امروز سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

ارزهای دیجیتال یا رمز ارزها مانند بیت کوین که هر کسی دست‌کم یک بار نام آن را شنیده است، امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. این ارزهای مدرن مزایای بسیار زیادی دارند. به همین دلیل روز به روز در بین مردم محبوب‌تر می‌شوند. این محبوبیت باعث شده تا افراد زیادی به‌دنبال سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال بوده و اقدام به ترید در این بازار نمایند.

مزایای ارز دیجیتال و اهمیت استیبل کوین

یکی از مزایای بسیار مهم رمزارزها، نبود هیچ‌گونه واسطه برای انجام معاملات در دنیای ارز دیجیتال است. به این شکل که هر دو طرف از هر جای جهان می‌توانند معامله خود را بدون واسطه انجام دهند. اما یکی از دیگر از ویژگی‌های‌ این ارزها خاصیت نوسان‌گر آن‌هاست. این نکته که نوسانات بسیار شدیدی را در این بازار شاهد هستیم، می‌تواند یک مزیت یا حتی یک عیب بزرگ باشد. نوسان زیاد بازار فرصتی برای نوسان‌گیری و کسب سود است. اما گاهی ما می‌خواهیم از نوسان در امان باشیم.

در این مواقع فروش رمز ارزهایمان و تبدیل آن‌ها به ریال یا دلار کار آسانی نیست. اما برای این مسئله نیز راه‌حل‌هایی وجود دارد.

در این بین ارزهایی وجود دارند که می‌توانند در هنگام این نوسانات ناگهانی به ما کمک کنند. به این ارزها استیبل‌کوین‌ها یا کوین‌های ثابت گفته می‌شود. در ادامه با استیبل کوین ها بیشتر آشنا می‌شویم.

آشنایی با استیبل کوین ها

استیبل کوین نوعی از رمز ارزها یا کریپتوکارنسی است که هدف آن ارائه دادن قیمتی ثابت به سرمایه‌گذاران است. به این ترتیب افراد می‌توانند از آن برای ذخیره کردن یا تبدیل به ارزهای دیجیتال گوناگون استفاده کنند. این کوین‌ها ویژگی‌های مهمی دارند که باعث شده مورد توجه بسیاری قرار بگیرند. از جمله این ویژگی‌ها امنیت در پرداخت رمزارزها و پردازش سریع است.

این کوین‌ها به حدی کارا و محبوب هستند که در برخی از کشورها به دلایل مختلف از جمله که شرایط اقتصادی نامناسبی دارند و ارز ملی یا فیات آن کشور دارای ارزش پایین یا ناپایداری می‌شود، مردم به خرید استیبل کوین ها روی می‌آورند.

اما ممکن است بپرسید کهStablecoin  ها چگونه دارای قیمت ثابتی هستند؟ این کوین‌ها از روش پشتیبان‌گیری یا مکانیزم‌های الگوریتم خریدوفروش دارایی اصلی این ثبات را پدید آورده‌اند. این استیبل‌کوین‌ها با گره زدن دارایی‌های دیجیتال، به دارایی‌هایی که دارای ثبات بسیار بیشتری هستند، به سرمایه‌گذاران کمک کند تا با نوسان‌های قیمت در بازار دیجیتال مقابله کنند.

اما این پشتیبان‌گیری یا وثیقه‌‌گذاری استیبل کوین ها از چه طریقی انجام می‌شود؟

این کوین‌های ثابت از روش‌های مختلفی به عنوان پشتوانه برای ثابت نگهداشتن ارزش خود استفاده می‌کنند. این پشتوانه‌ها عبارتند از:

برخی از رمز ارزها: بعضی از استیبل کوین‌ها از ارزهای اصلی مانند اتر که رمز پایه شبکه اتریوم است برای وثیقه استفاده می‌کنند.فلزات گران‌قیمت: ارزش بعضی از رمزارزها با قیمت فلزات گران‌قیمتی مانند نقره و طلا ارتباط تنگاتنگی دارد.فیات‌ها: یکی از متداول‌ترین نوع پشتوانه برای استیبل کوین ها فیات‌ها هستند. برای نمونه تتر همواره ارزشی برابر یک دلار آمریکا دارد.

محبوب‌ترین استیبل کوین در جهان کدام است؟

در ادامه به محبوبت‌ترین و کاربردی‌ترین استیبل کوین می‌پردازیم و با آن بیشتر آشنا می‌شویم.

تتر (tether)

تتر از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین کوین‌های ثابت در دنیای ارز دیجیتال است که از سال 2014 تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است. برای این‌که در دنیای ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید حتما باید با این ارز آشنا باشید چراکه اهمیت آن بسیار زیاد است.

تتر چیست؟

تتر، USDT یا همان دلار تتر یک نوع ارز دیجیتال است که ارزش آن برابر یک دلار آمریکا است. به همین علت در بسیاری از صرافی‌های رمزارز جایگزینی برای دلار است که توسط معامله‌گرها استفاده می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر انواع پشتوانه‌ها برای استیبل کوین‌ها را بررسی کردیم پشتوانه USDT دلار آمریکا است. به این صورت که توسعه‌دهندگان تتر دلار می‌گویند به ازای خرید هر تتر یک دلار آمریکا در یک حساب بانکی ویژه نگهداری می‌شود.

USDT ارز دیجیتالی است که بر روی سیستم‌های بلاک‌چین متفاوتی وجود دارد. برای نمونه USDT روی بلاک‌چین‌هایی مانند اتریوم و ترون قابل دسترسی است. در بین این نمونه‌ها نیز نسخه Ethereum ERC20 یکی از محبوب‌ترین بسترهای مبادله تتر است.

اما تتر چرا تا این اندازه اهمیت دارد؟

تتر یکی از ارزهای متداول و رایج در بازار دیجیتال است. اهمیت این ارز از آن جهت است که نسبت به ارزهای سنتی یا فیات‌ها منعطف‌تر عمل می‌کند. گفتیم که یکی از موارد مهم در بازار ارزهای دیجیتال نوسانات آن است که یکی از نگرانی‌های عمده سرمایه‌گذاران است. در زمان‌هایی که بازار در حال ریزش یا به اصطلاح دامپ است سرمایه‌گذاران چند گزینه برای انتخاب دارند.

به سرمایه خود دست نزنند و میزان ضرر را بپذیرند.سرمایه دیجیتال خود را فروخته و آن را به ارز سنتی تبدیل کنند که البته در این انتخاب باید گفت که فرآیندی وقت‌گیر بوده و بیشترین هزینه معاملاتی را در بر دارد.ارز تتر خریداری کنند و دارایی آن‌ها با تبدیل شدن به تتر که معادل یک دلار آمریکا است و همواره ثابت است میزان دارایی آن‌ها از نوسانات بازار مصون می‌ماند.

مزیت انتخاب سوم این است که چون USDT دارایی‌ای در سیستم بلاک‌چین است انجام انتقال و تبدیل هر ارز دیجیتالی به تتر بسیار آسان و راحت انجام‌پذیر است. از طرفی تتر بدون نیاز به هیچ‌گونه تبدیلی به راحتی به هر کیف پولی در سراسر جهان قابل انتقال است.

برای انواع سازمان‌های بزرگ در جهان تتر ارز بسیار محبوبی است. چنین سازمان‌هایی در هر نقل و انتقال میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال را منتقل می‌کنند بنابراین بسیار مهم است که از استیبل کوین تتر استفاده کنند.

امنیت تتر چگونه است؟

ممکن است این سوال برای‌تان پیش بیاید که آیا تتر امن است؟ باید بدانید ریسکی که برای نگهداری ارز تتر انجام می‌دهید ربطی به این موضوع که از کدام بستر بلاک‌چین استفاده می‌شود ندارد، بلکه موضوع مهم، پشتوانه‌ی تتر است.

زمانی که توکن‌های USDT به صورت کامل پشتیبانی نشوند خطر اصلی برای سرمایه‌گذاران خواهد بود. فرض کنید که با وجود گردش ارزی در دنیای دیجیتال به ازای میزان تترهای موجود، برخلاف ادعای توسعه‌دهندگان، تتری وجود نداشته باشد. در این حالت اگر همه سرمایه‌گذاران بخواهند تترهای خود را به پول نقد تبدیل کنند ممکن است برخی از آن‌ها قادر به پس گرفتن دلار خود نباشند.

اما باید گفت که USDT پروژه بسیار بزرگ و قدرتمندی است و پایه‌های بازار ارز دیجیتال بر روی شانه‌های آن سوار است. بدون وجود ارز محبوب و بسیار پرکاربرد تتر تمامی سرمایه‌گذاران با ضرر مواجه خواهند شد و نقل و انتقالات در بازار دیجیتال با مشکلات بزرگی مواجه می‌شود. بنابراین احتمال شکست خوردن تتر بسیار دور از ذهن است.

برای خرید تتر باید چه کار کنیم؟

وقتی با فرآیند خرید ارزهای دیجیتال آشنا شدید، خواهید دید که خرید تتر نیز از روند مشابهی پیروی می‌کند. در ابتدا شما باید یک کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید تا بتوانید دارایی‌های دیجیتال خود را در آن نگهداری کنید. کیف پول‌های ارزهای دیجیتال انواع زیادی دارند و در حالت کلی به دو نوع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تقسیم می‌شوند.

یکی از کیف پول‌های محبوب نرم‌افزاری که قادر به پشتیبانی از USDT است و در بسیاری از سیستم عامل‌ها قابل دسترسی است کیف پول تراست ولت (TRUST WALLET) نامیده می‌شود.

کیف پول‌های سخت‌افزاری نیز با قیمت‌ها و برندهای گوناگون در بازار وجود دارند و در صورت لزوم می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

پس از این مرحله دو راه برای خرید تتر پیش روی شماست.

تبدیل کردن رمز ارزهای دیگر مانند اتریوم به تترخرید میزان مورد نیاز تتر با کمک کارت‌های اعتباری

البته کاربرهای ایرانی از آن‌جایی که به کارت‌های اعتباری دسترسی ندارند می‌توانند برای خرید USDT به سایت‌های معتبر صرافی ارز دیجیتال ایرانی مراجعه کنند.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه