امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

آموزش تلاشی برنامه ریزی شده و سازمان یافته است که به کارکنان کمک می کند تا نگرش،دانش و مهارت های مربوط به شغل را بیاموزند؛ و توسعه کارکنان، مجموعه فعالیت هایی است که بر رشد فردی و حرفه ایی کارکنان تاثیر می گذارد. این فعالیت ها به کارکنان کمک می کند تا مهارت هایی را بیاموزند که در موفقیت آتی آنها موثر است. آموزش، کارآترین ابزار و قوی ترین فرآیند موجود برای انتقال دانش و مهارت به نیروی انسانی و تقویت نمودن آنان برای انجام وظایف می باشد.

آموزش منابع انسانی، توسعه ساز و ایجاد کننده نگرش ها، آگاهی ها، مهارت ها و الگوهای رفتاری است که فرد برای انجام درست وظیفه و شغل خود باید داشته باشد.

کارکنان آموزش دیده، از ابزارهای مناسبی برای مقابله با محرومیت های اجتماعی برخوردار بوده و می توانند تصمیماتی بگیرند که بر زندگی کاری و شخصی آنها تاثیر مثبتی داشته باشد؛ آنها قادر به تبادل اطلاعات با یکدیگر بوده و از این طریق، می توانند به نوبه خود در غنی سازی دانش و فرهنگ جامعه انسانی موثر واقع گردند.یکی از راه های نیل به اهداف سازمان، توجه مدیران به ارتقاء سطح دانش، آموزش و تربیت نیروی انسانی کارآمد است.

با توانمندسازی منابع انسانی و ارائه آموزش کافی به آنها، از کیفیت زندگی کاری مطلوبی برخوردار خواهند شد و اگر میزان عملکرد کارکنان سازمانی دارای حد بالایی باشد،آنگاه می توان ادعا کرد که جامعه دارای پویایی و سرزندگی اجتماعی خواهد بود.مدیریت منابع انسانی سازمان ها بر توسعه نگرش و قابلیت های منابع انسانی از طریق برنامه های آموزشی و توسعه موثر تمرکز می کند، به طوری که آنها بیشتر درگیر شغل و سازمان خود می شوند تا به طور مثبت و قابل توجهی در دستیابی به اهداف سازمانی و در عین حال رشد شخصی کمک کنند با در نظر گرفتن این موضوع، روشن می شود که چگونه آموزش و توسعه، مشارکت کارکنان را برای بهبود عملکرد سازمانی افزایش می دهد. نتایج حاکی از یک رابطه قوی بین آموزش، مشارکت و عملکرد منابع انسانی بود زیرا از طریق این آموزش ها، کارکنان وقتی برای آموزش نامزد شدند احساس ارزشمندی می کردند و معنی و اهمیت خود را برای سازمان درک می کردند و از این رو بیشتر با شرکت درگیر می شدند و عملکرد بهتری را نسبت به سایر کارکنان داشتند.آموزش و توسعه از طریق تجارب یادگیری برنامه ریزی شده به کارکنان می آموزد چگونه مشاغل فعلی و آینده را به طور موثرتر انجام دهند.

آموزش بر مشاغل فعلی تمرکز دارد در حالی که توسعه، منابع انسانی را برای مشاغل احتمالی آینده آماده می کند.

اساسا هدف آموزش و توسعه کمک به اهداف کلی سازمان است.بنابراین، آموزش و توسعه نه تنها برای خود سازمان، بلکه برای تک تک منابع انسانی نیز مفید است. از یک سو، آموزش و توسعه منجر به بهبود سودآوری و یا نگرش مثبت بیشتر نسبت به سود گرایی، بهبود دانش و مهارت های شغلی در تمام سطوح سازمان، بهبود روحیه نیروی کار و کمک به شناسایی کارکنان با اهداف سازمانی می شود.

از سوی دیگر، آموزش و توسعه از طریق کمک به آنها در تصمیم گیری بهتر و حل موثر مشکلات، کمک به تشویق و دستیابی به خودسازی و اعتماد به نفس، کمک به کارمند برای مدیریت استرس، تنش، ناامیدی و تعارض، رضایت شغلی و شناخت و حرکت فرد به سمت اهداف شخصی و در عین حال بهبود مهارت های تعامل برای کارکنان مفید است. بنابراین، آموزش یکی از موثرترین ابزارها برای ارتقای عملکرد منابع اسنانی و دستیابی به اهداف شخصی و اهداف سازمانی به طور موثر و کارآمد است

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه