با مسائل بسیاری مواجه بوده‌ایم. اما یکی از مشکلاتی که بیش از همه مخاطبان ما با آن مواجهند، دغدغه‌ی حفظ امنیت و نگهداری از ارزهایی‌ست که می‌خرند.

دلیل این حساسیت خطراتی‌ست که سرمایه‌ی افراد را تهدید می‌کند. همان‌طور که می‌دانید این مارکت نسبت به دیگر روش‌های سرمایه‌گذاری عمر بسیار کمی دارد. این مسئله سبب شده است ناآگاهی و نبود دانش کریپتوکارنسی و بلاکچین بسیاری افراد را در معرض ضرر و کلاهبرداری قرار دهد. این شرایط نگهداری از ارزهای دیجیتال را بدل به امری مهم کرده است.

بسیار عالی؛ ممنونم از توضیحاتی که فرمودید. پیشنهاد می‌کنم برای آن‌که بحث را پایه‌ای پیش ببریم بفرمایید که چگونه می‌توان از پولی مثل بیت کوین و دیگر رمزارزها نگهداری کرد؟

ببینید ما باید پیش از هر چیزی مفهومی با عنوان کیف پول را درک کنیم. کیف پول یا همان Crypto Wallet ابزاری‌ست که با اتصال به شبکه‌ی بلاکچین ارزهای مختلف، قادر به ثبت دارایی افراد است. همان‌طور که می‌دانید تمام تراکنش‌ها و دارایی‌های افراد بر بستر بلاکچین ثبت می‌شوند. حال شما برای آن‌که بتوانید این دارایی‌ها را مدیریت کنید، نیاز به کیف پول دارید.

کیف پول‌ها انواع مختلفی دارند. نکات بسیار مهمی در نحوه‌ی استفاده از کیف پول‌ها وجود دارد که نباید از آن‌ها غافل بود.

اگر ممکن است مهم‌ترین انواع کیف پول را به خوانندگان ما معرفی کنید.

حتماً. کیف پول‌ها از دیدگاه‌های مختلفی قابل دسته‌بندی هستند. برای مثال می‌توان آن‌ها را به دو دسته‌ی سرد و گرم تقسیم کرد. کیف پول‌های سرد به ولت‌های سخت‌افزاری و کاغذی گفته می‌شود. ولت‌های گرم نیز شامل کیف‌پول‌های تحت وب، نرم‌افزاری (برای دسکتاپ) و اپلیکیشن (برای تلفن‌های هوشمند) و ترکیبی از آن‌ها هستند.

بهتر است به تفکیک به هر یک از آن‌ها بپردازم تا کارکرد و ویژگی‌های هر یک را درک کنید. ابتدا کیف پول‌های سرد را بررسی می‌کنم و مزایای آن‌ها را توضیح می‌دهم.

کیف پول‌های سرد همان‌طور که گفتم به دو دسته‌ی اصلی ولت سخت ‌افزاری و کاغذی تقسیم می‌شوند. کیف پول سخت افزاری به نوعی گفته می‌شود که کلید خصوصی کیف پول بر روی کاغذ درج می‌شود. برای نگهداری درست از این نوع ولت بهتر است آن را حتماً در جای امنی نگه دارید. همچنین مسئله‌ی بسیار مهم در خصوص این نوع ولت، جلوگیری از آسیب و وارد شدن خدشه به آن است.

کیف پول‌های سخت افزاری چطور؟

کیف پول‌های سخت‌افزاری همان‌طور که از نامشان پیداست، بر روی یک سخت‌افزار که به وسیله‌ی پورت USB به سیستم وصل می‌شوند. نکته‌ی همه در خصوص این کیف پول‌ها هم نگهداری در مکانی امن و مطمئن است.

یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی این کیف‌ها امنیت بسیار بالای آن است. به‌گونه‌ای که اگر انتخاب درستی داشته باشید، ولت شما به هیچ عنوان قابل هک کردن نخواهد بود. بهترین کیف پول سخت افزاری موجود در بازار توسط کمپانی لجر (Ledger) تولید می‌شود. مدل این کیف لجر Nano S بوده و استفاده از آن به کسانی که می‌خواهند دارایی دیجیتالی خود را در امنیت نگه دارند توصیه می‌شود.

دیگر کمپانی مطرح در زمینه‌ی ساخت این ولت‌ها، ترزور (Trezor) تولید‌کننده‌ی ولت Model T است. البته این کمپانی‌ها نمونه‌های موفق دیگری نظیر Ledger Nano X و Trezor One را نیز طراحی کرده‌اند.

تفاوت این کیف پول‌ها در نوع ساخت، جنس بدنه، وجود یا عدم وجود صفحه نمایش و … در آن‌هاست. این کیف‌پول‌ها معمولاً شبیه یک فلش مموری هستند. دلیل اصلی این طراحی این است که دیده شدن آن سبب جلب توجه دیگران نشود.

از جمله قابلیت‌های مهم این کیف پول‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در این کیف چول‌های می‌تواند کوین‌ها و توکن‌های خود را از دیگر ولت‌ها بازیابی کنید.این کیف پول‌ها معمولاً از تعداد زیادی ارز پشتیبانی می‌کنند. البته با توجه به نوع ولت، این تعداد متفاوت است.قیمت کیف پول‌ها نیز مقوله‌ای مهم است که خریداران به آن توجه می‌کنند. معمولاً هر چه امنیت کیف پول بالاتر بوده و قابلیت‌های بیشتری داشته باشد، قیمت آن بالاتر خواهد بود.

با این تفاسیر می‌توان گفت بهترین کیف پول سخت افزاری، مدلی با بیشترین تعداد پشتیبانی ارز، قیمت مناسب، بدنه قوی، امکان اتصال به کیف پول‌های نرم‌افزاری و … است.

سپاس از شما. لطفاً کمی هم در خصوص کیف پول های نرم افزاری برایمان توضیحاتی ارائه کنید.

کیف پول‌های نرم‌افزاری و یا گرم خود به دو دسته‌ی مختلف تقسیم می‌شوند. برخی از این کیف پول‌ها در قالب اپلیکیشن و بر روی تلفن‌های همراه قابل استفاده‌اند. از جمله محبوب‌ترین ولت‌های این دسته می‌توان به تراست ولت (Trust Wallet) اشاره کرد.

این ولت تقریباً از تمام کوین‌ها و توکن‌ها پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری آسان یکی از مزایای بسیار مهم کار با این ولت است که باعث شده است افراد مبتدی به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند.

نوع دوم ولت‌های نرم‌افزاری بر روی ویندوز، لینوکس و مک نصب می‌شوند. اگر بتوانید ارزهای خود را بر روی سیستم خانگی خود ذخیره کنید، امنیت آن نسبت به کیف پول موبایل بیشتر است. البته در هر صورتی با رعایت نکات اساسی در این حوزه، احتمال به خطر افتادن سرمایه‌تان بسیار کم خواهد بود.

کیف‌پول‌های نرم‌افزاری دسکتاپ نیز انواع مختلفی دارند که پرکاربردترین آن‌ها Atomic Wallet و Electrum است. البته بعضی نمونه‌ها هستند که هم بر روی اندورید و iOS و هم بر روی ویندوز، لینوکس و مک قابل استفاده‌اند.

آیا امکان ذخیره کردن رمزارزها به شکل دیگری نیز وجود دارد؟

بله؛ استفاده از کیف پول‌های تحت وب راه حل دیگری‌ست که می‌توانید آن را انتخاب کنید. در این نوع شما نیازی به نصب نرم‌افزار یا اپلیکیشن ندارید. بلکه از طریق هر دستگاهی و تنها با ورود به سایت مورد نظر می‌توانید نسبت به ایجاد کیف پول و استفاده از آن اقدام کنید.

البته این نباید باعث شود شما از هر سیتسمی به کیف پول خود وارد شوید. چرا که این موضوع می‌تواند سبب لو رفتن کلید خصوصی شما شده و دارایی شما را در دسترس دیگران قرار دهد.

کیف پول‌های تحت وب نیز نمونه‌های مختلفی دارند که برجسته‌ترین آن‌ها عبارتند از Freewallet و Blockchain.com.

لطفاً در صورت نیاز توضیحات تکمیلی را در این خصوص ارائه کنید

دیدید که کیف پول‌های مختلفی وجود دارند. من سعی کردم بهترین کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری و تحت وب را به شما معرفی کنم. در کنار شناخت این ولت ها شما برای موفقیت در سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتالی نیاز به آموزش و یادگیری مفاهیم مهم این حوزه دارید.

ما آموزش‌های زیادی را به صورت رایگان در وبسایت آکادمی امید فدوی در اختیار کاربران قرار داده‌ایم که می‌تواند به آن‌ها برای شروع مسیری درخشان کمک کند.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه