امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

ترون بر خلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال (مثل بیت کوین و اتریوم)، مبتنی بر ماینینگ و اثبات انجام کار نیست. زیرا به عقیده تیم ترون امکان انحصاری شدن ماینینگ در آینده وجود دارد و کسانی که هیچ اعتقادی به یک ارز دیجیتال ندارند هم می‌توانند بخش بزرگی از عملیات ماینینگ را در دست گیرند.

همچنین همانطور که همه می‌دانیم در این الگوریتم، انرژی زیادی از برق تلف می‌شود. یکی از راهکارهایی که برای جلوگیری از هدر رفت انرژی و انحصاری شدن ماینینگ پیشنهاد شده، الگوریتم اثبات سهم (Proof of Stake – POS) است.

در فرایند اثبات سهام، دارندگان واحدهای یک ارز دیجیتال می‌توانند با اختصاص دارایی خود به شبکه، در عمل تولید و تایید بلاک مشارکت و کسب درآمد کنند. با این روش علاوه بر اینکه نیازی به مصرف برق و خرید سخت افزار نیست، تنها کسانی مشارکت خواهند کرد که واحدهای یک ارز دیجیتال را بخرند. بنابراین از آنجایی که خودشان نیز مقدار مشخصی از آن ارز دیجیتال را دارند، منافع خود را در گرو منافع کل شبکه دانسته و از این رو تلاششان در جهت حفظ امنیت شبکه خواهد بود.

به عقیده تیم ترون الگوریتم اثبات سهام به خودی خود مشکل ساز خواهد بود و باید این الگوریتم را در جهت بهبود شبکه، سفارشی‌سازی کرد.

به اعتقاد آن‌ها در اثبات سهام معمولی، افراد ثروتمند شانس بیشتری برای تولید بلاک دارند و ممکن است تاثیرگذاری آن‌ها به حدی بالا برود که شبکه را به خطر بیاندازد.

ترون از الگوریتم اثبات سهام نمایندگی‌ شده (Delegated Proof of Stake – DPoS) بهره می‌برد. در این الگوریتم همه در تولید بلاک و تایید تراکنش‌ها نقش ندارند و به جای آن 27 نماینده از کل شبکه در کار تولید بلاک شرکت و کسب درآمد می‌کنند.

در واقع همه دارندگان توکن TRX می‌توانند به نامزدهایی به عنوان نمایندگان خود رای دهند و در نهایت 27 نماینده برای تولید بلاک انتخاب می‌شود. اگر نماینده‌ای قصد خراب کاری داشته باشد، آفلاین شود یا هر چیز دیگری، خیلی سریع با رای جامعه، نماینده دیگری جایگزین می‌شود.

برای نامزد شدن در انتخابات، یک سری شرایط خاص وجود دارد که یکی از آن‌ها پرداخت 9,999 واحد ترون (TRX) است. رای‌گیری هر 6 ساعت یکبار مجدد انجام شده و لیست نمایندگان به‌روز می‌شود.

ترون سیستم خود را نوعی دموکراسی واقعی می‌داند که در آن شهروندان یک جامعه برای بهبود وضعیت خود به نمایندگان واجد شرایط رای می‌دهند. نمایندگان از نوع نودهای ارشد (Super Representative Witness) هستند که در بالا توضیح داده‌ایم.

زمان بلاک ترون 3 ثانیه بوده و پاداش بلاک آن 32 واحد TRX است. به طور کلی سالانه 336,384,000 واحد ترون (TRX) به نمایندگان منتخب تعلق می‌گیرد. همچنین بین 127 نامزد نمایندگی هم هر 6 ساعت 115,200 واحد TRX توزیع می‌شود. میزان رای دریافتی در میزان پاداش دریافتی موثر است.

برای اینکه کاربران بتوانند در رای‌گیری شرکت کنند باید چیزی به نام ترون‌پاور TronPower یا به اختصار TP داشته باشند. برای بدست آوردن TP افراد جامعه باید توکن‌های TRX خود را به شبکه اختصاص دهند یا به اصطلاح فریز کنند. هر واحد TRX برابر با یک TP است.

اما از آنجایی که ترون از اثبات سهام نمایندگی شده استفاده می‌کند، به صرفه بودن استخراج و یا حتی نگهداری توکن‌های TRX اصلا برای آن مطرح نمی‌شود.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه