امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

بر پایه اطلاعات برگرفته از داده‌های منابع انسانی و دانش و فنون تحلیل موجود، پورتال‌هایی که به طور فزاینده در حال پیشرفت هستند، سطح شخصی کردن امور را از نظر نقش به گونهای گسترده بهبود خواهند بخشید. پورتال‌هایی که ما تصور می کنیم به صورت چند رسانه‌ای از همه جا و با هر نوع ابزار در دسترس خواهند بود و هر یک از کاربران را خواهند شناخت و آنگونه تبادل و همکاری را پدید خواهند آورد که فعالیتهای کسب و کار را به طبیعت دوم تبدیل می کند. این پورتال‌های همسان فرهنگ سازمانی را به کارکنانی که در مکان‌های مجازی در سراسر جهان استقرار دارند انتقال خواهد داد.

➢ فناوری، خودمختاری بیشتری را برای کارکنان به ارمغان خواهد آورد و راههای جدیدی را در خود مدیریتی در برابر آنان خواهد گشود.

شواهد کافی برای دگرگونی‌های زیر وجود دارد:

➢ پورتالها نقش و رجحان‌های هر فرد را شناسایی خواهند کرد و دسترسی پر شتاب به موارد لازم برای اجرای وظایف را فراهم می کنند.

➢ سلف سرویس در نسل بعدی ادامه خواهد یافت؛ فیلتر شده در سطح بالا، بطور باور نکردنی شهودی و بسیار بسیار آسان برای درک و بکارگیری.

➢ خود مدیریتی بر نقشهای مدیریتی و سرپرستی تاثیر خواهد گذاشت و در حالیکه مدیران مسئولیت‌های منابع انسانی بیشتری را بر عهده می گیرند و مدیریت منابع انسانی نیز وظایف سازمانی بیشتری را میپذیرد، چهره و دورنمای نقش شغلی را دگرگون خواهند کرد.

➢ پورتال هر یک از کارکنان روشی را که وی میل دارد اطلاعات دریافت کند و به آموزش بپردازد به طور مستقیم و بر اساس الگوهای شخصی وی مانند چپ دست یا راست بودن یا سبک کارکردن مستقل با زیر نظر راهنما فراهم خواهد کرد.

➢ فناوری چند رسانهای، کارکنان و مدیران را قادر می سازد تا از راه گفتن، لمس یا تایپ کردن پرسشهای خود، راهنمایی، مشاوره یا دانش لازم را در پیوند با سبکهای کاری خاص خود دریافت کنند.

➢ پورتالهای شخصی شده، گزینههای قابل دسترس و مطالب مرتبط را فراهم می کنند و در عین حال گزینه‌های دیگری را هم پیشنهاد می کند، درست مانند وقتی که Amazon.com تجارت الکترونیکی را در ابتدای دوره اینترنت آغاز کرد.

➢ محتوای برگرفته از منابع برون سازمانی با عملیات در آمیخته خواهد شد. برای مثال، ثبت نام برای مزایای شغلی با فهرست‌های ذیربط و ثبت نام برای کارآموزی با برنامه های ذیربط و فهرست‌بندی مشاغل با کارجویان ذیربط خواهد داشت و امثال اینها.

➢ برگزاری دورههای آموزشی و کارآموزی به حداقل خواهد رسید و بخش بزرگی از یادگیری در آن هنگامی روی خواهد داد که فرآیند اجرای وظایف با روشهای شهودی و بر پایه یکپارچگی محتوا و تحلیل به پیش میرود.

➢ کارکنان برای تحلیل میزان کارآیی و اثر بخشی خود، فناوری پورتال را به کار خواهند گرفت.

➢ کارکنان خواهند توانست بر حسب وظایف ویژه شغلی، اطلاعات به هنگام سازمانی، تولیدی، فرهنگی یا زبانی را ببینند.

➢ رباتها پاره ای از وظایف روزمره همچون تحویل نامه و بسیاری دیگر از وظایف کارگری مونتاژ را انجام خواهند داد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه