امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

امروزه محیط بی ثبات اقتصادی، سازمان ها را ملزم می کند که به منظور کسب موفقیت پایدار و رقابت با سایر سازمان ها کارکنان متعهد به عملکردهای شغلی بالایی داشته باشند. برای بهبود عملکرد کارکنان می توان عوامل زیادی را در نظر گرفت. یکی از این عوامل را می توان سبک رهبری در یک سازمان دید. به دلیل سیاست های رهبریشرکت ها می توانند زنده بمانند، توسعه یابند و رقابتی باشند. سازمان ها به رهبرانی نیاز دارند که بتوانند سازمان را پیش ببرند، ماموریت های آینده را هدفمند کنند و اعضای سازمان را برای دستیابی به آن چشم انداز، الهام بخشند.

رهبران تحول آفرین با تشویق زیردستان به تفکر انتقادی از طریق استفاده از رویکردهای مدرن، مشارکت دادن زیردستان در فرآیند تصمیم گیری، الهام بخشیدن به وفاداری و در عین حال شناخت و درک نیازهای مختلف زیردستان برای توسعه بر عملکرد شغلی زیردستان تاثیر بسزایی می گذارند. علاوه بر سبک رهبری تحول آفرین، کاهش یا افزایش عملکرد شغلی کارکنان نیز می تواند تحت تاثیر متغیر رفتار شهروندی سازمانی باشد. رفتار شهروندی سازمانی رفتاری اختیاری است که بخشی از تعهدات کاری رسمی یک کارمند نیست،اما همچنان از عملکرد شغلی موثر آنها در سازمان حمایت می کند؛ لذا رابطه مثبتی بین رفتار شهروندی سازمانی و عملکرد شغلی کارکنان وجود دارد. همچنین رفتار شهروندی سازمانی می تواند تحت تاثیر رهبری اعمال شده توسط مافوق نسبت به زیردستان قرار گیرد اضافه بر متغیرهای رهبری تحول آفرین و رفتار شهروندی سازمانی، بهبود عملکرد شغلی کارکنان نیز می تواند تحت تاثیر انگیزه کاری قرار گیرد. سازمان هایی که کارکنانشان انگیزه بالایی دارند، می توانند با هدایت استانداردهای کاری یا نتایجی که تعیین شده است، به بهترین نحو ممکن کار کنند. انگیزه فرآیندی است که شدت، جهت و تداوم هر فرد برای رسیدن به یک هدف را توضیح می دهد. انگیزه نیز به عنوان فرآیندی تعریف می شود که تمایل و تداوم فرد برای دستیابی به اهداف را در نظر می گیرد که به معنای نتیجه تعامل بین فرد و موقعیت است، بنابراین انگیزه کاری تاثیر مثبت و معناداری بر عملکرد شغلی کارکنان دارد.رهبران تحول آفرین به طور مثبت و قابل توجهی بر انگیزه کاری کارکنان تاثیر می گذارند.رهبران تحول آفرین می توانند ارتباط برقرار کرده و پیش زمینه های تغییر را که کارکنان به آن نیاز دارند، شناسایی کنند. رهبران تحول گرا می توانند کارکنان را برای دستیابی به اهداف الهام بخشند، آزادی را برای دستیابی به اهداف برای ایجاد تغییر فراهم کنند، و چشم اندازی ایجاد کنند که پیروان خود را برای تلاش برای تغییر برانگیزد.

پژوهشگران معتقدند که عملکرد شغلی کارکنان، موضوعی در تمام سطوح تجزیه و تحلیل های سازمانی است. رفتارهای رهبر تحول آفرین،کارکنان را به تصمیم گیری گروهی، اولویت های جمعی و تولید قابلیت ها نسبت به رهبری مرسوم، که بیشتر بر شیوه های استاندارد شده و تولید محصولات و خدمات متکی است، ترویج می کند. این سبک رهبری اصلاح، تجزیه و تحلیل، و برای انتقال دانش از طریق فرآیند یادگیری سازمانی طراحی شده است که می تواند عملکرد کاری کارکنان را از طریق بالا بردن سطح انگیزه کاری و تشویق کارکنان به بروز رفتارهای فرانقشی از خود ارتقا دهد. از این نظر، رهبر تحول گرا می تواند محیطی با انگیزه کاری بالاتر و منسجم تری را برای کارکنان ایجاد کند که تعهد بیشتری نسبت به اهداف سازمانی در جهت عملکرد کاری بالاتر داشته باشند. بنابراین رهبران تحول آفرین تنها شروعی برای توسعه شرایط کاری توانمند در سازمان هایی است که با ارتقای انگیزه الهام بخش، نفوذ ایده آل، ملاحظات فردی و تحریک فکری، تغییرات سازمانی در راستای بهبود عملکرد را ایجاد می کنند. سازمان ها باید در توسعه رهبران تحول آفرین از طریق یک برنامه آموزشی جامع سرمایه گذاری کنند. اگر سبک رهبری تحول آفرین به خوبی اجرا شود، بر عملکرد شغلی کارکنان، در محیط سازمان تاثیر مثتبی می گذارد و باعث افزایش انگیزه کاری برای همکاری و رشد و توسعه در جهت دستیابی به اهداف مشترک سازمان و کارکنان می شود. این اثر عملکرد شغلی کارکنان را به حداکثر سطح بهبود می رساند.

لذا رهبر تحول گرا در یادگیری، توسعه مهارت ها و افزایش احترام به کار کارکنان باید استقلال داشته باشد تا عملکرد شغلی کارکنان افزایش یابد. بنابراین، می توان انتظار داشت که از طریق رهبری یک مدیر خوب، انواع افکار جدید پیدا شود، فرصت های باز برای رشد و توسعه در موقعیت ها محقق خواهد شد و عملکرد شغلی فردی و سازمانی بهبود می یابد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه